Jump to content

Gebruiker kiezen

Recommended Posts

Geplaatst:

Onderlaatst kwam mijn pc ineens met hetgeen dat ik een gebruiker moest kiezen bij het welkomstscherm. Aangezien ik de enige gebruiker ben op deze pc vind ik het dus erg irritant, omdat ik eerst mn naam aan moe tklikken, terwijl dit eerst niet zo was. Hoe dit op te lossen?

Geplaatst:

Ja, dat kan met het programma Tweak UI van Microsoft (directe downloadlink voor Windows XP). Installeer het op je computer en start het programma. Kies in het menu het tabblad Logon. Klap dat open en klik op het tabblad Autologon. Vink bovenaan het vakje aan dat je automatisch ingelogd wil worden, voer je gebruikersnaam en eventuele wachtwoord in en klik op Apply. Als het goed is, wordt je voortaan automatisch ingelogd. Succes! :bier:

Geplaatst:

Ik neem aan dat dat ook wel zonder de hulp van een programmatje kan? Ik werd immers eerst wel automatisch ingelogd

Geplaatst: (bewerkt)

Het kan komen doordat je bijvoorbeeld .Net Framework hebt geïnstalleerd. Het is namelijk een bekend probleem, wat door dat programma'tje zeer, maar dan ook zeer eenvoudig op te lossen is. Het is hooguit enkele MB's groot en aangezien het van de website van Microsoft komt, ook nog eens veilig (voor Windows dan).

Er zijn wel anderen manieren, maar deze is ook voor de computergebruiker met weinig kennis/ervaring van het register te gebruiken.

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Het is véél simpelder op te lossen door simpelweg naar Start>Configuratiescherm>Gebruikeraccounts te gaan en dan op "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen te klikken en Het welkomstvenster gebruiker uit te vinken. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Dat Tweak-UI werktniet, ik zou iedere keer als ik de pc opnieuw opstart, weer die functie aan moeten vinken.

En als ik bij het "Gebruikers" scherm dat welkomstventster gebruiken uitvinkt, krijg ik nog steeds dezelfde manier van aanmelden maar dan met zon oud uitklapscherm..

Ik heb trouwens ook 2 keer dat .net framework geinstalleerd staan, namelijk versie 1.1 en versie 2.0?

Bewerkt: door Proximitus

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...