xgaming Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 (bewerkt) EDIT 2: Ik heb een dingetje gewijzigd en hij doet het, topic kan gesloten worden. Sorry voor het ongemak. Beste mensen, Ik ben momenteel bezig met een CMS systeem. Maar ik zit nu met een probleem (er zullen er nog veel komen ). Ik probeer nu dus achter index.php dit te krijgen: index.php?req=bestandsnaam Dat lukt me tot nu toe nog goed. Nou wil ik dus ( je hebt een index pagina waarin alles 'geladen' wordt, d.m.v. $GET) die inhoud dus laden, en dat lukt niet... Linkje. Als je op next klikt gebeurt er niks. Ik wil echter dus 'stap 2' erin laden. Die pagina heet req1.php (Klik). Weet iemand hoe ik dit in index.php kan laden? Als je de bron code wilt zien / nodig mocht hebben, post ik hem hier. Alvast bedankt P.s. moet nog een naam voor mijn CMS bedenken EDIT: <? echo '<form action="index.php?req='.($_GET['req']+1).'" method="post" name="cms_install">'; if(!$_GET['req']) echo 'Welcome, Thank you for chosing XDS CMS. If you follow the next steps the CMS will be installed on your server. For support please click <a href="http://cms.hierstondeenlink.nl" target="_blank">here</a> <a href="java script:document.cms_install.submit()">Next</a>'; else include('req1'.$_GET['req1'].'.php'); ?> Dat is de code die ik gebruik om de inhoud weer te geven. Bewerkt: 14 oktober 2007 door SummerBase Reageren
SummerBase Geplaatst: 14 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2007 Op verzoek van de topic starter heb ik het topic weer geopend. Tevens had de topic starter een vraag en die luidt als volgt: ''Wil namelijk content in index.php laten weergeven d.m.v $_GET. Alleen zijn de namen van de pagina's verschillend, dit was gisteren niet het geval. Toen heten ze allemaal reqX. Op x dan een getal." Je kunt pagina's heel gemakkelijk insluiten (includen) met het variabel $_GET. Je kunt de content zelf in de index zetten, maar ook includen. Ik zal twee simpele voorbeelden geven. Hiermee haal je de code direct uit de index.php: <?php if ( $_GET['pagina'] == 1 ) { echo "Tekst...pagina 1"; } elseif ( $_GET['pagina'] == 2 ) { echo "Tekst...pagina 2"; } elseif ( $_GET['pagina'] == 3 ) { echo "Tekst...pagina 3"; } else { echo "Tekst.. Standaard! "; } ?> Hiermee include je de gegevens uit een extern bestand: <?php if ( $_GET['pagina'] == 1 ) { include("pagina1.php"); } elseif ( $_GET['pagina'] == 2 ) { include("pagina2.php"); } elseif ( $_GET['pagina'] == 3 ) { include("pagina3.php"); } else { include("pagina_standaard.php"); } ?> Ik hoop dat je het een beetje snapt, mochten er nog vragen, onduidelijkheden zijn dan horen wij dat graag. Reageren
xgaming Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 oktober 2007 (bewerkt) Op de een of andere manier wordt de pagina niet goed ingelezen: Ik had zelf nog een scriptje ontwikkeld die zal ik zo even posten. Bewerkt: 14 oktober 2007 door xgaming Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.