Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Heeft iemand misschien nu ff tijd te veel en zin om mij uit te leggen hoe je moet modden?

~hoppie

Ik wil dit graag afhandelen via msn als het kan dat lijkt mij makkelijker.

Geplaatst:

Daarvoor kan je het beste in de Master Tutorial List kijken, daar staan allemaal uitgebreide tutorials over hoe je iets moet doen.

Eerst moet je bedenken wat je wilt doen:

1. SCM-scripten, ofwel missiescripten: Hierbij maak je missies of plaats je bepaalde objecten (auto's, collectables etc). Dit wordt meestal gezien als het moeilijkste om te leren van het modden.

2. Modelling: het maken van het object voor GTA.

Daarnaast zijn er ook simpele vormen van modden, bijvoorbeeld het aanpassen van de snelheid, het plaatsen van reeds bestaande objecten in het spel (mapping) of het veranderen van een plaatje (texture) in GTA.

In de Master Tutorials List zie je van ieder onderdeel van modding wel een tutorial staan. Volg die, en als je vragen hebt, stel ze dan in het goede forum en wij proberen je te helpen!

Geplaatst:
Daarvoor kan je het beste in de Master Tutorial List kijken, daar staan allemaal uitgebreide tutorials over hoe je iets moet doen.

1. SCM-scripten, ofwel missiescripten: Hierbij maak je missies of plaats je bepaalde objecten (auto's, collectables etc). Dit wordt meestal gezien als het moeilijkste om te leren van het modden.

Daarnaast zijn er ook simpele vormen van modden, bijvoorbeeld het aanpassen van de snelheid, het plaatsen van reeds bestaande objecten in het spel (mapping) of het veranderen van een plaatje (texture) in GTA.

In de Master Tutorials List zie je van ieder onderdeel van modding wel een tutorial staan. Volg die, en als je vragen hebt, stel ze dan in het goede forum en wij proberen je te helpen!

thnx en ik had er 1 gevonden maar nu wou ik een setting opslaan van een auto alleen toen kwam er dit: Kan het bestand C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\carcols.dat niet maken. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn uitgevoerd. Ik heb Windows Vista ik weet niet of het uit maakt. Maar plz help me!!

• 1 maand later...
Geplaatst:

thnx en ik had er 1 gevonden maar nu wou ik een setting opslaan van een auto alleen toen kwam er dit: Kan het bestand C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\carcols.dat niet maken. Controleer of het juiste pad en de juiste bestandsnaam zijn uitgevoerd. Ik heb Windows Vista ik weet niet of het uit maakt. Maar plz help me!!

Ik heb ook vista op m'n pc. Vista blokkeerd het dat programma's zomaar in elke map kunnen schrijven, laat staan overschrijven. Je moet het bestand "carcols.dat" gewoon in documenten opslaan, en daarna naar de gta map kopiëren. Dan werkt ie wel!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...