Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoe kun je iets maken dat als een admin wat in typt dat dan iedereen het in het groot in beeld ziet

alvast bedankt

ik kan maar niet begrijpen dat het niet werkt:

if(strcmp("/fixcar", cmdtext, true) == 0)

{

SetVehicleHealth(vehicleid,Float:1000);

GivePlayerMoney(playerid,-500);

GameTextForPlayer(playerid,"je auto is gerepareerd!!!",5000,5);

return 1;

}

als ik in men server zit en ik typ /fixcar in doet hij het niet :cry:

wat wel lollig is dat er alleen $500 van af gaat

>>> Door Azer: Voortaan niet meer dubbelposten, bvd. <<<

Bewerkt: door Azer
  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ja, want je hebt de server namelijk niet 'verteld' wat 'vehicleid' nou is....

Dat doe je met

vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);

Als je dat niet doet, is volgens de server de waarde van 'vehicleid' is dan '0' en zal voertuig 0 gehealed worden.

Geplaatst:

heb je bovenaan je script wel

new logged[MAX_PLAYERS];

gezet?

ik heb het gedaan maar het helpt niet. Waar in al die mapjes staat dat DUDB bestand?

dudb.inc staat in de map pawno --> include

maar wat wil je met dat bestand doen dan?

Dat bestand ben ik nodig voor /login en /register uit jou tut. Ik heb dat gedownload maar in al die gedownloade mapjes kan ik hem niet vinden.

Geplaatst:

Het is een .inc file, die download je en die zet je in de map 'include' (die weer in de map 'pawno' staat)

Daar staan ook alle andere .inc files in.

Geplaatst:

het werkt :dans:

hoe kan ik er voor zorgen dat je als je iets intypt dat je naar een andere gamemode gaat

Geplaatst:
hoe kan ik er voor zorgen dat je als je iets intypt dat je naar een andere gamemode gaat

Kan in ieder geval als Rcon ingelogde admin. met de command /rcon changemode [mode]

Je kunt volgens mij ook een admin-command maken waarbij er een rcon command verstuurd word, maar dat heb ik nooit geprobeerd, Ik weet niet precies hoe dat werkt.

Geplaatst: (bewerkt)
hoe kan ik er voor zorgen dat je als je iets intypt dat je naar een andere gamemode gaat

Kan in ieder geval als Rcon ingelogde admin. met de command /rcon changemode [mode]

Inderdaad

Je kunt volgens mij ook een admin-command maken waarbij er een rcon command verstuurd word, maar dat heb ik nooit geprobeerd, Ik weet niet precies hoe dat werkt.

Vooruit dan maar.

if(strcmp(cmd, "/changemode", true) == 0)
{
if(!cmdtext[11]) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Usage: /changemode <name>");
if(alevel[playerid] >= 2)
{
	new newgame[30];
	format(newgame, sizeof(newgame), "changemode %s", cmdtext[12]);
	SendRconCommand(newgame);
}
return 1;
}

Die admin-dinges moet je zelf maar even aanpassen aan je eigen admin-systeem.

Als bijvoorbeeld het script dat je wilt gaan spelen bijvoorbeeld pietje.amx heet, dan typ je in "/changemode pietje"

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:

Ik heb als ik een popetje kies dat ik ook een text erbij krijg, bijvoorbeeld dit:

				GameTextForPlayer(playerid, "~o~LV: Cop", 500, 3);

Maar ik krijg er zo'n lelijk wit blokje voor!:

helpzp8.png

Geplaatst:

Als je ~o~ ervoor weghaalt krijg je alleen de tekst

GameTextForPlayer(playerid, "LV: Cop", 500, 3);

Ymosky

Geplaatst:

als ik /open indruk dan opend hij deze poorten niet :(

if (strcmp("/open", cmdtext, true, 10) == 0) //Invoer van het commando

{

MoveObject(Poort, 211.3531,1870.1687,19.1470);

MoveObject(Poort2, 211.3531,1870.1687,19.1470);

MoveObject(Poort3, 211.3531,1870.1687,19.1470);

SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "De poort is nu geopend.");

return 1;

}

ik heb voor de rest alles gedaan maar dit doet het niet

Geplaatst: (bewerkt)

kan je je CreateObject-regels eens laten zien van die 3 poorten?

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:

Klein vraagje:

Volgens mij is het mogelijk om de exit-markers in de interiors uit te zetten (die gele kegels zegmaar)

Volgens mij moet ik daarvoor iets bij public OnGameModeInit() zetten, alleen... ik weet niet wat :puh:

Weet iemand dat misschien? bvd

groetjes Ymosky

Geplaatst:
Klein vraagje:

Volgens mij is het mogelijk om de exit-markers in de interiors uit te zetten (die gele kegels zegmaar)

Volgens mij moet ik daarvoor iets bij public OnGameModeInit() zetten, alleen... ik weet niet wat :puh:

Weet iemand dat misschien? bvd

groetjes Ymosky

DisableInteriorEnterExits();

toevoegen aan de callback OnGameModeInit

Geplaatst:

Ik heb 3 error's maar kan ze zelf niet verhelpen.

Dit is het hele commando:

	
if(!strcmp(cmdtext, "/admins", true))
{
   SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "This server is made bij [ProGear]IceMan and [ProGear]Bmaster.");
SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "administrators online:");
   SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "**************************");
   new count=0;
   for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++)
   {
       if(IsPlayerConnected(i))
       {
           if(PlayerInfo[i][pAdmin] > 1) [b]//REGEL 470[/b]
           {
               new str[256];
               new pname[24];
               GetPlayerName(i, pname, 24);
               switch(PlayerInfo[i][pAdmin])
               {
                 case 1: { format(str, 256, "%s (level 2 - VIP) ", pname); }
                 case 2: { format(str, 256, "%s (level 3 - Moderator) ", pname); }
                 case 3: { format(str, 256, "%s (level 4 - Super Moderator) ", pname); }
                 case 4: { format(str, 256, "%s (level 5 - VIP Admin) ", pname); }
                 case 5: { format(str, 256, "%s (level 6 - Beginnende Admin) ", pname); }
                 case 6: { format(str, 256, "%s (level 7 - Gevorderde Admin) ", pname); }
                 case 7: { format(str, 256, "%s (level 8 - Super Admin) ", pname); }
                 case 8: { format(str, 256, "%s (level 9 - Great Admin) ", pname); }
                 case 9: { format(str, 256, "%s (level 10 - Server Owner) ", pname); }
               }
               SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, str);
               count++;
           }
       }
   }
   if(count == 0)
   {
       SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Er zijn geen Administrator's online! Er is wel een chatlog!");
   }
   return 1;
}

En de error's:

gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 001: expected token: ")", but found "["
gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 029: invalid expression, assumed zero
gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : warning 215: expression has no effect
gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 001: expected token: ";", but found "]"
gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : fatal error 107: too many error messages on one line

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...