Tjerk Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 Hallo beste mensen ik heb voor gta san andreas een code gemaakt waardoor je met de taxi kan. Maar helaas verschijnt die taxi maar op een plaats en daar moet je dan staan om met de taxi te kunnen is er een code en zoja welke om er voor te zorgen dat de taxi, waar je dan ook mag zijn, vlak bij jou verschijnt Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 Hallo beste mensenik heb voor gta san andreas een code gemaakt waardoor je met de taxi kan. Maar helaas verschijnt die taxi maar op een plaats en daar moet je dan staan om met de taxi te kunnen is er een code en zoja welke om er voor te zorgen dat de taxi, waar je dan ook mag zijn, vlak bij jou verschijnt Misschien is het handiger om te laten zien welke code jezelf gemaakt hebt voor die taxi, Dan is het voor andere mensen eenvoudiger uit te leggen hoe je dat eventueel aan kunt passen. Reageren
Tjerk Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 (bewerkt) Hiero, misschien staan er overbodige dingen in maar het werkt wel behalve dan mijn probleem :Taxi 0001: wait 0 ms 03A4: name_thread "Taxi's" :Taxi_load 0247: load_model #TAXI 0247: load_model #MAFFA 038B: load_requested_models :Taxi_call wait 0 ms if and 00E1: player 0 pressed_key 19 00E1: player 0 pressed_key 11 004d: jump_if_false @Taxi_call 0002: jump @Taxi_come :Taxi_come 0674: set_car_model #TAXI numberplate "CJ4LIVE" 00A5: $TAXI = create_car #TAXI at 2489.2483 -1670.0264 13.3047 0129: 12@ = create_actor_pedtype 24 model #MAFFA in_car $TAXI driverseat Car.Angle($TAXI)= 90.0 0224: set_car $TAXI health_to 1000 0186: $TAXI_MARKER = create_marker_above_car $TAXI wait 0 if 05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car $TAXI passenger_seat 0 5000 ms Marker.Disable($TAXI_MARKER) 0002: jump @Taxi_drive 004D: jump_if_false @Taxi_come :Taxi_drive 0001: wait 10000 ms Car.DriveTo($TAXI, 1571.424, -1590.02, 13.23) Car.SetMaxSpeed($TAXI, 13.5) Car.SetSpeedInstantly($TAXI, 13.5) 00AE: set_car $TAXI traffic_behavior_to 4 Bewerkt: 6 oktober 2007 door tjerk Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 Hiero, misschien staan er overbodige dingen in maar het werkt wel behalve dan mijn probleem:Taxi 0001: wait 0 ms 03A4: name_thread "Taxi's" :Taxi_load 0247: load_model #TAXI 0247: load_model #MAFFA 038B: load_requested_models :Taxi_call wait 0 ms if and 00E1: player 0 pressed_key 19 00E1: player 0 pressed_key 11 004d: jump_if_false @Taxi_call 0002: jump @Taxi_come :Taxi_come 0674: set_car_model #TAXI numberplate "CJ4LIVE" 00A5: $TAXI = create_car #TAXI at 2489.2483 -1670.0264 13.3047 0129: 12@ = create_actor_pedtype 24 model #MAFFA in_car $TAXI driverseat Car.Angle($TAXI)= 90.0 0224: set_car $TAXI health_to 1000 0186: $TAXI_MARKER = create_marker_above_car $TAXI wait 0 if 05CA: AS_actor $PLAYER_ACTOR enter_car $TAXI passenger_seat 0 5000 ms Marker.Disable($TAXI_MARKER) 0002: jump @Taxi_drive 004D: jump_if_false @Taxi_come :Taxi_drive 0001: wait 10000 ms Car.DriveTo($TAXI, 1571.424, -1590.02, 13.23) Car.SetMaxSpeed($TAXI, 13.5) Car.SetSpeedInstantly($TAXI, 13.5) 00AE: set_car $TAXI traffic_behavior_to 4 Zoals je zelf al zei staan er nogal wat overbodige dingen in, maar dat moet je dan nog maar eens opruimen. het probleem wat jij hebt wordt veroorzaakt door het feit dat je de taxi altijd op vaste coordinaten spawned. nl: 2489.2483 -1670.0264 13.3047 Dus als je met de player hier niet in de buurt bent, zal de taxi ver van je af spawnen, en kan de player dus niet instappen, zoals je hem verteld. Je moet er dus voor zorgen dat de taxi niet op een vaste plek spawned, maar altijd in de buurt van de player. Je hebt hiervoor twee mogelijkheden: Je vraagt de coördinaten van de speler op en berekent een punt 10 meter recht voor hem, en laat daar de taxi spawnen. Je loopt dan echter wel de kans dat de taxi half in een gebouw of op een andere onmogelijke positie spawned. Je vraagt de coördinaten van de speler op, en zoekt daarna de dichtstbijzijnde straat-positie op. Nadeel hiervan is dat in sommige gebieden, de afstand tot een straat nogal heel groot kan zijn. Maar dat kun je nog checken en een taxi roepen als er geen straat in de buurt is, is in de werkelijke wereld ook een tamelijk zinloze actie. Tips: Voor het opvragen van een dichtstbijzijnde "straat-positie" kun je opcode 02C1 gebruiken. Je moet dan wel eerst de positie van de player opvragen, dit doe je d.m.v. opcode 00A0 op de $PLAYER_ACTOR Daarna moet je natuurlijk ook nog iets soortgelijks verzinnen voor de plek waar de taxi naartoe moet rijden, want die heb je nu ook als coördinaten in je code staan, Maar dat is een beetje afhankelijk van wat je met de mod wilt gaan doen . Reageren
Tjerk Geplaatst: 6 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 (bewerkt) Bedankt ik zal morgen gelijk beginnen Edit: hmm. ik heb wel deze twee regels: 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $TEMPVAR_FLOAT_1 $TEMPVAR_FLOAT_2 $TEMPVAR_FLOAT_3 02C1: store_to 119@ 120@ 121@ car_path_coords_closest_to 116@ 117@ 118@ maar ik weet niet hoe ik dat in mijn code kan verwerken. iemand wel?? Bewerkt: 7 oktober 2007 door tjerk Reageren
PatrickW Geplaatst: 7 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2007 Je zou in jou code deze regel : 00A5: $TAXI = create_car #TAXI at 2489.2483 -1670.0264 13.3047 Kunnen vervangen door de volgende code: 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $PLAYER_X $PLAYER_Y $PLAYER_Z 02C1: store_to $TAXI_X $TAXI_Y $TAXI_Z car_path_coords_closest_to $PLAYER_X $PLAYER_Y $PLAYER_Z 00A5: $TAXI = create_car #TAXI at $TAXI_X $TAXI_Y $TAXI_Z Je moet bij die opcodes dus wel de juiste variabelen gebruiken. Je kunt ze natuurlijk ook anders noemen... Succes. Reageren
Tjerk Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 Jah werkt perfect bedankt man Reageren
ivo glasius Geplaatst: 15 november 2007 Rapport Geplaatst: 15 november 2007 kan je die mischien alsjebliefd is in een mod plaatsen? Reageren
Dj-GTA Geplaatst: 19 december 2007 Rapport Geplaatst: 19 december 2007 ik was aan het denken aan 00A5: $TAXI = create_car #TAXI at 2489.2483 -1670.0264 13.3047 maar ik zie dat je al geholpen werdt;) Reageren
janyboy Geplaatst: 19 januari 2008 Rapport Geplaatst: 19 januari 2008 ff een vraag de auto rijd hemelsbreed? kan di anders of moet je dan bij elke bocht weer nieuwe coordinaten? Reageren
Tjerk Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2008 Ik heb daar anders geen last van gehad. misschien kunne deze opcodes je helpen: 00AF: set_car 2@ driver_behaviour_to 100 00AE: set_car 2@ traffic_behaviour_to 100 succes Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.