Jump to content

Games verwijderd...

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een spel geínstalleerd en vervolgens weer verwijderd, maar dan handmatig. Dit gaf het effect dat Windows nog steeds denkt dat het spel nog steeds geínstalleerd is, wat dus erg dom was van mij om te doen.

Nu kan ik het spel niet meer oninstalleren omdat het bestandje waarmee je dat kon doen (uninstall.exe o.d) verwijderd is, dat dus ook betekent dat je het spel niet meer kan installeren omdat hij simpelweg al geinstalleerd ís! Mijn vraag is of het nog mogelijk is om het spel te spelen...

Alvast bedankt voor al jullie hulp,

Kin-

Bewerkt: door Kinzorro
Geplaatst:

Als je het handmatig hebt verwijderd staat hij nog steeds geregistreerd in Software. Dit kun je vinden door naar het Configuratiescherm te gaan. Daar klik je het bestandje software aan en je wacht een klein poosje. Na een poosje verschijnt alle geïnstalleerde software, dus ook je spel. Deze lijst staat op alfabet, dus begint je spel met een A moet je bovenaan kijken, met een Z onderaan. Heb je je spel gevonden? Klik dan rechts op Wijzigen/Verwijderen. Je krijgt de optie te zien om je spel te deïnstalleren. Doe dit, en je spel is weg. :)

Geplaatst:

Donwell, jammer genoeg werkt je probleem niet. Of Windows laat een foutmelding zien of er gebeurt gewoon niets.

Hiervoor zul je in het register moeten duiken, maar aangezien er een hadige tool hiervoor is zal ik die maar geven.

Tooltje

Installer dit programma, open het en ga naar het spel dat fout is. Voor het spel moet een rood kruisje staan. Klik onderaan op iets met verwijderen.

Klaar! Nu moet je het spel weer kunnen installeren.

Geplaatst:

Hey Ikt,

Bedankt voor je geweldige programma; het is heel handig. Het probleem is dat ik het spel (Worms: Forts Under Siege) niet zie staan in het lijstje, en daarom helaas ook niet kan oninstalleren. Als ik de CD in de CD-rom doe en het probeer te oninstalleren dan staat er: ''Deze bewerking is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geïnstalleerd''. En als ik het spel probeer te spelen staat er: ''D:\Games\Worms-Forts Under Siege\WF.exe failed with error 2: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden''. Ik hoop dat iemand me snel verder kan helpen!

Misschien helpt het om de een aantal referenties uit het register te halen. Als je even goed oplet kan het niet zoveel kwaad om dat te doen.

Ga naar Start > Uitvoeren en typ daar "regedit" in.

Klik daar in het linkerkader op "Deze computer" en druk op Control + F (zoeken). Hier ga je zoeken naar de naam van het spel. Ga niet te specifiek te werk, maar ook niet te algemeen. Bijvoorbeeld "Worms" bij jou moet genoeg zijn.

Zodra er een overeenkomst wordt gevonden, springen beide kaders er naar toe. Jij gaat dan beoordelen of die map in de linkerkader, of de bestandjes in het rechterkader met jouw spel te maken hebben. Heet de map bijvoorbeeld "Worms-Forts Under Siege", dan is dat dus overduidelijk waar je naar op zoek bent. Gebruik F3 knop om te skippen naar volgende uitkomsten van de zoekfunctie.

Probeer het anders eerst eens tot zover, en maak een screentje als je de map hebt. Even dubbelchecken voor ons kan niet zoveel kwaad als het verkeerde verwijderen.

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Je kan ook eerst even het spel weer opnieuw installeren, en daarna via de softwarelijst weer verwijderen. Op die manier zijn alle ontbrekende bestanden die de "uninstaller" nodig hebben weer aanwezig en moet het spel zonder problemen verwijderd kunnen worden..

Hey Preddy,

Als eerst wil ik je heel erg bedanken voor je hulp, ik hoop dat ik niet te lastig ben ^_^. Ik heb precies gedaan wat jij zei, en ben uiteindeijk tot een ''eindpagina'' gekomen. Ik heb hiervan 2 screens gemaakt die ik hieronder even laat zien:

-Screen 1

2003393848386119752_rs.jpg

-Screen 2

2003322322100547334_rs.jpg

Linksonder zie je eindelijk waar ik dus volgens mij hele tijd op zoek ben geweest. Ik wou dit meteen verwijderen maar ik wacht toch op jullie bevestiging. Om het definitief te verwijderen moet je toch gewoon ''rechtermuisknop> verwijderen'' of niet?

Bewerkt: door Kinzorro
Geplaatst:
Linksonder zie je eindelijk waar ik dus volgens mij hele tijd op zoek ben geweest. Ik wou dit meteen verwijderen maar ik wacht toch op jullie bevestiging. Om het definitief te verwijderen moet je toch gewoon ''rechtermuisknop> verwijderen'' of niet?
Dat is 'm niet, als ik het goed heb is dat voor het Startmenu. Je moet een map hebben die onder de map Software staat (volgens mij de bovenste screen, alleen die is redelijk onleesbaar).

Bij een willekeurig spel op m'n PC staat daar bijvoorbeeld in:

InstallEXEPath <locatie>

InstallPath <locatie>

StartMenuLocation <locatie>

Die drie kunnen sowieso weinig kwaad als je ze verwijdert, en ik heb het idee dat het zelfs wel genoeg is om jou probleem op te lossen. Probeer het maar eens, verwijderen en dan proberen het spel opnieuw te installeren. Als het installeren weer lukt kan je zoals RonaldVC al zei zonder al te veel moeite het spel er ook op de goede manier weer afgooien.

We horen het wel of het lukt :tu:

Geplaatst:

Het is me uiteindelijk gelukt, ik had de E-schijf geopend waar dus alle bestanden op die CD staan. Toen had ik setup.exe aangeklikt en installeerde die het spel wél. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar volgens mij kun je het nu ook weer gewoon oninstalleren. Hartelijk dank voor iedereen's hulp!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...