Rivel Geplaatst: 12 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2007 Hallo allemaal! Ik ben een tijdje geleden begonnen met SA:MP scripitng als ik dan auto spawns doe en de coords opneem in mijn server, en ze dan import in het script dan krijg ik toch twee foutmeldingen deze: C:\Documents and Settings\Michiel\Mijn documenten\Modding\SAMP\Fun with rivel.pwn(38) : warning 217: loose indentation C:\Documents and Settings\Michiel\Mijn documenten\Modding\SAMP\Fun with rivel.pwn(52) : warning 217: loose indentation Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Warnings. En dit is het aangepaste script: public OnGameModeInit() { // Don't use these lines if it's a filterscript SetGameModeText("Fun with Rivel"); AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); AddStaticVehicle(421,-1890.8896,1121.3894,45.2490,1.4894,13,1); // AddStaticVehicle(421,-1514.9025,1227.9415,7.0685,269.2697,13,4); // AddStaticVehicle(489,-2035.3789,1028.4220,55.0406,92.9242,14,123); // AddStaticVehicle(451,-1953.4951,297.6805,40.7527,42.1399,16,16); // AddStaticVehicle(451,-1921.9257,302.7338,40.7538,1.6082,16,16); // AddStaticVehicle(411,-1952.3699,266.0574,40.7736,47.9327,112,1); // AddStaticVehicle(480,-1951.4491,263.2346,35.2434,80.1478,2,2); // AddStaticVehicle(506,-1991.0646,255.1049,34.8762,91.7940,6,6); // AddStaticVehicle(506,-2265.5342,216.1938,34.8684,271.0620,6,6); // AddStaticVehicle(487,-1947.3903,294.1310,47.8728,7.6769,29,42); // AddPlayerClass(93,-1674.4797,706.7838,30.6016,117.3666,0,0,0,0,0,0); // AddStaticVehicle(487,-1679.2515,703.5148,30.7786,209.4472,26,57); // AddStaticVehicle(504,-1656.3436,1213.5842,13.4658,269.9960,57,38); // AddStaticVehicle(432,-2028.4292,170.1744,28.8489,270.5500,43,0); // return 1; } Maar hier zie ik geen fout in, en nog 1 vraagje zijn er scripts die je gewoon kan importeren in een script(die je zelf maakte)? En nog een vraagje, als ik een PlayerClass add dan zie ik de persoon nooit maar zie ik zo de achtergrond hoe kan ik dat instellen? En wat is het verschil tussen filterscripts en gewone scripts? En hoe werken commands zoals /me enzo? MVg En bedankt Rivel Reageren
Sandra Geplaatst: 12 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2007 en ze dan import in het script dan krijg ik toch twee foutmeldingen deze: Die 2 warnings geven aan dat je code niet netjes is uitgelijnd is. Dit kan je verhelpen door: óf alle regels netjes uit te lijnen aan de linkerkand óf zet bovenaan je script #pragma tabsize 0 en nog 1 vraagje zijn er scripts die je gewoon kan importeren in een script(die je zelf maakte)? Je kan gewoon stukken van codes uit een ander script halen en in je eigen script zetten. (vergeet natuuurlijk niet de maker van die codes credits te geven (is wel zo netjes)) En nog een vraagje, als ik een PlayerClass add dan zie ik de persoon nooit maar zie ik zo de achtergrond hoe kan ik dat instellen? Waarscheinlijk staan er verkeerde coördinaten bij jouw pubic OnPlayerRequestClass Ikzelf gebruik deze coördinaten: public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetPlayerPos(playerid,-812.0018,-1949.3617,9.3004); SetPlayerCameraPos(playerid,-816.4528,-1945.0082,9.0269); SetPlayerCameraLookAt(playerid,-812.0018,-1949.3617,9.3004); SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0); return 1; } En wat is het verschil tussen filterscripts en gewone scripts? Een gewoon script is het standaard script dat je draait op je server, een filterscript is een script dat (vaak) maar 1 fuctie bevat en op de achtergrond wordt gedraaid. Bijvoorbeeld een klok, maar filterscript kan ook commando's bevatten. Je kan niet alleen een filterscript draaien. Je moet in iedergeval ook een 'normale' gamemode aanhebben. En hoe werken commands zoals /me enzo? dit soort commando's (die moeten onthouden wat een speler na /me typt) zijn lastig om te maken. Daarvoor moet je best wel wat script-ervaring hebben. Dit is een voorbeeld van een /me commando: if(strcmp(cmdtext,"/me ",true,3)==0){ new str[256]; new pName[24]; GetPlayerName(playerid, pName, 24); new len = strlen(cmdtext[3]); if ((len >= 0) && (len <= 128)) { format(str,sizeof(str),"%s %s",pName, cmdtext[3]); SendClientMessageToAll(COLOR_YELLOW,str); } return 1; } Hoop dat je hier wat mee kan P.s. Als je nog eens vragen over scripten hebt, moet je die in het >>Sa:Mp Scripting subforum<< zetten, en niet in >>Sa:mp Help<<. Groetjes San Reageren
Rivel Geplaatst: 13 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 oktober 2007 Oeps sorry foutje, maar met /me wilde ik eigenlijk een voobeeld geven, ik vraag me af hoe je een command moet adden en hoe werken teleports waar moet ik zo'n scirpjte zetten? Reageren
Sandra Geplaatst: 13 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2007 (bewerkt) Commando's voeg je toe tussen de regel public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { en return 0; } Voorbeeld: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/commando1", cmdtext, true) == 0) { //Zet hier de dingen voor commando 1 return 1; } if (strcmp("/commando2", cmdtext, true) == 0) { //Zet hier de dingen voor commando 2 return 1; } if (strcmp("/commando3", cmdtext, true) == 0) { //Zet hier de dingen voor commando 3 return 1; } return 0; } Voorbeeld met teleportcommando's: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/skatepark", cmdtext, true) == 0) { SetPlayerPos(playerid, 1922.5964, -1399.8970, 13.5703); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent nu naar het Skatepark (LS) geteleporteerd!"); return 1; } if (strcmp("/wangcars", cmdtext, true) == 0) { SetPlayerPos(playerid, -1968.1416,293.7670,35.1719); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent nu naar Wang Cars (SF) geteleporteerd!"); return 1; } if (strcmp("/grovestreet", cmdtext, true) == 0) { SetPlayerPos(playerid, 2494.4888,-1675.5619,13.3359); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent nu naar GroveStreet (LS) geteleporteerd!"); return 1; } return 0; } Bewerkt: 13 oktober 2007 door Sandra18[NL] Reageren
Rivel Geplaatst: 14 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 oktober 2007 Enmoet dat bij Public Ongamemode INit? Reageren
Azer Geplaatst: 14 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2007 Nee, OnPlayerCommandText is net zoals OnGameModeInit een eigen callback. Dus het moet gewoon apart. >> Verplaats naar SA:MP scripting Reageren
Sandra Geplaatst: 15 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2007 Enmoet dat bij Public Ongamemode INit? Quote van mijn bericht hierboven: Commando's voeg je toe tussen de regel public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { en return 0; } Reageren
WackoX Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 (bewerkt) En nog een jij deed: public OnGameModeInit() { // Don't use these lines if it's a filterscript SetGameModeText("Fun with Rivel"); AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); AddStaticVehicle(421,-1890.8896,1121.3894,45.2490,1.4894,13,1); // AddStaticVehicle(421,-1514.9025,1227.9415,7.0685,269.2697,13,4); // AddStaticVehicle(489,-2035.3789,1028.4220,55.0406,92.9242,14,123); // AddStaticVehicle(451,-1953.4951,297.6805,40.7527,42.1399,16,16); // AddStaticVehicle(451,-1921.9257,302.7338,40.7538,1.6082,16,16); // AddStaticVehicle(411,-1952.3699,266.0574,40.7736,47.9327,112,1); // AddStaticVehicle(480,-1951.4491,263.2346,35.2434,80.1478,2,2); // AddStaticVehicle(506,-1991.0646,255.1049,34.8762,91.7940,6,6); // AddStaticVehicle(506,-2265.5342,216.1938,34.8684,271.0620,6,6); // AddStaticVehicle(487,-1947.3903,294.1310,47.8728,7.6769,29,42); // AddPlayerClass(93,-1674.4797,706.7838,30.6016,117.3666,0,0,0,0,0,0); // AddStaticVehicle(487,-1679.2515,703.5148,30.7786,209.4472,26,57); // AddStaticVehicle(504,-1656.3436,1213.5842,13.4658,269.9960,57,38); // AddStaticVehicle(432,-2028.4292,170.1744,28.8489,270.5500,43,0); // return 1; } Het moet zijn: public OnGameModeInit() { // Don't use these lines if it's a filterscript SetGameModeText("Fun with Rivel"); AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); AddStaticVehicle(421,-1890.8896,1121.3894,45.2490,1.4894,13,1); // AddStaticVehicle(489,-2035.3789,1028.4220,55.0406,92.9242,14,123); // AddStaticVehicle(451,-1953.4951,297.6805,40.7527,42.1399,16,16); // AddStaticVehicle(451,-1921.9257,302.7338,40.7538,1.6082,16,16); // AddStaticVehicle(411,-1952.3699,266.0574,40.7736,47.9327,112,1); // AddStaticVehicle(480,-1951.4491,263.2346,35.2434,80.1478,2,2); // AddStaticVehicle(506,-1991.0646,255.1049,34.8762,91.7940,6,6); // AddStaticVehicle(506,-2265.5342,216.1938,34.8684,271.0620,6,6); // AddStaticVehicle(487,-1947.3903,294.1310,47.8728,7.6769,29,42); // AddPlayerClass(93,-1674.4797,706.7838,30.6016,117.3666,0,0,0,0,0,0); // AddStaticVehicle(487,-1679.2515,703.5148,30.7786,209.4472,26,57); // AddStaticVehicle(504,-1656.3436,1213.5842,13.4658,269.9960,57,38); // AddStaticVehicle(432,-2028.4292,170.1744,28.8489,270.5500,43,0); // return 1; } Bewerkt: 21 oktober 2007 door Danny_k Reageren
Azer Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 -lap tekst-Als je goed leest zie je dat die vraag al een tijd beantwoord is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.