Jump to content

Gedownload script instaleren

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

ik heb het script "the godfather" gedownload op het sa-mp forum. als ik dat heb gedownload gaat het in winzip en dan krijg je een hele rij pictogrammen. ik heb geen enig idee hoe ik die gedownloade dingen in het script moet zetten zodat het allemaal werkt. heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

groeten Nebu

Geplaatst:

Ik heb het ook gedownload, en ik krijg enkel een .pwn-file. Je hoeft het alleen nog maar te compilen. Ik heb deze even geüpload:

Gewoon even compilen met Pawno en dan zal je hem wel hebben. Ik denk overigens dat jij WinRAR zelf opent, en niet het bestand; Vandaar dat je zo'n lijst krijgt ;). In dit geval moet je gewoon op het WinRAR-archief klikken met de rechter muisknop, vervolgens klikken op 'Uitpakken in ...\The Godfather register function'(of iets dergelijks).

Screen:

Hulp_met_uitpakken.png

Groeten,

VWOer

Geplaatst:

Bedankt ik ben al een heel stuk verder. ik heb het nu toegevoegt. alleen ik heb 1 error gekregen, die error is:

fatal error 100: cannot read from file: "utils"

Toen ik wat verder zocht vond ik op een forum een berichtje van iemand die zei dat je dat dan moest downloaden en er stonden een paar linkjes bij. dat heb ik toen gedaan. als ik dat bestand open krijg ik een deel van het script te zien dat ik dan waarschijnlijk moet toevoegen. ik heb even in de readme gekeken en die zij dit:

/*

* DUtils functions 1.10

* © Copyright 2006-2007 by DracoBlue

*

* @author : DracoBlue (http://dracoblue.com)

* @date : 8th April 2006

* @update : 12th July 2007

*

* This file is provided as is (no warranties).

*

*/

How to use it?

o 0. Extract all files of this zip-archive into your server-folder.

o 1. Include #include <dutils>

o 2. Use the new functions!

Tips

o If your MAX_STRING-Value isn't 255 please modify MAX_STRING

in dutils.inc

o A DTest file is in the filterscripts-directory if you want to

test the functionality

Regards,

Jan (DracoBlue)

Omdat ik hier geen hol wijzer van word vraag ik jullie om hulp. weet iemand wat ik moet doen?

groeten nebu

Geplaatst: (bewerkt)

Mooi, nu je dit hebt weet je al wat meer. Weet je ook waar je het hebt gevonden, heb je een link naar die pagina waar je dit kan downloaden? Ik heb hem zelf ook even getest en ik kreeg deze error ook, toen ik de include-regel had verwijderd herkende hij ook 'morphinc' niet. Hier zul je dus ook even naar moeten zoeken. Deze bestanden die je download moet je in 'naam van je servermap\pawno\include' zetten. Dit zijn zogenaamde include-bestanden, waarin sommige commando's staan die je in je script gebruikt. Zonder deze bestanden kan Pawno sommige commando's niet uitvoeren, en als je de inlude-regels verwijdert zullen er lijsten errors komen.

EDIT: Raadsel opgelost...

Je hebt bij de nieuwe download enkel de .pwn-file, en verder niks. Ik heb de andere ook gedownload, en hier heb ik de benodigde include-files en de scriptfiles. Download hem hier:

Download deze en pak deze ook weer uit op de hierboven beschreven manier. Pak deze uit en je zult de volgende bestanden krijgen:

- includes

- scriptfiles

- gamemode

De bestanden uit 'includes' moet je zetten in 'naam van je servermap\pawno\include' zetten, de bestanden uit 'scriptfiles' moet je in 'naam van je servermap\scriptfiles' zetten en die uit 'gamemode' moet je in 'naam van je servermap\gamemodes' zetten.

Ik wens je heel veel plezier met je script, en veel succes!

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:

Bedankt man ik ben al weer een heel stuk verder. IK krijg nu dit:

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\gf.pwn(26086) : warning 203: symbol is never used: "dprop_PRIVATE_hash"

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\gf.pwn(26086) : warning 203: symbol is never used: "gMedicSpawns"

Ik denk dat dit geen probleem is omdat het alleen een warning is. Mijn vraag is hoe ik het script nu op mijn server kan zetten. ik Heb het script klaar alleen weet ik niet wat ik moet doen om hem op mijn server te zetten zodat mijn server op het script loopt

Groeten nebu

Geplaatst:

Je kan 2 dingen met die warings doen:

- Negeren (zal geen gevolgen hebben)

- De regels waar die variabelen aangemaakt worden verwijderen.

(Waarscheinlijk staat in je script ergens de regels.

new dprop_PRIVATE_hash;
new gMedicSpawns;

Als je die verwijderd, zullen die warnings weg zijn.

Oke, hoe zet je je script online:

- Zorg dat de juiste bestanden in de juiste mappen staan.

- Het .pwn en .amx bestand moet in de map 'gamemodes'

- Zorg er ook voor dat de map 'scriptfiles' bestaat.

- Nu moet je het bestand 'server.cfg' openen.

- Daarin staat de regel 'gamemode0'

- Daarachter zet je de naam van het .amx bestand.

(Bijv. als de naam 'gf.amx' is, dan zet je in server.cfg: 'gamemode0 gf'

- Sla dan server.cfg op.

- Nu kan je samp-server.exe starten en op je server spelen.

• 6 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb alle stukjes van Godfather mee gepikt , kan ik ook opstarten maaar.

Als ik wil registeren zegt hij succeded bla bla bla en dan doe ik shift zodat ik spawn zegt hij : You must first register before you spawn , KICKED en dat herhaalt hij steeds maar.

p.s ik been heeeel erg nub met scripten..

mvg.

Freelog

PM ME please

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...