Jump to content

Versie één en Versie twee

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen Versie 1 en Versie 2 van SanAndreas?

Ik heb namelijk gedowngrade (weet niet hoe je dat spelt XD) Maar veranderd er dan ook iets dergelijk. Gedowngrade (Of iets dergelijks) van 2.0 naar 1.0. Want anders zou ik hem graag weer willen upgraden. Kan iemand me dan, als het nodig is. Een link geven naar die Upgrade Download?

Alvast Bedankt!

paul007

Geplaatst:

Ik heb ooit eens iets getypt, ik heb het even opgezocht:

Er zijn meerdere versie bij GTA San Andreas, hier leg ik alles even uit:

Het verhaal:

In het begin was Rockstar nog helemaal niet van plan om aan meerdere versies te beginnen. Het plan kwam er pas toen een PatrickW(Bekend modder en tevens Admin van GTAForum) een mod genaamd 'The Hot Coffee Mod' ontwikkelde. In deze mod werden de seksscènes die Rockstar voor de release van San Andreas ontoegankelijk had gemaakt weer toegankelijk. Deze mod was nu niet bepaald een verbetering van het imago van Rockstar, ze hadden immers al eens voor de rechter moeten staan er vreesden hier natuurlijk weer voor. Om dit tegen te gaan haalden ze meteen de oude GTA San Andreas(Nu bekend onder V1) van de markt, hierop volgde een nieuwe GTA San Andreas waarin het modden onmogelijk werd, en er waren meteen een paar bugs gefixed (Nu bekend onder V2). De modders wilden hun hobby toch blijven doen en maakten een patch die GTA San Andreas patcht waardoor je weer kon modden én de bugs nog steeds gefixed waren. Deze versie wordt V1.01 genoemd.

Verschil:

Nu je het verhaal hierboven hebt gelezen ben je 3 versies tegengekomen, V1, V2 en V1.01. Al deze versies hebben zo weer hun eigenschappen.

Versie - Modden - Bepaalde bugs gefixed

V1 - Ja - Nee

V2 - Nee - Ja

V1.01 - Ja - Ja

Zoals je ziet is V1.01 het beste qua modden en qua bugs.

Hoe zie ik het:

Als je wilt weten welke versie je hebt, bijvoorbeeld als je met een savegame wilt helpen, start dan San Andreas even op en kijk in het beginscherm naar de rechteronderhoek. Als je je GTA San Andreas het laaste 1½ jaar hebt aangeschaft dan zal er wat in de rechteronderhoek staan. In de gevallen hiervoor staat er meestal niks.

Als er niks staat heb je V1, staat er V2 dan heb je V2 en staat er V1.01 dan heb je V1.01. In tegenstelling tot V1 en V2 is V1.01 níet in de winkel te koop, deze is alleen te verkrijgen door je GTA San Andreas te patchen.

Downgraden:

Als je GTA San Andreas gaat veranderen van versie, kan je 2 verschillende dingen veranderen van versie. Je gta_sa.exe waarmee je de mogelijk tot modden en een aantal bugs verwijdert, of de Main.scm en Script.img uit je '...\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\script'-map die je versie van savegames verandert. Met dat laatste bedoel ik welke versie je kan afspelen met je GTA San Andreas.

gta_sa.exe

Allereerst de gta_sa.exe waarmee je de mogelijkheid tot modden krijgt en een aantal bugs verdwijnen. Als je San Andreas V1 hebt haal je alleen een paar Bugs weg door te patchen, bij V2 is het verschil wat groter want je kan gaan modden.

Als je wilt patchen, download dan deze patch. Als je hem hebt gedownload dan kan je meteen de patch opstarten. Klik tweemaal op 'Next' en klik op '...'. Er zal een nieuw venster geopend worden. In mijn geval kies ik 'E:\Rockstar Games\GTA San Andreas'. Klik opnieuw op 'Next' en het programma zal zijn werk doen. Als hij klaar is sluit je hem af. Start nu je GTA San Andreas op en kijk ter controle in het begischerm rechtsonderin. Staat er V1.01? Gefeliciteerd! Je hebt GTA San Andreas succesvol gepatched en je hebt nu de mogelijkheid tot modden of hebt een paar bugs gefixed!

main.scm en script.img

Wil je een savegame van iemand doe maar heb je verkeerde versie? Dat geeft niet, want je hoeft alleen maar een paar bestandjes te vervangen en je bent al klaar!

Heb je V2 en je wilt V1 savegames spelen? Download deze files en zet ze in '...\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\script'.

Heb je V1 en je wilt V2 savegames spelen? Download deze files en zet ze in '...\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\script'.

Beide versies spelen

Als je beide versies wilt spelen moet je even naar dit topic van Jow Tommy Verceti gaan in het Savegame Aanvraag Forum, daar heeft hij een Tutorial geplaatst die voor iedereen te begrijpen is en dus ben je in een mum van tijd klaar.

Groeten,

VWO-er

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...