xgaming Geplaatst: 16 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2007 (bewerkt) Beste mensen, Ik heb sinds 9:20 een probleem met mijn computer (zit nu op die van mijn ouders). De eerste keer toen ik opstartte ging goed ik kreeg mijn bureaublad te zien. Toen voordat MSN enzo kwam viel ie uit. Ik start op en valt meteen na 15 seconden weer uit. Start weer op krijg ik te zien dat er een fout in windows zit en dat je de CD moet plaatsen. Gedaan, valt na 15 seconden weer uit (als cd in station zit). Start weer opnieuw op krijg alle opties te zien Veilige modus zonder internet Veilige modus met internet Opstarten volgens vorige configuratie (de laatste keer toen je opstartte opnieuw gebruiken) Windows normaal starten Alles geprobeerd werkt niet.... CPU cooler draait, hoor geen piepjes van moederbord, videokaart koeler draait, fan van mijn PSU (voeding) draait. Kortom ik zou niet weten wat er mis is. Wie o wie kan mij helpen? Kom niet met je moet je systeem scannen met virus scanner, al geprobeerd; viel toen uit. Kan nu helemaal niet meer in windows komen Voordat ik het vergeet mijn huidige configuratie: -Intel core 2 duo E6750 -MSI P6N SLI -500 Watt A merk voeding (FSP group) -250 GB seagate HDD -2 GB Team Xtreem -Sapphire radeon X1550, 256 MB Alvast bedankt. EDIT: Ik weet niet of het in hardware of software thuis hoort, heb het in software geplaatst i.v.m die foutmelding EDIT 2: Is hardware. CPU is 100 Graden dus dat is de fout. Bewerkt: 16 oktober 2007 door xgaming Reageren
ikt Geplaatst: 16 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2007 Tsja, je het enige wat je kunt doen is de CPU laten afkoelen... Want 100 graden lijkt mij ook niet zo gezond.. Probeer eens te kijken of je fan wel goed draait of er een meter stof in je computer zit. Maak dat schoon en start de computer weer en kijk of hij nu wel normaal werkt. En misschien zit er een virus in je computer dat je CPU heet laat worden en Windows vernielt. Ik zou eens proberen om (als het lukt) om te scannen, zoniet, dan kun je nog proberen systeemherstel te doen. Lukt dit alles niet? Dan zou ik naar een computerzaak gaan, en de mensen daar te laten kijken wat er mis is. Wil je dit niet kun je zelf WIndows opneiuw gaan instaleren, maar als je fout zit is dit wel zonde van al je bestanden.. Reageren
xgaming Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 oktober 2007 Zit geen meter stof in, 2 fan van de CPU draait zoals altijd ~2100 RPM, virus scanner heeft niks kunnen vinden maandagavond, CPU koeler zit vast, systeemherstel al gedaan. Een van de laatste opties: -CPU omruilen -Andere koeler nemen -CPU schoonmaken, CPU koeler schoonmaken en nieuwe koelpasta erop smeren. Windows opnieuw installeren, als allerlaatste optie maar ik weet zeker dat het daar niet aan ligt. Bedankt voor je hulp Reageren
RonaldVC Geplaatst: 16 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2007 CPU koeler schoonmaken en nieuwe koelpasta erop smeren.... Wees hier wel voorzichtig mee. Teveel koelpasta werkt juist averechts, en zal de CPU alleen maar warmer houden. Eigenlijk is de naam "koelpasta" volledig verkeerd. Die pasta is er alleen maar om kleine oneffenheden van de koeler en processor op te vangen, zodat er geen lucht tussen de twee zit. Het heeft in principe niets met extra koeling te maken. Vaak wordt er "fabriek af" veel teveel pasta op de CPU gesmeerd, terwijl je maar een druppel nodig hebt. Die druppel smeer je vervolgens uit met een plastic pasje. Het allerbeste is nog altijd gewoon metaal op metaal.. CPU en koelblok zijn (helaas) nog altijd niet helemaal vlak, en door middel van de zogenaamde koelpasta haal je dat verschil weg, zodat beide wel overal contact maken met elkaar.. Reageren
xgaming Geplaatst: 16 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 oktober 2007 Ik ga morgen waarschijnlijk een nieuwe CPU koeler halen. Klik. Zit standaard koelpasta op dus dan kan ik weer computer op donderdag middag Iig bedankt voor de les over koelpasta RonaldVC. Reageren
ifc3 Geplaatst: 18 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2007 Ik ga morgen waarschijnlijk een nieuwe CPU koeler halen. Klik. Zit standaard koelpasta op dus dan kan ik weer computer op donderdag middag Iig bedankt voor de les over koelpasta RonaldVC. Met een stock cooler zou hij nog steeds nooit 100 graden mogen worden. Het zou ook een meetfout van de Bios kunnen zijn of betekenen dat je cpu(cooler) verkeerd is gemonteerd. Je zou bv. je bios eens kunnen upgraden of eens aan de winkel vragen hoe dat zit. Mijn C2D heeft een productiefout waardoor hij ook te warm wordt, maar niet zo warm, dus als hij echt met een stock cooler die helemaal goed gemonteerd is, zou ik toch de garantie opeisen van je CPU (3 jaar intel / 2 jaar winkel?). Reageren
Schno009 Geplaatst: 19 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 Sommige koelers gebruiken lamme plastic clipjes. Grote gamers die hun pc overal heenkwakken hebben de kans dat die krengen afbreken. Dan dénk je dat je koeler goed vast zit, terwijl dat niet zo is. Wat RonaldVC zegt is hélemaal waar, maar ga dus géén geld verspillen aan superdure koelpasta. Dat helpt voor geen meter extra. Koelpasta is een hele slechte warmtegeleider, een druppel water is in theorie nog beter. Inderdaad koelpasta op beide vlakken aanbrengen en dan met een pinpas/scheermes (een 100% recht object) de overmaat eraf strijken. En zorg in het vervolg voor een koeler die je met SCHROEVEN door het moederbord moet doen. Reageren
xgaming Geplaatst: 19 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 Met de CPU is het opgelost. Alleen heeft mijn videokaart het begeven. Dus moet ik hem even opsturen en wachten op een nieuwe.... Probleem is dus nu: videokaart geeft geen beeld. Scherm doet het (getest in combinatie met laptop). Heb verder geen onboard videokaart dus dat wordt komend weekend zonder pc :O Reageren
Boris H. Geplaatst: 19 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 Met de CPU is het opgelost. Alleen heeft mijn videokaart het begeven. Dus moet ik hem even opsturen en wachten op een nieuwe.... Probleem is dus nu: videokaart geeft geen beeld. Scherm doet het (getest in combinatie met laptop). Heb verder geen onboard videokaart dus dat wordt komend weekend zonder pc :O Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? 0_o Heb je niet een oude videokaart liggen? Om gewoon te internetten e.d. heb je aan elke willekeurige videokaart(die past) genoeg. Je kan ook een ander heel goedkoop videokaartje halen in een winkel. Bijnvoorbeeld een kaartje van 25 euro ofzo. Dan heb je altijd een reserve. Veel succes met je PC, Boris H. Reageren
ifc3 Geplaatst: 19 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 Met de CPU is het opgelost. Alleen heeft mijn videokaart het begeven. Dus moet ik hem even opsturen en wachten op een nieuwe.... Probleem is dus nu: videokaart geeft geen beeld. Scherm doet het (getest in combinatie met laptop). Heb verder geen onboard videokaart dus dat wordt komend weekend zonder pc :O Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan de videokaart. Heb je de videokaart wel in een andere pc geprobeerd? Want het moederbord/geheugen zou ook kapot kunnen zijn of je bent de 12V aansluiting vergeten. Reageren
xgaming Geplaatst: 19 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 (bewerkt) Probleem is opgelost Dankzij Ifc3, heeft me geholpen. Was vergeten de P3 op mijn moederbord weer aan te sluiten na de installatie van de CPU koeler :$ Nu alleen even vista fixen en ik kan weer computeren EDIT: Next problem Vista op een HD geinstalleerd (10 GB groot), maar nu wil ik mijn bestanden van mijn nieuwe schijf halebn (die ik voor de problematiek gebruikte) en dan zegt windows: Moet eerst de schijf formatteren voordat u deze kun gebruiken. Ik heb die bestanden nodig omdat het voor school is. Hoe kan ik er bij komen zonder te formatteren? Bewerkt: 20 oktober 2007 door xgaming Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.