[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 (bewerkt) neen, zo werkt het ook niet Bewerkt: 28 december 2007 door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Remcconen Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 (bewerkt) Mijn Code public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145); SetPlayerCameraPos(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145); SetPlayerFacingAngle(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376); // regel 67 switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~CJ",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 1",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 2",2500,4);} case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 3",2500,4);} } return 1; } en mijn warning: ModeRemco.pwn(67) : warning 202: number of arguments does not match definition ModeRemco.pwn(67) : warning 202: number of arguments does not match definition ja 2x EDIT@HIERONDER: Jup. Ik moet de hoek er nog bij zetten. Bewerkt: 29 december 2007 door Remcconen
Sandra Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 (bewerkt) Stappenplan: Hoe los ik Warning202 op? - Kijk op welke regel de warning betrekking heeft - In dit geval regel 67 - Kijk welke functie daar staat - In dit geval is het SetPlayerFacingAngle - Ga naar http://wiki.sa-mp.com/index.php/Category:Scripting_Functions - Zoek daar de functie op - (oke, op het moment is wiki (eventjes) offline. Dus vertel ik je maar hoe dit functie werkt. - Als je de functie gevonden hebt, zal je zien dat SetPlayerFacingAngle 2 parameters heeft; playerid angle (hoek) (0 = naar het noorden kijken, 90=naar westen, 180=zuiden, 270=oosten en 360 is weer het noorden. - Nu weet je zelf denk ik wel waar het probleem ligt. Succes ermee Bewerkt: 29 december 2007 door Sandra18[NL]
Remcconen Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 (bewerkt) Stappenplan: Hoe los ik Warning202 op? - Kijk op welke regel de warning betrekking heeft - In dit geval regel 67 - Kijk welke functie daar staat - In dit geval is het SetPlayerFacingAngle - Ga naar http://wiki.sa-mp.com/index.php/Category:Scripting_Functions - Zoek daar de functie op - (oke, op het moment is wiki (eventjes) offline. Dus vertel ik je maar hoe dit functie werkt. - Als je de functie gevonden hebt, zal je zien dat SetPlayerFacingAngle 2 parameters heeft; playerid angle (hoek) (0 = naar het noorden kijken, 90=naar westen, 180=zuiden, 270=oosten en 360 is weer het noorden. - Nu weet je zelf denk ik wel waar het probleem ligt. Succes ermee Bedankt maar zou je die regel voor mij afkunnen maken?? Moet 0.0 er nu achter? EDIT: Als ik het er achter zet dan heb ik 3x die warning. EDIT@HIERONDER: Bedankt nu lukt het wel Bewerkt: 29 december 2007 door Remcconen
Sandra Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 (bewerkt) Nee, vervang SetPlayerFacingAngle(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376); met SetPlayerFacingAngle(playerid, hoek); Die hoek moet je zelf nog ff invullen zoals ik in mn vorige post heb uitgelegd. Bewerkt: 29 december 2007 door Sandra18[NL]
Remcconen Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 (bewerkt) Als weer een warning zonder dat ik er wat een heb gedaan: Van 220 tot 225: } public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[]) { return 1; } Warning: ModeRemco.pwn(76) : warning 225: unreachable code Ik heb er niks aan gedaan dus wat kan er fout zijn? EDIT: Ik heb wat toegevoegt er boven en nu is de warning nog steeds op regels 225. Ook de zelfde warning alleen nu staat er andere tekst. Hier opnieuw regel 225: Nu van regel 220 tot 228: public OnPlayerText(playerid, text[]) { return 1; } public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[]) { return 1; } EDIT@HIERONDER: Oops :$ Bewerkt: 31 december 2007 door Remcconen
Sandra Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Het is niet regel 225 maar Warning #225 ModeRemco.pwn(76) : warning 225: unreachable code Die 76 is het regelnummer.
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 (bewerkt) ik heb een probleem met de volgende command: if(strcmp(cmdtext, "/buildingjump", true) == 0) { new BuildingJump[128], playerName[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, playerName, MAX_PLAYER_NAME); if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { if(GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 461) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid),-2882.8174,-3074.8611,79.6127); SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid),180.0000); SetCameraBehindPlayer(playerid); SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "You have been teleportated to -BuildingJump-"); format(BuildingJump, sizeof(BuildingJump), "%s has teleported to /BuildingJump", playerName); } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Vehicles (accapt a pcj 600) may not be teleported to BuildingJump."); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Please leave your vehicle here."); } } else { SetPlayerPos(playerid,-2882.8174,-3074.8611,79.6127); SetPlayerFacingAngle(playerid,180.0000); SetCameraBehindPlayer(playerid); SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "You have been teleportated to -BuildingJump-"); format(BuildingJump, sizeof(BuildingJump), "%s has teleported to /BuildingJump", playerName); } for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i)) { if(ReceiveInfo[i] == 1) { SendClientMessage(i, COLOR_GREY, BuildingJump); } } } return 1; } deze code hoort daar ook nog bij: if(strcmp(cmdtext, "/infoon", true) == 0) { if(ReceiveInfo[playerid] == 0) { ReceiveInfo[playerid] = 1; SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Now you will receive info about teleports of other players."); } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "You already receive info!"); } return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/infooff", true) == 0) { if(ReceiveInfo[playerid] == 1) { ReceiveInfo[playerid] = 0; SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Now you won't receive info about teleports anymore."); } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "You already don't receive info!"); } return 1; } in pawno, geeft hij geen fouten, maar als ik op de server, in een voertuig zit dat geen pcj600 is (zie code), dan crasht de server ziet iemand wat er fout is aan die teleport? Bewerkt: 1 januari 2008 door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Sandra Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 (bewerkt) Ik heb een foutje gemaakt met dat commando. Vervang het commando eens met >>deze<< code Bewerkt: 1 januari 2008 door Sandra18[NL]
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Ik heb een foutje gemaakt met dat commando. Vervang het commando eens met >>deze<< code zo werkt hij
Sandra Geplaatst: 1 januari 2008 Rapport Geplaatst: 1 januari 2008 Ik heb een foutje gemaakt met dat commando. Vervang het commando eens met >>deze<< code zo werkt hij Mooi zo
Remcconen Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 (bewerkt) Ik heb 4 fouten in de zelfde regel: public OnPlayerConnect(playerid) { logged[playerid] = 0; // regel 233 SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Welkom to the ProGear clan server."); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Please read the rules (/rules), No cheating, No DM."); Errors: Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 017: undefined symbol "logged" Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : warning 215: expression has no effect Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 001: expected token: ";", but found "]" Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 029: invalid expression, assumed zero Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : fatal error 107: too many error messages on one line Eigenlijk 5 maar die laatste komt door de andere. Ik kan van de /login en /register tut van Sandra dat dudb bestand niet vinden. Heb hem wel gedownload EDIT@HIERONDER: :$ oops vergeten. En waar staat dat dudb bestand? EDIT@HIERONDER2: Ik heb het gedaan maar nog steeds de zelfde error's. Bewerkt: 6 januari 2008 door Remcconen
Sandra Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 heb je bovenaan je script wel new logged[MAX_PLAYERS]; gezet?
Remcconen Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 heb je bovenaan je script wel new logged[MAX_PLAYERS]; gezet? ik heb het gedaan maar het helpt niet. Waar in al die mapjes staat dat DUDB bestand?
Sandra Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 (bewerkt) heb je bovenaan je script wel new logged[MAX_PLAYERS]; gezet? ik heb het gedaan maar het helpt niet. Waar in al die mapjes staat dat DUDB bestand? dudb.inc staat in de map pawno --> include maar wat wil je met dat bestand doen dan? Bewerkt: 7 januari 2008 door Sandra18[NL]
Recommended Posts