Jump to content

UPC internet is zo traag

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey jongens ik heb kpn internet afgesloten en upc internet aangesloten maar alles gaat zo traag het laden van pagina's maar vooral het bufferen van filmpje b.v. op youtube. Ik heb Upc internet + bellen , de internet is :

Internet Easy

27 keer sneller dan inbellen (downloadsnelheid)

1,5 Mbps downloadsnelheid

Uploadsnelheid 256 Kbps

Geen datalimiet (fair use policy)

25 MB homepage-ruimte

3 e-mail-adressen

Mailboxgrootte 30 MB

5 aliassen per e-mailadres

Gratis virus- en spamfilter op e-mail

DAt is duidelijk 1,5 mb per seconde maar hier gaat ie mischien wel 30 kb per seconde..

Dus er moet wel iets verkeerds zijn ingesteld. IK had eerst een via een hub het met meerdere aangesloten. MAar ik deed het direct en was het ook geen verschil. Terwijl mijn vorige internet prima mischien wel 10 keer zo snel was ??

Geplaatst:

Het is inderdaad raar ja, dat hij het nog slomer doet als je oude abbonement. Maar; heb je draadloos of gewoon via de kabel internet? Misschien kan je met een anti spyware programma ff kijken of er spyware o.i.d. op zit?

Gezien de situatie natuurlijk niet altijd logisch maar je kan het altijd proberen. Ook moet er rekening mee houden dat de snelheden die zij opgeven variable zijn. Zit jij op het internet wanneer iedereen op het internet zit; dan is hij ook beduidend langzamer. Vergeet ook niet dat 1.5 Mbps voor 1.5 MegaBits staat, en niet MegaByte. Bovendien word volgens mij in de download snelheid ook nog veel meer gerekent dan alleen het downloaden van bestanden; alles wat je computer moet laden van het internet moet met die download snelheid; die word met downloaden dan al een stuk minder ;)

Als je vragen heb kan je natuurlijk altijd naar je internet-provider bellen.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Ja ik ga nu ff hitman pro downloaden maar mijn pc is nergens iets aan het laden van het internet ofzo. Het is gwn kabel internet. ALs mijn pc iets aan het laden is kan het nog niet uitkomen op 30 kbps dat is veels te traag. Ik denk dat er geen een andere provider bestaat die je internet kan geven waarmee je niet eens normaal youtube kan bekijken.

Geplaatst: (bewerkt)

ik had ook draadloos internet en dat is egt niks ik dowloade met 30 of 40 kbps :duh: en het duurde heel lang voordat de pagina`s geopend werden en nu download ik weer met 600 / 650 kbps :eten::eten:

:cya:

Bewerkt: door NL-RIKKIE-NL
Geplaatst:

Ik zelf heb ook niet de snelste streaming snelheid. Maar downloaden gaat over het algemeen soepel met snelheden tussen de 300 en 700 kbps. Dus dat hij niet snel kan bufferen, hoeft nog niet aan je internet te liggen. Zorg in ieder geval dat je computer zo schoon mogelijk is.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Ik denk dat je met problemen over UPC niet op het goede adres bent hier. Want wij kunnen niks veranderen aan de service van UPC, wat sommige al aangeven dat het aan je computer kan liggen, kan kloppen, maar als het eerst niet zo was dan lijkt mij dat sterk. UPC is als ik me niet vergis een internet aanbieder met kabel internet en dat betekent dus dat alle snelheid dat aan een dorp/stad geboden wordt over alle abonnementen verdeeld moet worden. Zijn er dus veel mensen online dan heb je automatisch een slomere verbinding en toch kun je er niks tegen doen, omdat het kabel is en je niet altijd dezelfde snelheid hebt. Als je in een klein dorp met een paar internet abonnementen woont heb je pure mazzel en dan is kabel echt voortreffelijk. In een grote stad is het wat minder, dus... Maar goed, ik weet ook niet of dat allemaal klopt, want ik heb het ook maar gehoord.

Dus, problemen wat betreft UPC moet je met de provider uitvechten, en/of een ander abonnement nemen bij (eventueel) een andere provider. Want wij kunnen er niet veel aan veranderen.

Geplaatst:

Jullie snappen mijn probleem niet ik zit inderdaad in een drukke stad. Maar mijn vorige provider kpn had me dezelfde snelheid aangeboden maar dan duurder daarom stapte ik over naar upc maar nu is het ineens trager op de zelfde computer en zelfde instelling dus het zit aan upc en neit aan mijn pc. Maar hoe kan dat want upc zei dat het dezelfde snelheid zou zijn. 1,5 download en 250 upload snelheid ongeveer maar als ik nu b.v. fifa 08 demo download gaat ie maar 30 kbps. Dat is 5 keer zo weinig dus of zij hebben mijn internet snelheid verkleint ofzoiets. Want ik kan ook niet eens normaal youtube bekijken terwijl mijn pc 1 maar 2 maanden oud is.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik denk dat je UPC even moet bellen want het zou goed moeten als ze dat zeggen.

Ik heb trouwens ook 1,5 Mbps, alleen dan van Orange, en ik download met max. 170 Kilobytes per seconde.

Dat fifa traag download kan ook aan de host liggen waar ie op staat.

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:
neej man supersnelle host bij vorige provide ging ie 100 kb per seconde. nu 30 of 20

Het kan er ook aan liggen hoeveel mensen er op één moment aan het downloaden zijn. Hoe meer mensen downloaden, hoe minder snel je download, zo simpel is het.

Geplaatst:

wajoow liever had ik deze topic neit geplaats heeft neits geholpen komen ze weer met te veel mensen die downloaden. Waarom gaat het dan ook traag vij youtube,google video. En overal verder waar ik download. Dat is gwn neit normaal ligt niet aan de stad of hoeveel mensen er downloaden ligt gwn aan die provider.

Geplaatst:
Hey jongens ik heb kpn internet afgesloten en upc internet aangesloten maar alles gaat zo traag het laden van pagina's maar vooral het bufferen van filmpje b.v. op youtube. Ik heb Upc internet + bellen , de internet is :

Internet Easy

27 keer sneller dan inbellen (downloadsnelheid)

1,5 Mbps downloadsnelheid

Uploadsnelheid 256 Kbps

Geen datalimiet (fair use policy)

25 MB homepage-ruimte

3 e-mail-adressen

Mailboxgrootte 30 MB

5 aliassen per e-mailadres

Gratis virus- en spamfilter op e-mail

DAt is duidelijk 1,5 mb per seconde maar hier gaat ie mischien wel 30 kb per seconde..

Dus er moet wel iets verkeerds zijn ingesteld. IK had eerst een via een hub het met meerdere aangesloten. MAar ik deed het direct en was het ook geen verschil. Terwijl mijn vorige internet prima mischien wel 10 keer zo snel was ??

Is dat die Chello van 10 euro ? Die heb ik ook van UPC en woon ook in A'dam. Mijn internet gaat ook niet sneller dan 30 kb per seconde, terwijl er volgens mij wel veel meer hoort te zijn. Imo. heb ik deze snelheid als sinds dat ik Internet heb dus door m'n computer is het geen probleem omdat ik die vaak controleer. Hoeveel Computers heb je thuis ? En zijn die allemaal aangesloten aan dezelfde internet ? Ik heb namelijk 4 PC's thuis en die gebruiken allemaal internet van dezelfde Modem, we betalen dus 10 per maand en verdelen die dan over 4 Computers. Kan komen door dat je ze ook over verschillende pc's zet. Anders kunnen we niks doen, overstappen naar ander internet.

Geplaatst:

Eindelijk wat nuttigs. Ik heb 3 computers maar eentje is aangesloten. Ik heb upc gebeld en hij zegt dat ik het eerst moet installeren emt die modem neit gedaan dus daarna wordt ie eindelijk wat sneller.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...