BigM Geplaatst: 8 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 Beste Mensen. Ik Photoshop al sinds ages. Nu mijn probleem. Ze zijn nooit mooi . Maar soms weet ik niet of dat komt door een of andere tik waardoor ik alles van mezelf niet mooivind. Of omdat het dat ook gewoon echt is! Sounds stupid i know. Maar nu dus mijn vraag. Warneer weten jullie van jezelf warneer je iets echt goedvind. Want hetvervelende is datomdat ik me eigen desings zo vaak lelijk vind. Dat jullie ze nooit te zien krijgen. En ik verlies Me fun ervan die ik wel wil behouden. Tips/Tutorials/Eigen Mening : Allemaal welcome Spam 2 * smak in the face* Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 8 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 Het is moeilijk om te zeggen wanneer iets mooi is, ieder heeft zijn eigen smaak immers. De 'tik' die jij hebt, of althans, waarvan jij vindt dat je hem hebt, komt misschien omdat je niet vaak genoeg iets nieuws probeert. Iets maken is leuk natuurlijk, maar zorg er wel voor dat je variatie hebt. Steeds een design maken met dezelfde methoden en met dezelfde stijl is saai en dof. Zodra ik een design gemaakt heb, laat ik hem een dag of wat staan en kijk ik er niet meer na. Als ik de volgende dag dan weer kijk, en ik vind hem nog steeds mooi... dan vind ik hem ook echt mooi. Klinkt wat vaag misschien, maar het komt vaak voor dat ik iets de volgende dag niet meer mooi vind. In zo'n geval moet je hard zijn, dus alles wat je de vorige avond hebt gemaakt weggooien en weer met een schone lei beginnen. Mijn advies: Volg tutorials, verken Photoshop een beetje en wees vooral niet bang om iets uit te proberen! Reageren
BigM Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 (bewerkt) Het is moeilijk om te zeggen wanneer iets mooi is, ieder heeft zijn eigen smaak immers. De 'tik' die jij hebt, of althans, waarvan jij vindt dat je hem hebt, komt misschien omdat je niet vaak genoeg iets nieuws probeert. Iets maken is leuk natuurlijk, maar zorg er wel voor dat je variatie hebt. Steeds een design maken met dezelfde methoden en met dezelfde stijl is saai en dof. Zodra ik een design gemaakt heb, laat ik hem een dag of wat staan en kijk ik er niet meer na. Als ik de volgende dag dan weer kijk, en ik vind hem nog steeds mooi... dan vind ik hem ook echt mooi. Klinkt wat vaag misschien, maar het komt vaak voor dat ik iets de volgende dag niet meer mooi vind. In zo'n geval moet je hard zijn, dus alles wat je de vorige avond hebt gemaakt weggooien en weer met een schone lei beginnen. Mijn advies: Volg tutorials, verken Photoshop een beetje en wees vooral niet bang om iets uit te proberen! Bedankt. Goeie tips. Ik Ga ze in praktijk Nemen. Zeker van warneer je een sig echt mooi vind Ga ik ook doen. Aangezien er heus wel soms mooie tussen zitten. Bewerkt: 8 oktober 2007 door BigM Reageren
M4X Geplaatst: 8 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 Probeer eerst eens alle filters, alle opties, en alle mogelijkheden te kennen en onder controle te krijgen. Steeds als je dan een 'keuze' moet maken tussen een paar filters of een paar kleurenlayers dan is het wat gemakkelijker als je weet wat je ermee kan. Wat ook belangrijk is dat je er veel tijd voor neemt. Er zijn veel mensen die met gemak 3 signatures per dag af krijgen, maar dan kan je beter 1 echt mooie signature per week maken. Soms zie je bepaalde dingen pas later, en op die manier kan je ook echt heel veel uitproberen, misschien vind je na een paar dagen wel een heel mooi effect die je niet ziet als je in een paar uur een signature maakt. En als je er erg onzeker over bent dan kan je hem bijvoorbeeld eens aan wat vrienden sturen op msn, ookal kunnen zei niet met photoshop overweg. Misschien zien zij dan hele simpele dingen die jij niet ziet, maar die je signature wel mooier maken Reageren
.Antonio Geplaatst: 8 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 Wat je natuurlijk ook nog kan proberen is signatures na te maken. Daar leer je ook een hele hoop van. Je neemt een goede signature van iemand, en probeert hem gewoon zoveel mogelijk na te maken. Hierdoor ga je experimenteren met de filters/ effecten / gradient maps, en daardoor leer je veel. Je leert hierdoor ook meer dan bij een tutorial . Veel succes verder met photoshop! Reageren
Arjen Geplaatst: 8 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 Tutorials, tutorials en nog eens tutorials (good-tutorials.com, pixel2life.com) En begin niet alleen aan signatures, maar ook aan grotere ontwerpen zodat je ook nog een keer de andere delen van Photoshop kunt zien en niet alleen de brushes en achtergrondeffecten. Reageren
.Levi. Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 Ik zou zeggen, ga pas aan het werk als je zin en inspiratie hebt om iets te maken. Mocht je even niet meer weten hoe je verder moet neem dan gewoon even pauze en ga wat later of een andere keer weer verder. Daarnaast kun je het best zo veelzijdig mogelijk oefenen in photoshop zodat je bijna van elke tool in photoshop verstand hebt. Dit kun je doen door veel verschillende tutorial te volgen. Tutorials als tekst, signatures, vector art, C4D, tot photomanipulations en handige tricks. Al ga je later aan een signature werken dan ga je vast en zeker meer gebruiken dan de standaard tools en zul je zo een andere stijl ontwikkelen zonder behulp van een tutorial. Want hetvervelende is datomdat ik me eigen desings zo vaak lelijk vind. Dat jullie ze nooit te zien krijgen. Juist je designs laten showen als je er zelf vaak niet zeker van bent. Andere zien vaak zelf meer dan jij en kunnen je daarbij soms ook de nodige tips geven. Reageren
.Exorcist Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 Mijn advies: Volg tutorials, verken Photoshop een beetje en wees vooral niet bang om iets uit te proberen! Inderdaad ben ik het volledig mee eens, toen ik net begonnen was met photoshoppen zei een prof tegen mij: ''Gewoon kloten en doen wat je niet laten kan!'' en dat klopt inderdaad gewoon beetje gaan rotzooien met die tools zodat je er achter komt wat voor wat is etc. Wat ook belangrijk is dat je er veel tijd voor neemt. Er zijn veel mensen die met gemak 3 signatures per dag af krijgen, maar dan kan je beter 1 echt mooie signature per week maken. Soms zie je bepaalde dingen pas later, en op die manier kan je ook echt heel veel uitproberen, misschien vind je na een paar dagen wel een heel mooi effect die je niet ziet als je in een paar uur een signature maakt.En als je er erg onzeker over bent dan kan je hem bijvoorbeeld eens aan wat vrienden sturen op msn, ookal kunnen zei niet met photoshop overweg. Misschien zien zij dan hele simpele dingen die jij niet ziet, maar die je signature wel mooier maken Ben ik het ook mee eens, ik heb toen in de tijd dat ik echt actief was vaak genoeg mooie tags en dergelijke gehad maar het probleem is dat waneer je echt bezig bent je alleen maar op de moeilijke dingen let terwijl iemand die er niet mee bezig is juist op de simpele dingen let. Reageren
BigM Geplaatst: 10 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 Bedankt allen voor de zeer goeie tips. En ik ga zeallemaal nog gebruiken ook, Respect mensen bedankt voor dehulp Reageren
Jon-asses Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 (bewerkt) Sorry maar hier wil ik toch wel op reageren. Ik herken me namelijk in jou BigM. Die 'tik' waar jij over spreekt heb ik namelijk ook en dat is inderdaad helemaal niet leuk. Na een bepaalde creatie ben ik nooit 100 % tevreden, dan vraag ik het vaak aan vele mensen, zelfs als die me de hemel inprijzen blijft een soort onzekerheid toch wel zitten. Ik show zo vaak mogelijk mijn sigs om toch een soort van bevestiging te hebben. Maar 1 ding zal ik nooit doen, dat is opgeven. Ookal ben ik al 1. 5 jaar niet echt tevreden met mijn sigs, ik blijf ze gewoon maken. Bij aanvraag schrijf ik er altijd bij : "Ik weet niet wat je ervan vindt, je moet hem niet nemen als je hem niet mooi vindt." Daaraan kun je mijn onzekerheid ook ontdekken. Verder heb je al heel veel tips gegeven, dus dat moet ik denk ik niet meer doen. Maar ik wou je gewoon even zeggen dat je zeker niet de enigste bent. Btw. Jouw huidige sig vind ik wel heel mooi hoor! Ik meen het, het is een wat aparte sig met niet zo zichtbare splatter en al die shit, het is heel mooi met die lichtinvallen zo. Dus deze is zéker mooi hoor! Bewerkt: 11 oktober 2007 door Jon-asses Reageren
BigM Geplaatst: 11 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 Sorry maar hier wil ik toch wel op reageren. Ik herken me namelijk in jou BigM.Die 'tik' waar jij over spreekt heb ik namelijk ook en dat is inderdaad helemaal niet leuk. Na een bepaalde creatie ben ik nooit 100 % tevreden, dan vraag ik het vaak aan vele mensen, zelfs als die me de hemel inprijzen blijft een soort onzekerheid toch wel zitten. Ik show zo vaak mogelijk mijn sigs om toch een soort van bevestiging te hebben. Maar 1 ding zal ik nooit doen, dat is opgeven. Ookal ben ik al 1. 5 jaar niet echt tevreden met mijn sigs, ik blijf ze gewoon maken. Bij aanvraag schrijf ik er altijd bij : "Ik weet niet wat je ervan vindt, je moet hem niet nemen als je hem niet mooi vindt." Daaraan kun je mijn onzekerheid ook ontdekken. Verder heb je al heel veel tips gegeven, dus dat moet ik denk ik niet meer doen. Maar ik wou je gewoon even zeggen dat je zeker niet de enigste bent. Btw. Jouw huidige sig vind ik wel heel mooi hoor! Ik meen het, het is een wat aparte sig met niet zo zichtbare splatter en al die shit, het is heel mooi met die lichtinvallen zo. Dus deze is zéker mooi hoor! Hahahah doet me goed dat jij dat zegt! Ben dus niet hopeloos verloren. Hhaha Neehoor. Nou ik vind jou sigs altijd/Meestal zeer geslaagt dus dat belooft wat met de toekomst, Ben nu bezig met een nieuwe sig. Lukt nog niet helemaal maar ben er wel halve wegen mee(met dank aan depsd. van mathijs) goeie leer Bedankt Jon-asses Reageren
.Djanick Geplaatst: 19 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 (bewerkt) hmm.. ja iedereen heeft een eigen style, je kan nieuwe stylen ontdekken of zelf creeren.. op deze manier vind je vanzelf een style die bij jou past en waar jij jezelf meer in wilt "verdiepen" omdat je het een leuke style vind.. ja verder kan ik zeggen "zoek op sites met profesionele tuts, niet tuts van hier" wil natuurlijk niet zeggen dat je van tuts op gtaforum niets leert maar kijk bijvoorbeeld naar de tuts op Gamerenders.com , hier zijn tientallen goeie/professionele designers die hun tuts showen waar je dingen van kan leren.. en wat eerder al gezegd is.. wait for the inspiration.. ik heb ook vaak genoeg dat ik geen designs wil maken *goh laat ik dat nou net deze week hebben* en dan denk ik ook soms, f*ck photoshop ik kap ermee en ga me geeneens aanmelden voor grafische school,, mja dat komt omdat ik gwn niet onder druk kan maken. just let me be free in creations and don`t say when it need to be finnished mss heb jij dit ook? Bewerkt: 19 oktober 2007 door .Djanick Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.