martijnenvalentijnSA Geplaatst: 6 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2007 ik heb dat online multiplayer gedownload. maar nu wil ik ook eens een eigen server gaan maken , omdat andere servers soms maar saai zijn.. ik heb het programma alwel gedownload , maar ik snap er gewoon helemaal niets van. en ik heb op google ook geen uitleg kunnen vinden. weet iemand hoe ik een multiplayer server moet maken? ik heb maar weinig verstand van dit soort dingen.. en heeft het GTAforum.nl ook een server? zojah.. wat is daar de naam van? Reageren
.Timothy Geplaatst: 7 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2007 (bewerkt) Om een server te starten moet je op http://www.sa-mp.com/download.cml de Windows Server downloaden. Ik neem die van Azer, deze dus. Pak de bestanden uit met WinRAR, wat gratis te downloaden is op http://www.winrar.nl. Maak een map genaamd 'samp' aan in je GTA San Andreas map en plak de bestanden die je hebt uitgepakt daarin. Als het goed is staan er in je map deze bestanden: Open server.cfg, als het goed is staat er het volgende in: Voor uitleg van alles kun je hier kijken, daar staat over alles wel een duidelijke en Nederlandse beschrijving. In de map 'gamemodes' staan al kant en klare gamemodes, dit zijn de gamemodes die je op je server kunt afspelen. Je kan ze zelf scripten, downloaden of laten scripten. Om te kunnen scripten moet je de script-taal kennen, genaamd 'PAWN'. Hiermee kan je in je server auto's spawnen, opdrachten maken en nog veel meer. Op deze site staan alle commands, en kan je ook tutorials vinden om te leren scripten. Als je de server.cfg hebt geconfigureerd kun je je server opstarten. Open 'samp-server' met het zwarte logo ervoor. Dit programma moet je aan laten staan om op je server te kunnen spelen, als je hem weer uitschakelt zal je server namelijk weer offline gaan. Om je server te vinden in SA-mp moet je het IP-adres van je computer weten, ga daarvoor even naar Ipee.nl. Op de homepage staat je IP, kopiëer het en ga naar SA-mp. Klik bovenin op het oranje vierkantje met het vinkje erin en plak je IP-adres in het formuliertje. Zet er :7777 achter en klik op 'Add server'. Nu zal je server tussen je favorieten staan en kun je spelen op je eigen server! GTAForum had vroeger wel een server, maar deze is na verloop van tijd opgeheven, de meeste GTAForummers spelen op Mr. Green, het IP-adres mag ik niet posten, dat valt onder reclame. Zoek op Google naar Mr. Green en je zal het wel vinden . Groeten, VWO-er Bewerkt: 7 oktober 2007 door VWO-er Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.