Jump to content

VPU RECOVER

Recommended Posts

Geplaatst:

Heeft iemand daar weleens iets over gehoord? want daar heb ik juist zo last van tijdens het gamen.

Als ik hem uitschakel gebeurt het steeds maar dan loopt ie vast geeft ie geen foutbericht.

Iemand een idee?

Geplaatst:

VPU is je "Video Processing Unit", oftewel de grafische processor op je grafische kaart die het beeld op je scherm tovert.

Normaal praat die VPU met je normale processor zodat hij weet wat er op het scherm moet komen. Als de VPU niet meer reageert, omdat er iets mis is gegaan, heb je normaal een groot probleem en moet je je PC meestal restarten.

Schijnbaar kwam dit bij ATI zo regelmatig voor, dat ze in hun driver "VPU recover" hebben gebouwd. Dat is een stuk software dat detecteerd dat de de VPU niet meer goed reageerd, en die dan de VPU op de grafische kaart kan resetten, zonder dat je de hele PC opnieuw hoeft op te starten.

Wat het echte probleem is, is dus moeilijk te zeggen, misschien een driver incompatibiliteit met het spel dat je aan het spelen bent. Je zou in ieder geval de laatste drivers kunnen downloaden, als je dat nog niet gedaan hebt.

Geplaatst:

Thanks PatrickW toffe hulp zoals een echt Administrator ook moet doen ik denk dat ik wel meer weet, en nee ik heb mijn drivers of de laatste niet gedownload zou het helpen als ik nieuwe videokaart zou kopen?

Mij PC is wel laatst gemaakt.

Geplaatst: (bewerkt)
Thanks PatrickW toffe hulp zoals een echt Administrator ook moet doen ik denk dat ik wel meer weet, en nee ik heb mijn drivers of de laatste niet gedownload zou het helpen als ik nieuwe videokaart zou kopen?

Mij PC is wel laatst gemaakt.

Probeer anders even je PC open te schroeven, al het stof er uit blazen (Met pomp als je die hebt). En even je video kaart er uit halen (Beste even plastic handschoenen aan doen) En ook even goed het stof uit die aansluiting blazen. Welke video kaart heb je btw? (Kun je zien als je gaat naar Start>Uitvoeren>dxdiag>naar tabblad Beeldscherm>Naam. of gewoon even screenshot maken zodra je naar het tabblad Beeldscherm bent gegaan

EDIT: Of het zal helpen of je een nieuwe video kaart zal kopen kan ik nu niet zeggen, dan moet ik even weten welke kaart je hebt (Zie hierboven hoe)

Bewerkt: door T@rget

Ik heb RADEON 9200 van ATI, kan het kloppen dat mischien mijn videokaart out of date is? want dat gaf het spel wel eerst een keer aan. Later kreeg ik alleen dat VPU recover soms speel ik wel 1 uur zonder dat ik dat VPU recover fout krijg soms na 5 minuten.

By the way mij PC is schoon zit geen stof in!

Bewerkt: door Muay Thai

Is wel een aardig oude kaart. Ik persoonlijk had een andere gekocht, maar misschien ligt jou financiële situatie iets anders :cya:

Bewerkt: door T@rget
Geplaatst:
Mijn financiele situatie is prima, dus het kan aan de oude videokaart liggen?

Op de pc van mijn ouders was dat ook zo met de Radeon 9550.

Is hij toevallig passief gekoeld?

Waarschijnlijk werd hij te warm ofzo.

Geplaatst:
Wat bedoel je precies? met passief gekoeld?

Dat er geen actieve koeling op zit, dus meestal een koelblok ipv een ventilator.

Geplaatst:

Ik heb ook een ATI Radeon 9200.

Hij slaat ook wel eens vast, maar dat is bij mij alleen bij zware spellen.

Er zit inderdaad een koelblok op en geen fan.

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Ik heb er ook wel eens last van als ik Company of Heroes op medium wil spelen met mijn ATI Radeon 9550 128 MB

Maar mijn pc is gewoon een hele bende en ik ben blij als ik eindelijk een nieuwe krijg. (als die erfenis binnen is :duh:)

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...