Jump to content

IPB Skin aanpassen

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb net een IPB skin gedownload en zou heb graaag willen aanpassen. Hoef ik dan alleen maar de images aan te passen. En dan de bestanden weer opnieuw uploaden. Of moet ik ook nog andere dingen doen.

Geplaatst:
Met welke versie van IPB werk je?

Greetz :sigaar:

Ik wil beginnen met een skin te maken voor IPB 2.3. Maar ik heb zelf een forum dat loopt op ipb 1.3.1 en daar wil ik er later ook 1 voor maken.

Geplaatst:

Ik ga niet te diep in op het maken van een skin voor IPB 2.3 (daar mogen we je niet mee helpen), maar ik kan je wel aanraden om te beginnen met een skin voor IPB 1.3, aangezien dat waarschijnlijk een stuk makkelijker is.

Het makkelijkste is om afbeeldingen te gaan vervangen. Let erop dat je de juiste afbeeldingen selecteert en de maten daarvan niet te veel (liever helemaal niet) verandert, want anders kan alles uitrekken, wat natuurlijk niet mooi is. Met het vervangen van afbeeldingen kan je al een heel andere skin tevoorschijn toveren, zeker als je de afbeelding van de categoriebalken vervangt.

Wil je ook specifieke kleuren aanpassen, dan moet je wezen in een .css-bestand. Daar staan de kleurcodes en opmaak van het forum in. Het is wel aan te raden om een backup te maken en wat kennis te hebben voordat je ermee aan de slag gaat. Het veranderen van dat gaat niet een, twee, drie en de kans dat door onervarenheid de nieuwe kleuren op de vreemdste plaatsen opduiken, is groot.

Het gaat er dus om hoe je die skin wil aanpassen en wat je zelf aan kan passen. Veel succes! :tu:

Geplaatst:

Voor een skin te maken voor 2.3.x kan je ook naar tutorials zoeken op IPB modding sites als Invisionize (klik) of Invision Modding (klik)

Greetz :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt jongens.

@Thundercover het forum is legaal. :Y Verder heb ik dus een bestaande skin gedownload. En nu pas ik die images aan. Nou zijn ze als PNG bestand. Ik sla ze op nieuw aan. Dan krijg ik PNG options. Met de Optie None en interlaced Wat moet ik kiezen?

Bewerkt: door Rullez
Geplaatst:
(...) Dan krijg ik PNG options. Met de Optie None en interlaced Wat moet ik kiezen?

Opnieuw wat je zelf wilt. Op internet vond ik de betekenis van interlaced voor .gif, dus voor .png zal dat wel hetzelfde zijn.

GIF-afbeeldingen kunnen als interlaced worden opgeslagen. Dat houdt in, dat de afbeeldingen bij het laden in een browser niet van boven naar onderen worden 'opgebouwd'. Ze verschijnen eerst in slechte kwaliteit en worden vervolgens in lagen opgebouwd tot de beste kwaliteit. Daardoor ziet de bezoeker de afbeelding eerder, maar niet meteen in de beste kwaliteit.

Ik zou de optie nemen die de minste ruimte inneemt, want zelf vind ik dit niet een fantastische functie. Als je afbeelding klein is, laadt die alsnog sneller. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...