Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

neen, zo werkt het ook niet :N

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
  • 2 weken later...
  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn Code

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145);
SetPlayerCameraPos(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376); // regel 67
switch (classid)
{
		case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~CJ",2500,4);}
		case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 1",2500,4);}
		case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 2",2500,4);}
		case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 3",2500,4);}
}
return 1;
}

en mijn warning:

ModeRemco.pwn(67) : warning 202: number of arguments does not match definition
ModeRemco.pwn(67) : warning 202: number of arguments does not match definition

ja 2x

EDIT@HIERONDER: Jup. Ik moet de hoek er nog bij zetten.

Bewerkt: door Remcconen
Geplaatst: (bewerkt)

Stappenplan: Hoe los ik Warning202 op?

- Kijk op welke regel de warning betrekking heeft

- In dit geval regel 67

- Kijk welke functie daar staat

- In dit geval is het SetPlayerFacingAngle

- Ga naar http://wiki.sa-mp.com/index.php/Category:Scripting_Functions

- Zoek daar de functie op

- (oke, op het moment is wiki (eventjes) offline. Dus vertel ik je maar hoe dit functie werkt.

- Als je de functie gevonden hebt, zal je zien dat SetPlayerFacingAngle 2 parameters heeft;

  1. playerid
  2. angle (hoek) (0 = naar het noorden kijken, 90=naar westen, 180=zuiden, 270=oosten en 360 is weer het noorden.

- Nu weet je zelf denk ik wel waar het probleem ligt. :)

Succes ermee ;)

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

Stappenplan: Hoe los ik Warning202 op?

- Kijk op welke regel de warning betrekking heeft

- In dit geval regel 67

- Kijk welke functie daar staat

- In dit geval is het SetPlayerFacingAngle

- Ga naar http://wiki.sa-mp.com/index.php/Category:Scripting_Functions

- Zoek daar de functie op

- (oke, op het moment is wiki (eventjes) offline. Dus vertel ik je maar hoe dit functie werkt.

- Als je de functie gevonden hebt, zal je zien dat SetPlayerFacingAngle 2 parameters heeft;

  1. playerid
  2. angle (hoek) (0 = naar het noorden kijken, 90=naar westen, 180=zuiden, 270=oosten en 360 is weer het noorden.

- Nu weet je zelf denk ik wel waar het probleem ligt. :)

Succes ermee ;)

Bedankt maar zou je die regel voor mij afkunnen maken?? Moet 0.0 er nu achter?

EDIT: Als ik het er achter zet dan heb ik 3x die warning.

EDIT@HIERONDER: Bedankt nu lukt het wel

Bewerkt: door Remcconen
Geplaatst: (bewerkt)

Nee, vervang

SetPlayerFacingAngle(playerid, 2495.1443, -1676.9552, 13.3376);

met

SetPlayerFacingAngle(playerid, hoek);

Die hoek moet je zelf nog ff invullen zoals ik in mn vorige post heb uitgelegd.

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

Als weer een warning zonder dat ik er wat een heb gedaan:

Van 220 tot 225:

}

public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[])
{
return 1;
}

Warning:

ModeRemco.pwn(76) : warning 225: unreachable code

Ik heb er niks aan gedaan dus wat kan er fout zijn?

EDIT: Ik heb wat toegevoegt er boven en nu is de warning nog steeds op regels 225. Ook de zelfde warning alleen nu staat er andere tekst. Hier opnieuw regel 225:

Nu van regel 220 tot 228:

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}

public OnPlayerPrivmsg(playerid, recieverid, text[])
{
return 1;
}

EDIT@HIERONDER: Oops :$

Bewerkt: door Remcconen
Geplaatst:

Het is niet regel 225 maar Warning #225

ModeRemco.pwn(76) : warning 225: unreachable code

Die 76 is het regelnummer.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb een probleem met de volgende command:

   if(strcmp(cmdtext, "/buildingjump", true) == 0)
   {
       new BuildingJump[128], playerName[MAX_PLAYER_NAME];
       GetPlayerName(playerid, playerName, MAX_PLAYER_NAME);
       if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER)
       {
           if(GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 461)
           {
               SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid),-2882.8174,-3074.8611,79.6127);
               SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid),180.0000);
               SetCameraBehindPlayer(playerid);
               SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "You have been teleportated to -BuildingJump-");
               format(BuildingJump, sizeof(BuildingJump), "%s has teleported to /BuildingJump", playerName);
           }
           else
           {
               SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Vehicles (accapt a pcj 600) may not be teleported to BuildingJump.");
               SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Please leave your vehicle here.");
           }
       }
       else
       {
           SetPlayerPos(playerid,-2882.8174,-3074.8611,79.6127);
           SetPlayerFacingAngle(playerid,180.0000);
           SetCameraBehindPlayer(playerid);
           SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "You have been teleportated to -BuildingJump-");
           format(BuildingJump, sizeof(BuildingJump), "%s has teleported to /BuildingJump", playerName);
       }
       for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
       {
           if(IsPlayerConnected(i))
           {
               if(ReceiveInfo[i] == 1)
               {
                   SendClientMessage(i, COLOR_GREY, BuildingJump);
               }
           }
       }
       return 1;
   }

deze code hoort daar ook nog bij:

   if(strcmp(cmdtext, "/infoon", true) == 0)
   {
       if(ReceiveInfo[playerid] == 0)
       {
           ReceiveInfo[playerid] = 1;
           SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Now you will receive info about teleports of other players.");
       }
       else
       {
           SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "You already receive info!");
       }
       return 1;
   }

   if(strcmp(cmdtext, "/infooff", true) == 0)
   {
       if(ReceiveInfo[playerid] == 1)
       {
       ReceiveInfo[playerid] = 0;
       SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Now you won't receive info about teleports anymore.");
       }
       else
       {
           SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "You already don't receive info!");
       }
       return 1;
   }

in pawno, geeft hij geen fouten, maar als ik op de server, in een voertuig zit dat geen pcj600 is (zie code), dan crasht de server :{

ziet iemand wat er fout is aan die teleport?

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een foutje gemaakt met dat commando.

Vervang het commando eens met

>>deze<< code

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:

Ik heb een foutje gemaakt met dat commando.

Vervang het commando eens met

>>deze<< code

zo werkt hij :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb 4 fouten in de zelfde regel:

public OnPlayerConnect(playerid)
{
logged[playerid] = 0; // regel 233
SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Welkom to the ProGear clan server.");
SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Please read the rules (/rules), No cheating, No DM.");

Errors:

Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 017: undefined symbol "logged"
Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : warning 215: expression has no effect
Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 001: expected token: ";", but found "]"
Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : error 029: invalid expression, assumed zero
Server\gamemodes\ModeRemco.pwn(233) : fatal error 107: too many error messages on one line

Eigenlijk 5 maar die laatste komt door de andere.

Ik kan van de /login en /register tut van Sandra dat dudb bestand niet vinden. Heb hem wel gedownload

EDIT@HIERONDER: :$ oops vergeten. En waar staat dat dudb bestand?

EDIT@HIERONDER2: Ik heb het gedaan maar nog steeds de zelfde error's.

Bewerkt: door Remcconen
Geplaatst:

heb je bovenaan je script wel

new logged[MAX_PLAYERS];

gezet?

ik heb het gedaan maar het helpt niet. Waar in al die mapjes staat dat DUDB bestand?

Geplaatst: (bewerkt)

heb je bovenaan je script wel

new logged[MAX_PLAYERS];

gezet?

ik heb het gedaan maar het helpt niet. Waar in al die mapjes staat dat DUDB bestand?

dudb.inc staat in de map pawno --> include

maar wat wil je met dat bestand doen dan?

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...