Jump to content

Xfire

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo beste mensen * Slijm *

Ik heb een vraag ik zie iedereen een mooie handtekning hebben met: je naam n dan bijv SA:MP 10uur gepeeld.

En als ik dan op de sign druk kom ik bij een website uit :s.

Nu is mijn vraag wat is Xfire :s?

Eeen soort meter want ik vind het wel grappig!

MVG,

-Omar-

Geplaatst:

xfire is een soort programma die je games bij houd en de tijd dat je ze speelt t is een soort msn maar dan voor gamers je kan je vriende gewoon met 1 klik joinen als ze online zijn

grtz

jens

Geplaatst:

Xfire is een soort chatprogramma wat je op je eigen computer installeert. Je zou het dus een beetje kunnen vergelijken met MSN. Het voordeel van Xfire is dat je kan chatten terwijl je aan het gamen bent. Xfire ondersteunt een groot aantal games (klik), waar je dus gebruik kunt maken van Xfire. Als je een bepaalde game speelt, komt er een pieptoon door de game heen en een venstertje rechtsonderin. Dan kan je ingame gewoon naar je Xfire gaan en iets terug typen. Met de laatste updates kan je ook in sommige games met de muis tussen verschillende chatvensters navigeren, bij andere moet je gebruik maken je toetsenbord. :)

Over dat plaatje dat je gezien hebt: als je een account aanmaakt, Xfire installeert en die game speelt terwijl je Xfire aan hebt staan, dan zal Xfire inderdaad bijhouden hoe lang je die game speelt en niet veel later zal dat verwerkt worden in je statistieken. Zelf kan je dan zo'n afbeelding halen op Xfire (je krijgt de code) om op bijvoorbeeld een forum of website te plaatsen. :)

Geplaatst:
xfire is een soort programma die je games bij houd en de tijd dat je ze speelt t is een soort msn maar dan voor gamers je kan je vriende gewoon met 1 klik joinen als ze online zijn

grtz

jens

He maar moet je het instaleren?

En het is een soort MSN maar als je normal player GTA SA speelt kun je dan zien wie dat nog meer doen?

Geplaatst:

En het is een soort MSN maar als je normal player GTA SA speelt kun je dan zien wie dat nog meer doen?

Je moet Xfire eerst even downloaden, de installer kun je natuurlijk vinden op de site van Xfire zelf. Na het downloaden installeer je de software en moet je je enkel nog even registreren. Dit kan als het goed is via het inlog scherm van Xfire, maar volgens mij ook via de site. Zodra je met succes een account hebt gemaakt, log je je in met je username en password. Omdat je voor het eerst Xfire gebruikt, zal Xfire gaan zoeken naar games die jij op moment van spreken op je PC hebt staan (deze lijst kunnen anderen dan ook zien). Deze lijst wordt tevens ondersteund als jij aan het spelen bent. Je kunt dan vrienden toevoegen (net zoals bij MSN), en bij deze vrienden zie je inderdaad wat ze aan het doen zijn. Speelt vriend A bijvoorbeeld Vice City, dan zul je dat ook daadwerkelijk zien. Echter moet hij hier wel wel ingelogd zijn, anders zie je dit niet. Als jij bijvoorbeeld een spel gaat spelen, zullen anderen dit dus ook zien. Vanaf het moment dat je een willekeurig, ondersteund spel start, zal Xfire al je speelminuten bijhouden. Deze kun je dan weer terugvinden op je eigen accountpagina. Echt nu heeft het natuurlijk niet, maar het is uiteraard wel leuk om te weten. :)

Geplaatst:

Je moet Xfire eerst even downloaden, de installer kun je natuurlijk vinden op de site van Xfire zelf. Na het downloaden installeer je de software en moet je je enkel nog even registreren. Dit kan als het goed is via het inlog scherm van Xfire, maar volgens mij ook via de site. Zodra je met succes een account hebt gemaakt, log je je in met je username en password. Omdat je voor het eerst Xfire gebruikt, zal Xfire gaan zoeken naar games die jij op moment van spreken op je PC hebt staan (deze lijst kunnen anderen dan ook zien). Deze lijst wordt tevens ondersteund als jij aan het spelen bent. Je kunt dan vrienden toevoegen (net zoals bij MSN), en bij deze vrienden zie je inderdaad wat ze aan het doen zijn. Speelt vriend A bijvoorbeeld Vice City, dan zul je dat ook daadwerkelijk zien. Echter moet hij hier wel wel ingelogd zijn, anders zie je dit niet. Als jij bijvoorbeeld een spel gaat spelen, zullen anderen dit dus ook zien. Vanaf het moment dat je een willekeurig, ondersteund spel start, zal Xfire al je speelminuten bijhouden. Deze kun je dan weer terugvinden op je eigen accountpagina. Echt nu heeft het natuurlijk niet, maar het is uiteraard wel leuk om te weten. :)

Oke maar het is wel veilig geen virussen en andere troep?

Maar sommige zeggen dat hun PC er trager van worden is dat zo?

En telt ie ook bij SA-MP?

Geplaatst:
Oke maar het is wel veilig geen virussen en andere troep?

Maar sommige zeggen dat hun PC er trager van worden is dat zo?

En telt ie ook bij SA-MP?

Je hoeft sowieso niet bang te zijn voor virussen, spyware of andere troep. Wat dat betreft is Xfire een goed en degelijk programma. Let bij de installatie van Xfire echter wel goed op, want ik meende dat er een optie aanstaat dat er een toolbar geïnstalleerd wordt. Let daar dus goed op, want als er iets irritant is, dan is het wel een ongewenste toolbar (deze kan namelijk wél zorgen voor pop-up's en dergelijke).

Xfire moet natuurlijk ook draaien, dus het heeft geheugen nodig. Echter heb ik persoonlijk nog niet gemerkt dat het je PC enorm vertraagd of eventuele lag veroorzaakt tijdens het spelen. Al kan dit natuurlijk per persoon verschillen. Maar mocht je onverhoopt toch last krijgen van dergelijke dingen hebben, dan verwijder je het gewoon weer. Op je laatste vraag kan ik niet een 100% zeker antwoord geven, maar ik geloof niet dat SA-MP ondersteund word. Voor zover ik me het kan herinneren, telt SA-MP als het spelen van GTA: SA zelf. :Y

Geplaatst:
En hoe kan ik zien hoe lang ik een game heb gespeeld of kan dat pas aan het eind van de week?

gewoon de hele dag door

Geplaatst:

Dit word om de zoveel uur geupdate. Dus je kan nooit meteen zien hoeveel uur je gegamet heb op een dag. Met veel users op een dag online, kan het redelijk lang duren :)

Greetz :sigaar:

Geplaatst:
Als ik SA-Mp opstart via bureau blad komt die dan ook bij Xfire?

Nee, want SA-MP wordt immers niet ondersteund door Xfire. Games die niet ondersteund worden door Xfire zullen dus ook niet in de grote lijst staan. Daarnaast worden je speelminuten ook niet bijgehouden als je een niet ondersteunde game speelt. Ik meende overigens ook dat SA-MP telt als het spelen van GTA: San Andreas zelf. Dat betekent dus dat je speelminuten bij GTA: San Andreas worden opgeteld als je SA-MP aan het spelen bent (al ben ik hier niet 100% zeker van).

Geplaatst:
Als ik SA-Mp opstart via bureau blad komt die dan ook bij Xfire?

Nee, want SA-MP wordt immers niet ondersteund door Xfire. Games die niet ondersteund worden door Xfire zullen dus ook niet in de grote lijst staan. Daarnaast worden je speelminuten ook niet bijgehouden als je een niet ondersteunde game speelt. Ik meende overigens ook dat SA-MP telt als het spelen van GTA: San Andreas zelf. Dat betekent dus dat je speelminuten bij GTA: San Andreas worden opgeteld als je SA-MP aan het spelen bent (al ben ik hier niet 100% zeker van).

Als je Xfire aan hebt staan en je gaat SA-MP spelen, valt dit inderdaad onder de speelminuten van GTA: San Andreas. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...