Galiorix Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 (bewerkt) Ik heb een beetje op het internet zitten zoeken en toen kwam ik de Club 3D 7600GT video kaart tegen. (klik!) Ik wou al een tijdje een nieuwe videokaart omdat ik veel videobewerking doe, maar mijn huidge (nVidia G-FORCE 6200 se TurboCache™) het afspelen van mijn video's in Sony Vegas maar met moeite aankan en de meestal high framerate video's van mijn camera met flinke lag stoten word afspeelt.(op de een na laagste instelling ) Zou deze kaart dan een goede vervanger zijn of niet? Of heeft iemand een betere kaart voor maximaal 130 euro die snel is en waarmee ik games fatsoenlijk kan spelen? Ik heb nog een vraagje; ik moet mijn video's altijd renderen naar een normaal formaat (bijvoorbeeld MPEG-1) maar dat duurt met een langer stuk film (1-2 uur) enorm lang. Zou dit sneller gaan met een andere videokaart of moet ik dan nog iets anders upgraden? Want ik zou ook wel graag opgelost willen hebben, mijn computer is nagenoeg onbruikbaar tijdens het proces omdat het erg zwaar is. Greetz Bewerkt: 6 oktober 2007 door Galiorix Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 Koop een kaart met een Nvidia Gforce 8-series chipset (zoals bijv de 8400). Voor 130 euro heb je volgens mij al een best leuk kaartje. Waarom? omdat de 8-series nieuwer is (en dus een nieuwere en betere chipset heeft), en klaar is voor DirectX 10. Als je geen zin hebt in deze dingen kan je ook altijd nog een Gforce 7- of 6-series kopen. BTW: heeft die kaart die jij noemde een Gforce- of Ati-chipset? Als het een Ati-chipset is kan je hem beter niet hebben, want zelfs GTA3 zal dan niet werken. Reageren
nick11123 Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 ik heb gehoord (ik kan het ook mis hebben) dat de Geforce 7 serie,s beter is als de 8 serie,s tenminste de 7600GT is iniedergeval beter dan de 8400. ik zou iniedergeval als ik jouw was gewoon voor de 7600 GT gaan want dat is gewoon een goede kaart om te gamen en video bewerkingen enz.. of natuurlijk een van de 8800 die zijn wel goed alleen was er wel eentje die ongv 700 euro koste je kan ook voor deze kaart gaan. is ook niet al te duur en dat is ook een goede video kaart. Reageren
Galiorix Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 Na wat gepraat met Dead-Dodo kwam hij met deze kaart. Hij zit 15 euro boven mijn budget maar dat is een dagje werken dus dat maakt niet uit. Is deze beter dan de 7600 gt of niet? Of kan ik voor dat geld een betere kaart krijgen? Greetz Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 Je kan denk ik het beste een 8600 pakken omdat die speciale zooi aan boord heeft om video's te (de)coderen... en omzetten. (dacht ik) Reageren
xgaming Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 Niet de 8600GT.... bagger kaart. Bestel die X1950 NU meteen! Ze worden uit de schappen gehaald. Je moet wel rekening houden met je CPU anders gaat het een bottleneck vormen. Reageren
kees1991 Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 hij moet denk t een AGP kaart hebben en dan is volgens mij de 7600 GT de laatste goede kaart van Nvidia. ik heb hem zelf ook maar dan met de helft minder mb. ergens in de 200 ik weet even niet meer welk getal dat is. maar dit is een uitstekende kaart. en is echt waart voor je geld. Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 oktober 2007 Niet de 8600GT.... bagger kaart. Bestel die X1950 NU meteen! Ze worden uit de schappen gehaald. Je moet wel rekening houden met je CPU anders gaat het een bottleneck vormen. Zou een bottleneck met mijn AMD Athlon 64 X2 4200+ mogelijk zijn of niet?XD Maar als ze uit de schappen worden gehaald dan zit ik dus met een probleem want mijn bankrekening is momenteel nul mijn loon van deze maand komt pas in half november (100 euro). Zou dat al te laat zijn of niet? Greetz Reageren
xgaming Geplaatst: 7 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2007 Nou de X1950 XT versie gaat eruit of de andere X1950 versie's eruitgaan is nog niet bekend. Zag net dat het niet om de XT versie ging Ik weet verder niet helemaal zeker of het geen bottleneck gaat vormen, denk het niet aangezien het een dualcore is. Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 oktober 2007 (bewerkt) Maar is die x1950XT dan de beste en duurste uit de serie of wat? En kan ik dan met de beste uit die serie nieuwe games zoals NFS Pro Street op een normaal graphic's niveau spelen? Greetz [edit]Na wat praten heeft iemand mij toch weer aan het twijfelen gebracht Moet ik nou de duurste X1950 pakken of een 8600 GT? Bewerkt: 7 oktober 2007 door Galiorix Reageren
xgaming Geplaatst: 7 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2007 (bewerkt) Duurste X1950. Zal je resultaten zo wel laten zien (benchmarks ) klik Je kan overigens ook nog voor een goedkopere gaan. De XT bijvoorbeeld. Bewerkt: 7 oktober 2007 door xgaming Reageren
san andreas piloot Geplaatst: 8 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 is een geforce go 7200 een goede kaart want ik heb een laptop met die kaart gezien voor 700 euro is die goed? Reageren
Galiorix Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 (bewerkt) Ik ben er nu dus achter dat ik PCIe moet, weet iemand dan een goede kaart of is die X1950 dan nog goed? Greetz @hieronder: @daaronder: *wacht op een echt antwoord* [edit3]Ik ben dus opzich wel N00b bezig geweest, het ging de hele tijd al over een PCIe kaart, sorry voor de verwarring XD Bewerkt: 10 oktober 2007 door Galiorix Reageren
Naudin Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 Ik ben meer voor geforce.. >>> Door RonaldVC: Dat was niet echt de vraag... Als je dan ook even aangeeft waarom je de voorkeur geeft aan een Geforce kaart, bijvoorbeeld door de voordelen ervan op te noemen. Zo heeft de topicstarter, en veel meer mensen er nog wat aan.<<< Reageren
osmgek11 Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 maak mij niet zoveel uit ATI of NVIDIA als ze maar goed presteren en niet te snel kapot gaan Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.