Jump to content

grote draw distance

Recommended Posts

Geplaatst:

Heey mensen,

ik zat net de denken.

als je de drawdistance van een object in vice city (weet niet of het ook voor san andreas past) hoger maakt dan 300 dan worden ze ontastbaar.

dat hat ik ergens gelezen.

nu heb ik een idee

als we nu een object 2X maken bijvoorbeeld huisn en huisv van bijde een dff en een txd en een col

dan plaats je ze beide op de zelfde plek in vice (of san andreas aleen ben ik daar niet zeker van of het werkt) aleen de huisn moet een drawdistance van 300 hebben en de huisv een van 10.000.000 (dat is een voorbeeld) dat zou dus moeten betekenen dat het object huisv niet aan te raken is en huisn wel

dan hou je dus een soord van LOD over aleen dan mooier

als ik het fout heb hoor ik het graag

MVG,

joopykoopy :cya:

Geplaatst:

Wat dacht je van alle LOD's en normale textures uitpakken

en dan de normale textures over de LOD's kopieeren?

Geplaatst:
dat kan ook maar voor mods als je een grote drawdistance wil kost dit minder moeite :puh:

Dan kan je haast niet meer goed zien.

Dit geval is ook bij SA, bijvoorbeeld, je staat aan de kust, ver van de MT Chiliad

berg, dan kan ke alsnog die berg zien alsof het maar 100 meter is :cab:

Trouwens, waarom wil je ver kijken?

Het is zo toch goed?

Geplaatst:

Leuk gevonden, maar dit is precies wat een LOD inhoudt. :schater: Alleen dan zonder Low resolution textures, maar alleen Rockstar is zo gek om die te maken.

Geplaatst:

naja had het nog nooit ergens gelezen en dacht van kom laat ik dat eens ff gaan posten XD

maar warom zou je er low resolutiontextures van maken? dat slaat tog nergens op

maar bij een LOD maak je tog een aparte col? en die maak je niet bij deze versie

ik denk zelfs dat je het zelfde bestandje gewoon nog een keer kan gebruiken met een andere draw distance maar daarvoor zou ik me ff beter er in moeten verdiepen ^_^

Geplaatst:

Rockstar maakt Low resolution textures (64x64) zodat je systeemeisen niet zo hoog hoeven te zijn. En voor een LOD gebruik je dezelfde COL als voor je normale object. Je moet je denk ik eerst maar eens gaan verdiepen in wat een LOD inhoudt (zie MTL).

Geplaatst:

ik zal wel ff kijken...

heb gekeken en gezocht via de snelle zoekfunktie van firefox

mischien een keer leuk om er een tut over te maken XD ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...