DJ-TQM Geplaatst: 10 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 hallo, ik heb ff een vraagje wat als je een plaatje hebt met een vis (die groen is) is er een functie in fotoshop met een soort gum die dan al het groen in een andere kleur laat veranderen en de rest gewoon haar eigen kleur houd? alvast bedankt mzl DJ-TQM IS BACK Reageren
Twankala Geplaatst: 10 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 Volgens mij heb je dit niet, maar ik weet het niet zeker. Een alternatief is: - Duplicate je layer. - Doe bij de bovenste layer Adjustment layer --> Color balance en ga iets doen, totdat je de goede kleur hebt. - Gum bij de bovenste layer alles rond de vis weg, zodat alleen de vis van kleur is veranderd. Het zou misschien ook handig zijn als je het plaatje post, zodat we het wat beter kunnen bekijken. Succes! Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 10 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 Dit is de vis:P hij is niet echt mooi maar het is meer een soort van grap. Reageren
Twankala Geplaatst: 10 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 Dit is de vis:P hij is niet echt mooi maar het is meer een soort van grap. Dat met Color balance word misschien een beetje detail werk. Misschien is het makkelijker om een nieuwe layer aan te maken en er met een brush overheen te gaan, en dan de layer op Soft light zetten. Als je vertelt welke kleur hij moet, kan ik hem misschien ook wel voor je maken Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 10 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 (bewerkt) alles wat groen is moet oranje worden en erboven op die vlag rood-wit-blauw. het wordt de EK 2008 VIS maar ik ga het eerst zelf even proberen denk ik Bewerkt: 10 oktober 2007 door DJ-TQM Reageren
.Levi. Geplaatst: 10 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 (bewerkt) Ik heb ooit eens eerder uitgelegd hoe je dit soort dingen gemakkelijk kunt doen in dit topic. Zie mijn post en dan "Vraag 2". Kijk nog even verder in het topic, daar leg ik namelijk nog nader uit hoe die tool precies werkt. Dit kun je doen met de Color Replacement Tool, sneltoets J. Zie je hem niet druk dan even met je rechtermuisknop erop zodat je hem kunt aanvinken. Zodra je deze tool hebt aangeklikt dan kun je met Alt ingedrukt op de kleur klikken die je wilt veranderen. Als je goed kijkt zie je dat de background color die kleur heeft aangenomen. De foreground color dat wordt de nieuwe kleur als je met de tool daar over heen gaat. Wel zal ik de tolerance op ongeveer 33% zetten, dit zie je bovenaan het beeld. Als je het hoger hebt staan, dan wil hij nog weleens andere kleursoorten meepakken aangezien het effect dan sterker is. Ik weet niet of het goed werkt op een tekening. Ik zal zelf ook even kijken. Edit: Het is niet super oranje, maar wel richting de tint oranje. Aangezien de kleur groen ook niet echt bepaald fel groen was krijg je dit. Het is mogelijk om het fel oranje te krijgen alleen dan ben je wel even bezig. De tekenening is namelijk niet echt netjes binnen de lijntjes en overal dik gekleurd. In ieder geval, ik hoop dat je wat aan deze tool hebt. De kleuren van de vlag heb ik gewoon op een nieuwe layer gebrusht en de opacity wat lager gezet zodat het niet zo nep lijkt. Het moet natuurlijk wel tekenachtig blijven. Bewerkt: 10 oktober 2007 door .Levi. Reageren
M4X Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 Beter? http://img228.imageshack.us/img228/1522/visyj2.png Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 11 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 hij is al gelukt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.