Jump to content

Sport blunders

Recommended Posts

Geplaatst:

Post hier alle blunders maakt niet uit van welke sport ook.

Je kan ook posten bijv. dat je een speler niet goed vind maar

zeg wel waarom.

Ik vind Grandel slecht. Hij is keeper bij FC Utrecht. Feyenoord-Utrecht. Bal komt recht op grandel af. Hij pakt hem vast en laat hem los en tegengoal. En doen zacht balletje precies op Grandel af rolt ie onder hem door. :puh:

Geplaatst:
Hier de top 10 voetbal blunders van 2006:

Leuke bloopers :Y Alleen zijn ze wel niet van 2006 als je sommige beelden ziet :D

Hier de 20 domste sportblessures aller tijden.

Loper Jesse Stroobants werd vorig weekend aangevallen door een woestijnbuizerd en raakte daarbij geblesseerd. Het kan echter (veel) erger. De voetballer die een verrekking opliep in bed en de doelman die een fles slaolie op zijn voet liet vallen: zij kwamen gisteren aan de beurt. Vandaag deel 2 van de domste sportblessures aller tijden.

10 De eland

Een origineel excuus om een interland tegen Finland te missen had de Noorse verdediger Svein Grondalen, ergens in de jaren zeventig. Tijdens een rustige jogging in de Noorse bossen werd hij omvergelopen door een woeste eland.

9 De hond

De hond is de beste vriend van de mens maar helaas niet van de sportmens. Darren Barnard van Barnsley gleed in zijn keuken uit in een plasje van zijn nieuwe puppy: vijf maanden out met gescheurde knieligamenten. Nog slechter verging het verdediger Julien Escudé (foto), toen nog bij Stade Rennes. Bij het uitlaten van zijn hond gleed hij uit over de stoeprand. Escudé was drie weken out en zag zich zo een lucratieve transfer naar Manchester United door de neus geboord. Het ongeval gebeurde net voor het sluiten van de transferperiode. Helemaal tragisch is het verhaal van de Engelse doelman Chic Brodie van Brentwood. Die werd in november 1970 op het veld aangelopen door een ontsnapte herdershond. Hij raakte ernstig geblesseerd aan de knie en zou nooit meer dezelfde zijn. Brodie is zijn naam in deze lijst overigens meer dan waard. In de jaren zestig werd een handgranaat naar hem gegooid - een valse, bleek naderhand - en ooit stuikte het doel ineen terwijl hij erin stond.

8 De zetel

Rio Ferdinand, de duurste verdediger ter wereld, speelde nog bij Leeds toen hij in februari 2001 een rustige middag voor tv doorbracht. Na drie uur bewegingloos met zijn been op de salontafel te hebben gelegen, bleek er een pees in zijn knieholte ontstoken. Hij moest twee weken rusten. In de zetel voor tv, uiteraard.

7 De hoekschopvlag

Een mens zou denken dat Thierry Henry (foto), nu Barcelona, maar vroeger bij Arsenal, enigszins bedreven is in het vieren van een doelpunt. Niet dus. Na een doelpunt tegen Chelsea in 2000 wou Henry de hoekschopvlag betrekken in zijn vreugde, maar hij stak ei zo na zijn eigen oog uit. Na enige verzorging kon hij toch verder spelen. In de categorie uitbundige vieringen hoort ook zeker Bob Peeters (foto) thuis. Hij viel met Genk in tegen Beerschot, scoorde en liep bij het juichen een verrekking op. Hij was een maand buiten strijd. En het kan nog erger. Het doelpunt dat Steve Morrow in 1993 namens Arsenal scoorde in de finale van de Ligabeker tegen Sheffield Wednesday had het hoogtepunt van zijn carrière kunnen worden. Ware het niet dat zijn teamgenoot Tony Adams Morrow uitbundig de lucht intilde en vervolgens op de grond liet vallen. Morrow brak zijn arm en miste de rest van het seizoen.

6 De Ferrari

Voetballer Alan Wright is vooral bekend als de kleinste speler (1m63) die ooit in de Premier League uitkwam. Wright vierde zijn transfer naar Aston Villa met de aankoop van een fonkelnieuwe Ferrari. Helaas zijn Ferrari’s niet gemaakt voor kleine mensen. Wright verrekte een spier van zijn rechterbeen toen hij het gaspedaal probeerde in te duwen. Hij ruilde de auto in voor een Rover 416.

5 De antenne

En nog een auto-incident om het af te leren. De Ghanese international Charles Akonnor wou eens uittesten hoe de automatisch uitschuivende antenne van zijn nieuwe auto werkte. Zeer goed, zo bleek, want het ding schoof vlot in de neus van Akonnor, die vier weken buiten strijd was.

4 Het vliegtuigticket

De Kroaat Milan Rapaic (foto) nam afscheid van het profvoetbal bij Standard Luik, maar ooit miste hij de seizoensstart bij Hajduk Split omdat hij zichzelf op de luchthaven per ongeluk in zijn oog stak met zijn vliegtuigticket.

3 De zetpil

De Braziliaanse voetballer Ramalho moest drie dagen in bed blijven nadat hij per ongeluk een zetpil tegen een ontsteking van zijn tandvlees op de foute manier tot zich nam. Hij slikte ze namelijk in.

2 De karper

Buiten categorie is eigenlijk de Engelse doelman David Seaman, wiens blessures even legendarisch zijn als zijn blunders bij de nationale ploeg. Twee keer liep hij een verrekking op aan zijn rugspieren. Een keer bij het grijpen naar de afstandsbediening van zijn tv, een tweede keer toen hij bij het vissen een karper van 13 kilo probeerde op te tillen. Overigens zijn doelmannen vatbaarder voor domme blessures dan veldspelers. De legendarisch doelman Alex Stepney van Manchester United schreeuwde zo hard naar zijn verdedigers dat hij zijn kaakbeen brak en reservedoelman Michael Stensgaard van Liverpool, amper 21, probeerde in 1996 een vallend strijkijzer op te vangen. Zijn schouder ging uit de kom en zijn carrière was voorbij.

1 De varkens

Maar als we het over echt onfortuinlijke voetballers hebben, kunnen we niet voorbij aan de Indonesiër Mistar. De international, toen 25 jaar oud, werd in 1995 vertrappeld door een bende wilde varkens toen die onverhoeds het trainingsveld kwamen opgestormd. Hij overleed ter plaatse. (nvh)

http://www.sportwereld.be

Geplaatst: (bewerkt)

Hier Van der Vaart met een hele stomme blunder misschien kennen jullie hem al wel. ^_^

Oja ik heb nog een domme blunder van Babayaro.

Hij scoorde met zijn debuut bij Chelsea en hij vierde het wel heel uitbundig hij maakte een 3 saltos achter elkaar en brak daarmee zijn been :D

http://nl.youtube.com/watch?v=DE2pQvAjCVQ

Bewerkt: door Jantje III
Geplaatst:

Ik ben echt een goaltjesdief

Ik kan ze maken (meestal)

maar ik kan ze soms ook finaal missen op open goel

binnenkort op YouTube

Geplaatst:
Ik ben echt een goaltjesdief

Ik kan ze maken (meestal)

maar ik kan ze soms ook finaal missen op open goel

binnenkort op YouTube

Die wil ik wel heel graag zien!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...