Jump to content

hoe te beginnen met php?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, Ik was het weekend, bij kennissen en hij zei dat hij nog wat php boeken had liggen, nou ik vroeg of ik ze mocht lenen, en dat mocht. En mijn interesse in php is heel groot denk ik, alleen ik kan er nog helemaal niets mee. Dus heb ik de vraag, hoe krijg ik een programma, waarin ik mij php codes kan zetten. En mijn gemaakte dingen kan testen.

Dus de vraag:

Welke programma('s) ben ik nodig om php codes in te kunnen zetten.

En wat ben ik nodig om het te testen.

Het liefst zo duidelijk mogelijk uitleggen, want ik begin echt op het punt NUL.

P.S. Ik heb het forum al beetje doorgelezen, maar kon niet echt iets vinden, dus als er wel een topic is die mijn vraag kan beantwoorden, zeg het dan even.

Grtz,

GtaSlave

Geplaatst:

Leuk! Je moet inderdaad altijd beginnen met boeken, want op internet staat niet de beste informatie. Je kan de code gewoon schrijven in een programma zoals kladblok, waarna je het gewoon als .php opslaat. Een PHP bestand is wel een server side (dat het alleen werkt op een server) bestand. Dus je zult een host moeten nemen of aan de slag moeten gaan met de Windows Home Server (IIS, geloof ik) waar je de bestanden op kunt testen. Want in tegenstelling tot HTML (ben je hier wel bekend mee? Want dit is de basis om een pagina op te zetten) kun je het niet zo maar testen op de computer. Alleen via een host... Verder Succes! Mocht er nog wat wezen dan horen we het wel.

Geplaatst: (bewerkt)
Leuk! Je moet inderdaad altijd beginnen met boeken, want op internet staat niet de beste informatie. Je kan de code gewoon schrijven in een programma zoals kladblok, waarna je het gewoon als .php opslaat. Een PHP bestand is wel een server side (dat het alleen werkt op een server) bestand. Dus je zult een host moeten nemen of aan de slag moeten gaan met de Windows Home Server (IIS, geloof ik) waar je de bestanden op kunt testen. Want in tegenstelling tot HTML (ben je hier wel bekend mee? Want dit is de basis om een pagina op te zetten) kun je het niet zo maar testen op de computer. Alleen via een host... Verder Succes! Mocht er nog wat wezen dan horen we het wel.

Die windows home server waar kan ik die vinden? Want daar had ik al over gehoort namelijk. Dus als ik bijv een inlog scherm ofzow wil maken dan moet ik het in kladblok maken en dan opslaan als Inlog.php bijv? Maar alvast bedankt nu moet ik alleen nog weten hoe ik aan die windows server kom. (ik heb wel windows proffesional)

P.S. Ik wil het eerst gewoon maken. En dan ooit online zetten.

Grtz

GtaSlave

Bewerkt: door GtaSlave
Geplaatst:

Heb je Windows XP Home, Windowx XP Professional, Vista Premium of misschien Vista Ultimate/Business? Want op XP Home en Vista Premium kan het namelijk niet. Als je dat hebt, moet je een host aanschaffen of een gratis host nemen (is als begin wel het makkelijkste denk ik). Wat betreft PHP, je moet denk ik eerst makkelijk beginnen (en niet direct met inlog vensters en dergelijken), want een goed begin is het halve werk. Anders loop je geheid vast..

Geplaatst:
Heb je Windows XP Home, Windowx XP Professional, Vista Premium of misschien Vista Ultimate/Business? Want op XP Home en Vista Premium kan het namelijk niet. Als je dat hebt, moet je een host aanschaffen of een gratis host nemen (is als begin wel het makkelijkste denk ik). Wat betreft PHP, je moet denk ik eerst makkelijk beginnen (en niet direct met inlog vensters en dergelijken), want een goed begin is het halve werk. Anders loop je geheid vast..

ja, klopt was een voorbeeld. Maar op xp pro kan ik hem wel gebruiken die Server? En waar vind ik die server?

Geplaatst:

Misschien een beetje offtopic: Maar wat raden jullie voor php boek aan? PHP5 voor dummies? ^_^ Ben al een tijdje bezig met PHP alleen nu loop ik vast omdat ik het niet meer weet en dus eigenlijk telkens hulp nodig heb.

Ontopic: Als je een programma wilt voor PHP kan je Dreamweaver CS3 is proberen klik. Je moet aleen even een account aanmaken en hem dan downloaden en dan installeren. Verder kan je ook is proberen om scripten te ontleden om te kijken wat voor functie een bepaalde code heeft. Succes :tu:

Geplaatst:

ja, klopt was een voorbeeld. Maar op xp pro kan ik hem wel gebruiken die Server? En waar vind ik die server?

Ik heb nu geen XP meer dus ik kan he tniet helemaal exact zeggen, maar volgens mij moet je dat bij Configuratiescherm > Software > Windows Software > IIS (Internet I...? Services) aanzetten. Dan installeer je het en dan kan je in Lokaal Station > Inetpub zien. Daar moet je het plaatsen in Localhost, en dan in de browser. http://localhost/(bestand).php. Ook moet je PHP installeren, maar dat weet ik niet meer zo goed, een server op internet is voor een beginner toch wat makkelijker denk ik...

@ xgaming, PHP 5 for dummies is een vertaald boek dus of dat zo'n topper is, weet ik niet, voor beginners dan. Maar 't is wel een redelijk goed boek (niet echt om te beginnen, maar wel om wat meer te leren of te gebruiken als naslag.)

Geplaatst:

Ik heb nu geen XP meer dus ik kan he tniet helemaal exact zeggen, maar volgens mij moet je dat bij Configuratiescherm > Software > Windows Software > IIS (Internet I...? Services) aanzetten. Dan installeer je het en dan kan je in Lokaal Station > Inetpub zien. Daar moet je het plaatsen in Localhost, en dan in de browser. http://localhost/(bestand).php. Ook moet je PHP installeren, maar dat weet ik niet meer zo goed, een server op internet is voor een beginner toch wat makkelijker denk ik...

@ xgaming, PHP 5 for dummies is een vertaald boek dus of dat zo'n topper is, weet ik niet, voor beginners dan. Maar 't is wel een redelijk goed boek (niet echt om te beginnen, maar wel om wat meer te leren of te gebruiken als naslag.)

oke bedankt ik heb die php 5for dummies ook ik zal nog even posten wat ik nog meer heb

1:PHP5 And MySQL Bible (2004).pdf

2:PHP5 Recipes - A Problem-Solution Approach (2005).pdf

3:PHP 5 In Practice (2006).chm

4:PHP & MySQL For Dummies, 2nd Edition (2004).pdf

5:PHP & MySQL Programming For The Absolute Beginner

6:PHP Cookbook (2002).pdf

7:PHP Game Programming (2004).pdf

8:PHP Programming With PEAR (2006).pdf

9:PHP Solutions - Dynamic Web Design Made Easy (2006).pdf

Whaha, dat zijn nog best veel dacht ik zo xD. Maar ik weet niet aan welke ik wat heb.

Grtz

GtaSlave

>>> Door SummerBase: Een PDF is niet echt een boek wat je zo maar in een Nederlandse winkel koopt. Ik heb dan ook een zwaar vermoeden dat je de boeken niet op een eerlijke manier verkregen hebt. Ik heb dat vermoeden mede, omdat je er zo laconiek over doet en het alleen maar Engelse titels zijn. De meeste zijn ook niet te koop in Nederland (en al helemaal niet op PDF). Kortom, ik sluit dit topic. Mocht je bewijs van aankoop hebben dan hoor ik dat graag per PB . :slotje:<<<

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...