Jump to content

Programma's starten niet.

Recommended Posts

Geplaatst:

Sinds een week of 2 week zit ik met een best irritant probleem. Bepaalde programma’s willen namelijk niet meer opstarten. Onder andere programma’s als RegCleaner en de IMG Tool, maar ook bijvoorbeeld SA-MP wil niet meer starten.

Bij elk programma krijg ik na het starten een fout met dezelfde strekking:

De programma's heb ik stuk voor stuk al verwijderd via het configuratiescherm, maar ook een nieuwe installatie mocht niet helpen. Daarnaast hebben verscheidene virusscanners ook geen resultaat opgeleverd, al sluit ik een probleem daar niet uit. Ik heb altijd zonder problemen met deze programma's kunnen werken, dus ik heb geen enkel idee wat het probleem precies is. Overigens ben ik in die periode wel fanatiek bezig geweest met het installeren van nieuwe themes en skins, maar deze zijn inmiddels ook weer verwijderd.

De foutmeldingen zijn enkel af te sluiten via Windows Taakbeheer. Klik ik op 'sluiten', dan zal het scherm steeds weer en weer komen. Ik moet dus eerst het proces afsluiten, voordat ik de melding weg kan krijgen. Al is dit natuurlijk niet zo'n groot probleem. Ik draai op Windows XP overigens, leek me nog wel handig om even te melden.

Heeft iemand enige idee waar het probleem vandaan komt, en hoe het op te lossen is? Alvast bedankt! _O_

Geplaatst:

Hmm, een raar probleem.

Wat komt er te staan als je op het blauwe "klikt u hier" klikt?

Misschien staat er wel nuttige informatie.

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst: (bewerkt)
Hmm, een raar probleem.

Wat komt er te staan als je op het blauwe "klikt u hier" klikt?

Misschien staat er wel nuttige informatie.

Mvg,

Flitskikker

Heb je al eens goed op google gezocht?

Ik heb Google ook al geraadpleegd, echter krijg ik hier vooral vragen en antwoorden om de optie rapport wel/niet verzenden uit te zetten. Dit heb ik overigens ook gedaan, normaal gesproken zou ik dus ook een rapport wel/niet verzenden melding krijgen.

Ik heb overigens wel iemand gesproken met hetzelfde probleem, volgens hem was het op te lossen door Windows opnieuw te installeren. Persoonlijk wacht ik daar liever eerst nog mee, aangezien er voor bijna elk probleem wel een oplossing te vinden is. Daarnaast vind ik heel Windows opnieuw installeren ook iets teveel van het goede... :puh:

Bewerkt: door -Matthijs-
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb via via misschien een oplossing gevonden:

Download dit bestand (urlmon.dll) en plaats het in C:\windows\system32. Misschien moet je een bestand overschrijven. Maak eerst een backup en overschrijf het daarna.

Misschien is het nu opgelost.

Ik zoek intussen nog even verder.

Succes! :Y

Mvg,

Flitskikker

EDIT: Misschien kan Systeemherstel ook werken.

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:
Ik heb Google ook al geraadpleegd, echter krijg ik hier vooral vragen en antwoorden om de optie rapport wel/niet verzenden uit te zetten. Dit heb ik overigens ook gedaan, normaal gesproken zou ik dus ook een rapport wel/niet verzenden melding krijgen.

Goede les voor de volgende keer: Doe dit soort grappen niet! Wil je dat je pc nog enigzins goed blijft werken, blijf van de Windows systeembestanden af! Zeker als je niet zeker weet dat het geen gevolgen heeft. Wat was het nut van deze verandering?

Windows is stabiel en werkt goed wanneer je niets veranderd. Word het instabiel, dan kun je het direct opnieuw installeren, want dan is er bijna geen redding meer aan.

Geplaatst:
Goede les voor de volgende keer: Doe dit soort grappen niet! Wil je dat je pc nog enigzins goed blijft werken, blijf van de Windows systeembestanden af! Zeker als je niet zeker weet dat het geen gevolgen heeft. Wat was het nut van deze verandering?

Windows is stabiel en werkt goed wanneer je niets veranderd. Word het instabiel, dan kun je het direct opnieuw installeren, want dan is er bijna geen redding meer aan.

Het aan- of uitschakelen van deze optie heeft eigenlijk niets te maken met mijn probleem, en daar komt vrijwel zeker het probleem ook niet vandaan. Deze optie kun je gewoon uitschakelen in je configuratiescherm, als je het bijvoorbeeld beu bent steeds die wel/niet verzenden meldingen te krijgen als een programma niet goed afgesloten is/wordt. Bovendien had ik het probleem ook al vóór ik die wijziging doorvoerde, dus dat is het probleem niet. ;)

@Flitskikker: Ik ga dat eens proberen, maar heb je misschien ook een link bij de hand met de pagina waarop je dat gevonden hebt? Dat ik het probleem er wellicht mee oplos, is één. Maar ik wil ten tweede ook graag weten waardoor het ontstaat, zodat ik de volgende keer weet wat ik moet doen en wat de oorzaak is, indien het probleem zich nog eens voordoet.

Bedankt voor de reacties!

Geplaatst:

Ik heb het hier gevonden, op de site van Microsoft.

Om de fix te krijgen, moest je het eerst aanvragen.

Daarom heb ik het genoemde .dll bestand ergens anders vanaf gedownload, de link die ik je gaf.

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker.

Mvg,

Flitskikker

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...