opacool6 Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 (bewerkt) hoe kun je iets maken dat als een admin wat in typt dat dan iedereen het in het groot in beeld ziet alvast bedankt ik kan maar niet begrijpen dat het niet werkt: if(strcmp("/fixcar", cmdtext, true) == 0) { SetVehicleHealth(vehicleid,Float:1000); GivePlayerMoney(playerid,-500); GameTextForPlayer(playerid,"je auto is gerepareerd!!!",5000,5); return 1; } als ik in men server zit en ik typ /fixcar in doet hij het niet wat wel lollig is dat er alleen $500 van af gaat >>> Door Azer: Voortaan niet meer dubbelposten, bvd. <<< Bewerkt: 7 januari 2008 door Azer
Sandra Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 Ja, want je hebt de server namelijk niet 'verteld' wat 'vehicleid' nou is.... Dat doe je met vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); Als je dat niet doet, is volgens de server de waarde van 'vehicleid' is dan '0' en zal voertuig 0 gehealed worden.
Remcconen Geplaatst: 8 januari 2008 Rapport Geplaatst: 8 januari 2008 heb je bovenaan je script wel new logged[MAX_PLAYERS]; gezet? ik heb het gedaan maar het helpt niet. Waar in al die mapjes staat dat DUDB bestand? dudb.inc staat in de map pawno --> include maar wat wil je met dat bestand doen dan? Dat bestand ben ik nodig voor /login en /register uit jou tut. Ik heb dat gedownload maar in al die gedownloade mapjes kan ik hem niet vinden.
Sandra Geplaatst: 8 januari 2008 Rapport Geplaatst: 8 januari 2008 Het is een .inc file, die download je en die zet je in de map 'include' (die weer in de map 'pawno' staat) Daar staan ook alle andere .inc files in.
opacool6 Geplaatst: 8 januari 2008 Rapport Geplaatst: 8 januari 2008 het werkt hoe kan ik er voor zorgen dat je als je iets intypt dat je naar een andere gamemode gaat
Ymosky Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 hoe kan ik er voor zorgen dat je als je iets intypt dat je naar een andere gamemode gaat Kan in ieder geval als Rcon ingelogde admin. met de command /rcon changemode [mode] Je kunt volgens mij ook een admin-command maken waarbij er een rcon command verstuurd word, maar dat heb ik nooit geprobeerd, Ik weet niet precies hoe dat werkt.
Sandra Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 (bewerkt) hoe kan ik er voor zorgen dat je als je iets intypt dat je naar een andere gamemode gaat Kan in ieder geval als Rcon ingelogde admin. met de command /rcon changemode [mode] Inderdaad Je kunt volgens mij ook een admin-command maken waarbij er een rcon command verstuurd word, maar dat heb ik nooit geprobeerd, Ik weet niet precies hoe dat werkt. Vooruit dan maar. if(strcmp(cmd, "/changemode", true) == 0) { if(!cmdtext[11]) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Usage: /changemode <name>"); if(alevel[playerid] >= 2) { new newgame[30]; format(newgame, sizeof(newgame), "changemode %s", cmdtext[12]); SendRconCommand(newgame); } return 1; } Die admin-dinges moet je zelf maar even aanpassen aan je eigen admin-systeem. Als bijvoorbeeld het script dat je wilt gaan spelen bijvoorbeeld pietje.amx heet, dan typ je in "/changemode pietje" Bewerkt: 9 januari 2008 door Sandra18[NL]
WackoX Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Ik heb als ik een popetje kies dat ik ook een text erbij krijg, bijvoorbeeld dit: GameTextForPlayer(playerid, "~o~LV: Cop", 500, 3); Maar ik krijg er zo'n lelijk wit blokje voor!:
Ymosky Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Als je ~o~ ervoor weghaalt krijg je alleen de tekst GameTextForPlayer(playerid, "LV: Cop", 500, 3); Ymosky
opacool6 Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 als ik /open indruk dan opend hij deze poorten niet if (strcmp("/open", cmdtext, true, 10) == 0) //Invoer van het commando { MoveObject(Poort, 211.3531,1870.1687,19.1470); MoveObject(Poort2, 211.3531,1870.1687,19.1470); MoveObject(Poort3, 211.3531,1870.1687,19.1470); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "De poort is nu geopend."); return 1; } ik heb voor de rest alles gedaan maar dit doet het niet
Sandra Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 (bewerkt) kan je je CreateObject-regels eens laten zien van die 3 poorten? Bewerkt: 10 januari 2008 door Sandra18[NL]
Ymosky Geplaatst: 11 januari 2008 Rapport Geplaatst: 11 januari 2008 Klein vraagje: Volgens mij is het mogelijk om de exit-markers in de interiors uit te zetten (die gele kegels zegmaar) Volgens mij moet ik daarvoor iets bij public OnGameModeInit() zetten, alleen... ik weet niet wat Weet iemand dat misschien? bvd groetjes Ymosky
Azer Geplaatst: 11 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 11 januari 2008 Klein vraagje:Volgens mij is het mogelijk om de exit-markers in de interiors uit te zetten (die gele kegels zegmaar) Volgens mij moet ik daarvoor iets bij public OnGameModeInit() zetten, alleen... ik weet niet wat Weet iemand dat misschien? bvd groetjes Ymosky DisableInteriorEnterExits(); toevoegen aan de callback OnGameModeInit
Remcconen Geplaatst: 11 januari 2008 Rapport Geplaatst: 11 januari 2008 Ik heb 3 error's maar kan ze zelf niet verhelpen. Dit is het hele commando: if(!strcmp(cmdtext, "/admins", true)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "This server is made bij [ProGear]IceMan and [ProGear]Bmaster."); SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "administrators online:"); SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "**************************"); new count=0; for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i)) { if(PlayerInfo[i][pAdmin] > 1) [b]//REGEL 470[/b] { new str[256]; new pname[24]; GetPlayerName(i, pname, 24); switch(PlayerInfo[i][pAdmin]) { case 1: { format(str, 256, "%s (level 2 - VIP) ", pname); } case 2: { format(str, 256, "%s (level 3 - Moderator) ", pname); } case 3: { format(str, 256, "%s (level 4 - Super Moderator) ", pname); } case 4: { format(str, 256, "%s (level 5 - VIP Admin) ", pname); } case 5: { format(str, 256, "%s (level 6 - Beginnende Admin) ", pname); } case 6: { format(str, 256, "%s (level 7 - Gevorderde Admin) ", pname); } case 7: { format(str, 256, "%s (level 8 - Super Admin) ", pname); } case 8: { format(str, 256, "%s (level 9 - Great Admin) ", pname); } case 9: { format(str, 256, "%s (level 10 - Server Owner) ", pname); } } SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, str); count++; } } } if(count == 0) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Er zijn geen Administrator's online! Er is wel een chatlog!"); } return 1; } En de error's: gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 001: expected token: ")", but found "[" gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 029: invalid expression, assumed zero gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : warning 215: expression has no effect gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : error 001: expected token: ";", but found "]" gamemodes\ModeRemco.pwn(470) : fatal error 107: too many error messages on one line
Sandra Geplaatst: 11 januari 2008 Rapport Geplaatst: 11 januari 2008 Vreemd, ik krijg helemaal geen errors als ik die code in mn script zet...
Recommended Posts