GTA-Sheep Geplaatst: 11 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2007 Post hier je probleemstukken en vragen op het gebied van natuur- en scheikunde. Zoals vragen over het Periodiek Systeem der Elementen, wanneer het kookpunt wordt bereikt van de diverse metalen en vloeistoffen, de eerste wet van Newton en alle andere onduidelijkheden over deze vakken. Zoals altijd geldt: hulp & support is beschikbaar, pasklare antwoorden niet..... Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 2 november 2007 Rapport Geplaatst: 2 november 2007 Ik heb een probleempje, het is een kleine vraag, maar je kan het niet uitleggen, want het zou dan een pasklaar antwoord moeten zijn. Maar ik moet voor Fysica (lijkt me dat ik het hier moet vragen) de gemiddelde dichtheid van de zon, mercurius, aarde, ... opzoeken op het net. Dit heb ik ook gedaan, maar 2 'dingen' vind ik niet. Ik weet zelf met moeite wat het betekend, volgens mij zijn het sterren ofzo... :S Die 2 'dingen' zijn Neutronenster of Pulsar en Proton. Weet iemand waar ik dit kan vinden ofzo? Als het niet mag dan moet je dit gewoon negeren. ^^ Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 2 november 2007 Rapport Geplaatst: 2 november 2007 Ik heb een probleempje, het is een kleine vraag, maar je kan het niet uitleggen, want het zou dan een pasklaar antwoord moeten zijn. Maar ik moet voor Fysica (lijkt me dat ik het hier moet vragen) de gemiddelde dichtheid van de zon, mercurius, aarde, ... opzoeken op het net. Dit heb ik ook gedaan, maar 2 'dingen' vind ik niet. Ik weet zelf met moeite wat het betekend, volgens mij zijn het sterren ofzo... :SDie 2 'dingen' zijn Neutronenster of Pulsar en Proton. Weet iemand waar ik dit kan vinden ofzo? Als het niet mag dan moet je dit gewoon negeren. ^^ Tip: Ga naar google in typ in: 'neutronenster dichtheid'. Dan kom je bijvoorbeeld op deze site. Ook nog eens een betrouwbare site, namelijk één van een Hogeschool. Doe hetzelfde voor die andere, maar die mag je zelf zoeken en je vind heus wel wat. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 3 november 2007 Rapport Geplaatst: 3 november 2007 Ik vind de dichtheid van proton echt niet.... Iemand anders? Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 3 november 2007 Rapport Geplaatst: 3 november 2007 De dichtheid van een proton Een proton is een onderdeel van een atoomkern, die hebben geen dichtheid. Weet je zeker dat je de vraag begrepen hebt? Reageren
Mania-92 Geplaatst: 4 november 2007 Rapport Geplaatst: 4 november 2007 Zon Mercurius Aarde @ Wikipedia Ik had de dichtheden van beide planeten en de ster (de zon) er binnen no-time gevonden.. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 4 november 2007 Rapport Geplaatst: 4 november 2007 ZonMercurius Aarde @ Wikipedia Ik had de dichtheden van beide planeten en de ster (de zon) er binnen no-time gevonden.. Hij zegt ook dat hij die al gevonden had, alleen een neutronenster en die proton niet Reageren
Mania-92 Geplaatst: 4 november 2007 Rapport Geplaatst: 4 november 2007 ZonMercurius Aarde @ Wikipedia Ik had de dichtheden van beide planeten en de ster (de zon) er binnen no-time gevonden.. Hij zegt ook dat hij die al gevonden had, alleen een neutronenster en die proton niet In dat geval heb ik het volgende gevonden: Proton Density Contrast SE, TR=4000ms, TE=15ms grey matter CSF Proton Density 1 0.92 white matter 0.79 long TR (no T1 weighting), short TE (no T2 weighting) Ik weet niet of je er wat aan hebt maar het gaat iig over dichtheid. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 4 november 2007 Rapport Geplaatst: 4 november 2007 In dat geval heb ik het volgende gevonden:Proton Density Contrast SE, TR=4000ms, TE=15ms grey matter CSF Proton Density 1 0.92 white matter 0.79 long TR (no T1 weighting), short TE (no T2 weighting) Ik weet niet of je er wat aan hebt maar het gaat iig over dichtheid. Daar snap ik niets van. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 18 november 2007 Rapport Geplaatst: 18 november 2007 [scheikunde] Kan iemand mij het volgende uitleggen. Bereken hoeveel gram water (= mL) dat aan 50,0g salpeterzuur (20%(m/m)) moet worden toegevoegd om 20%(m/m) salpeterzuur te maken Kan iemand dat misschien uitleggen? Reageren
K.O. Geplaatst: 20 november 2007 Rapport Geplaatst: 20 november 2007 [scheikunde]Kan iemand mij het volgende uitleggen. Bereken hoeveel gram water (= mL) dat aan 50,0g salpeterzuur (20%(m/m)) moet worden toegevoegd om 20%(m/m) salpeterzuur te maken Kan iemand dat misschien uitleggen? Heb m'n BiNaS even niet bij de hand, maar ik neem aan dat jij daar wel gebruik van kan maken momenteel. 50,0g moet je omzetten naar ?mol. De formulemassa van salpeterzuur kun je uit binas halen. Wat bedoel je precies met (m/m)? Voor zover ik weet is de eenheid van concentratie niet m/m? Bedoel je niet gewoon M van molariteit? snap niet helemaal wat je bedoelt :S Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 Ik heb een vraagje voor Chemie. Ik heb overmorgen examen, maar ik moet verschillende scheidingstechnieken kennen. De meeste ken ik maar sommigen snap ik niet goed. Dat zijn de volgende: Extraheren Adsorptie Chrometografie Kan iemand mij die uitleggen en misschien ook een voorbeeldje geven? Alvast bedankt Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 10 december 2007 Rapport Geplaatst: 10 december 2007 Misschien heb je wat aan deze info: Naam: Destillatie Resultaat van scheiding: Destillaat (fracties) + residu Scheiding berust op verschil in: kookpunt (vluchtigheid). Voorbeelden:: aardolie in verschillende fracties, gedestilleerd water uit kraanwater, drank met meer dan 20% alcohol, indampen (primitieve vorm van destillatie, toegepast als het oplosmiddel niet bewaard hoeft te worden). Naam:Afschenken Resultaat van scheiding: Residu (vaste stof) + afgeschonken vloeistof Scheiding berust op verschil in: toestand van de stof Voorbeeld: centrifugeren. Naam:Filtratie Resultaat van scheiding: filtraat (vloeistof) + residu (vaste stof) Scheiding berust op verschil in: toestand van de stof en deeltjesgrootte Voorbeeld: zuivering van oppervlaktewater d.m.v. zandlaag bij drinkwaterbereiding. Naam: Extractie Resultaat van scheiding: Extract (oplossing) + residu (onoplosbaar) Scheiding berust op verschil in: oplosbaarheid in extractiemiddel Voorbeeld: suiker uit suikerbieten, zout uit zoutlagen, olie uit zaden. Naam:Adsorptie Resultaat van scheiding: 'Schone' vloeistof of 'schoon' gas Scheiding berust op verschil in: Binding aan adsorptiemiddel Voorbeeld: ontkleuren van oplossingen, meestal met actieve koolstof (norit); adsorptie van giftig gas met gasmasker. Naam: Chromatografie Resultaat van scheiding: aparte stoffen (zichtbaar als chromotagram) Scheiding berust op verschil in: oplosbaarheid/adsorptie (bron: samengevat scheikunde) Over chromatografie kan je nog veel meer vertellen, maar ik weet niet hoeveel jij tot nu toe gehad hebt... Misschien kan je ook naar deze samenvatting krijgen, aangezien ik vermoed dat die hetzelfde hoofdstuk (of nagenoeg hetzelfde hoofdstuk) heeft als jij. Veel succes met je examens! Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 11 december 2007 Rapport Geplaatst: 11 december 2007 Bedankt Dutchy, ik heb men examen gehad en het verliep redelijk vlot. De informatie die jij me gaf stond wel gewoon in men cursus, maar nogal onbegrijpelijk. Reageren
joppie Geplaatst: 9 januari 2008 Rapport Geplaatst: 9 januari 2008 (bewerkt) wat is de betekenis van: SO4 ? laat maar Bewerkt: 9 januari 2008 door joppie Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.