MartyCeha Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 (bewerkt) Ik heb in Gmax een model gemaakt. Ik heb de .dff en de .col geëxporteerd. Ik heb de txd gemaakt en gecontroleerd met .dff check, en het klopte allemaal. Ik heb 'compress all images' gedaan. Ik heb de IPL en de IDE gemaakt, en ik vermoed dat daar de fout in zit. Verder heb ik alledrie de bestanden in gta3.img gezet en het rebuild. Ik heb na het maken van de IDE en IPL gta.dat aangepast. Alles klopt zoals in alle tuts die ik gezien heb. Maar het model komt er niet. Ik heb de Coördinaten 3× gecontroleerd, maar het model komt niet ingame. Zoals ik al zei vermoed ik dat het probleem in de IDE of IPL zit. Mijn IDE heet naamloos.IDE, de .dff, de .txt en de .col heten alledrie 'martijnsgebouw'. naamloos.IDE staat in ROOT/data/maps objs 18001, martijnsgebouw, martijnsgebouw, 300, 128 end tobj end path end 2dfx end anim end txdp end Mijn .IPL heet ook naamloos.IPL. De coördinaten zijn net naast de landingsbaan van Verdant Meadows. De draaihoek is gewoon standaard. # IPL generated from Max file countn2.max inst 18001, martijnsgebouw, 0, 63.52528, 2545.384, 16.48438, 0, 0, 0, 1, -1 end cull end path end grge end enex end pick end jump end tcyc end auzo end mult end Maar misschien is er ook iets fout in gta.dat Dit staat er onder de .IDE's in gta.dat ... IDE DATA\MAPS\interior\gen_int4.IDE IDE DATA\MAPS\interior\gen_int5.IDE IDE DATA\MAPS\interior\savehous.IDE IDE DATA\MAPS\interior\stadint.IDE IDE DATA\MAPS\leveldes\seabed.IDE IDE DATA\MAPS\naamloos.IDE En dit bij de IPLs, onder het eerste kopje onder de laatste regel ... IPL DATA\MAPS\country\countryN.IPL IPL DATA\MAPS\country\countN2.IPL IPL DATA\MAPS\country\countrys.IPL IPL DATA\MAPS\country\countryE.IPL IPL DATA\MAPS\country\countryW.IPL IPL DATA\MAPS\naamloos.IPL En dan is er misschien de mogelijkheid dat de txd te groot is, ik heb namelijk een grote bitmap gebruikt voor als een textuur, en nu is de txt ietwat groot (583 kb). Wat doe ik dan verkeerd Bewerkt: 11 oktober 2007 door MartyCeha Reageren
kees1991 Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 ik heb geen idee. maar het lijkt met een probleem met de dff en coll. wat je even moet doen is dit. met de scrips dat je de models geexporteerd heb de dff en coll inporteeren. om te kijken of ze wel goed geexporteerd zijn. als dit wel het geval is zou je kunnen kijken of je de naam van de *.IPL en *.IDE wel naamloos genoemd hebt. omdat je dit in de GTA.DAT ook zo genoemd hebt. werkt dit niet meld het dan weer. PS: heb je gta versie 1 of 2 ?? Reageren
MartyCeha Geplaatst: 11 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 Ik heb versie 2, maar ik heb een paar mods bugloos geïnstalleerd. Zodra ik meer als 10 mods installeer komen er bugs, en ik heb er nu 3 geïnstalleerd. Ik weet dit uit ervaring. Maar ik weet zeker dat ik de ipl en de ide allebei 'naamloos' heb genoemd. Reageren
GTA_XP Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 Ik heb versie 2, maar ik heb een paar mods bugloos geïnstalleerd. Zodra ik meer als 10 mods installeer komen er bugs, en ik heb er nu 3 geïnstalleerd. Ik weet dit uit ervaring. Maar ik weet zeker dat ik de ipl en de ide allebei 'naamloos' heb genoemd. Tsja jongen, wat dacht je van patchen? Reageren
MartyCeha Geplaatst: 11 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 Al geprobeerd, lukte niet Reageren
Wazuup Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 Open je COL met Coll Editor 2 (download van Steve-m.com) en kijk of het de goede vorm heeft. Heeft het alleen de vorm van een box, exporteer dan je col opnieuw maar converteer je model eerst naar editable mesh. Je TXD kun je proberen eerst op te slaan als VC, en daarna weer als SA. Soms bugt TXD workshop namelijk een beetje. Reageren
MartyCeha Geplaatst: 12 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2007 (bewerkt) Het probleem is dus dat er totaal niets staat Als ik op de geplande plek kom is die leeg. Er zijn geen bugs ofzo, en het spel loopt normaal, alsof ik nooit heb gemod EDIT: COL gecheckt en OK... Bewerkt: 12 oktober 2007 door MartyCeha Reageren
Wazuup Geplaatst: 12 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2007 http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=34567 Wil dit niet lukken, pak dan de dff/txd/col/ide/ipl in een rar archief en upload hem hier. Reageren
MartyCeha Geplaatst: 13 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 oktober 2007 Ik heb Gmax, en de MAP IO werkt niet zo goed bij mij dus ik upload het wel even. Vooral de txd is groot, dus misschien dat het daar aan kan liggen. Als je het geheel in Gmax opent zul je zien dat één textuur wat groot is uitgevallen, dat dat misschien even verholpen kan worden (dit kreeg ik na het attachen van de models), maar dat doet er even niet toe. Het is wel een groot bestand omdat ik alles erin heb gedaan (.dff, .col, .txd, gmax bestand, .ipl, .ide, gta.dat, alle texturen in bmp formaat). De coördinaten vindt je in de .IPL. Reageren
Wazuup Geplaatst: 18 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2007 Je DFF en COL zijn fout, let op: De blauwe plane is de pivot van je model. De pivot komt op de plaatst die je aangeeft met coordinaten in de IPL. Zoals je ziet staat je model veels te ver van de pivot af, waardoor hij dus ook ingame niet op de gewenste plaats komt te staan. Pivot verander je door naar het tabblad Hierachy te gaan, en affet pivot only aan te drukken. Nu move je de pivot naar de goede plek van het moddel (centraal punt). Nu druk je affet pivot only weer uit. Overigens staat je COL ook niet goed in vergelijking met je DFF. Als je een col gaat maken, importeer je eerst de dff opnieuw en maak je daar je COL file van. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.