Jump to content

Playstation 3 kopen!

Recommended Posts

Geplaatst:

beste mensen..

Ik zit met een groot probleem..

Ben van plan om binnenkort een ps3 te gaan kopen!(Omdat hij is afgeprijsd)

Nu wil ik mijn ps2 op internet zetten..Maar wat moet ik dan met de memorycards van de ps2?

Daar zitten belangerijke savegames op die ik niet kwijt wil raken :N

Kun je die aansluiten op de ps3 of op een andere manier zodat ik de savegames op de ps3 kan krijgen..

En dan nog een vraagje kunnen alle ps2 spellen op de ps3 worden gespeeld :?

Alvast bedankt,

GrandTheftTwanO

Geplaatst:
beste mensen..

Ik zit met een groot probleem..

Ben van plan om binnenkort een ps3 te gaan kopen!(Omdat hij is afgeprijsd)

Nu wil ik mijn ps2 op internet zetten..Maar wat moet ik dan met de memorycards van de ps2?

Daar zitten belangerijke savegames op die ik niet kwijt wil raken :N

Kun je die aansluiten op de ps3 of op een andere manier zodat ik de savegames op de ps3 kan krijgen..

En dan nog een vraagje kunnen alle ps2 spellen op de ps3 worden gespeeld :?

Alvast bedankt,

GrandTheftTwanO

je belangrijke savegames kan je naar je ps3 overzetten met deze adapter http://i.walmart.com/i/p/00/71/17/19/80/00...420_215X215.jpg

Antwoord 2: bijna alle spellen kan je op de ps3 spelen, alleen niet allemaal in de beste kwaliteit

hier is een lijst : http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.h...66?locale=nl_NL

Geplaatst: (bewerkt)

Zolang je de 60GB versie haalt is er geen probleem. De 40GB PS3 daarintegen heeft geen Backwards Compitablity waardoor je geen PS2 spellen er op af kan spelen. De meeste PS2 spellen zijn in ieder geval wel te spelen op de PS3. Hier vind je een lijst met alle PS2 en PS1 spellen die je op de PS3 kan spelen. Als ze er niet op staan, dan werken ze niet.

Als ik jouw was zou ik dus voor de 60 GB PS3 gaan voor 500,-. Hierbij krijg je 2 spellen, Motorstorm en Resistance: Fall of Man. Twee zeer goede spellen en je krijgt ook nog eens 2 controllers erbij. Één nadeel is wel met de 60 GB PS3 is dat als die op is er geen nieuwe meer komen. Want de 60 GB PS3 gaat eruit, dus als je die wilt moet je snel zijn.

In ieder geval veel succes met je verkoop en aankoop.

Greetz, WG.

Edit: Onderstaande berichten maken duidelijk dat ik het fout had wat betreft de memory card reader, vandaar deze edit.

Bewerkt: door White Gold
Zolang je de 60GB versie haalt is er geen probleem. De 40GB PS3 daarintegen heeft geen Backwards Compitablity waardoor je geen PS2 spellen er op af kan spelen. De 60GB PS3 bevat wel PS2 memory card readers. Dus kan je zo je memory card in de PS3 stoppen en alle spellen op je harde schijf zetten. De meeste PS2 spellen zijn in ieder geval wel te spelen op de PS3. Hier vind je een lijst met alle PS2 en PS1 spellen die je op de PS3 kan spelen. Als ze er niet op staan, dan werken ze niet.

Als ik jouw was zou ik dus voor de 60 GB PS3 gaan voor 500,-. Hierbij krijg je 2 spellen, Motorstorm en Resistance: Fall of Man. Twee zeer goede spellen en je krijgt ook nog eens 2 controllers erbij. Één nadeel is wel met de 60 GB PS3 is dat als die op is er geen nieuwe meer komen. Want de 60 GB PS3 gaat eruit, dus als je die wilt moet je snel zijn.

Greetz, WG.

Hierin moet ik je even verbeteren, hij bevat namelijk wel cardreaders, maar die zijn voor sd kaarten enz, en andere digitale-camera-kaarten, dus voor ps2 kaartjes te lezen moet je echt een losse adapter kopen.

De officiele kan je oa hierr kopen, maar die is behoorlijk duur, het kan ook goedkoper met eentje van snakebyte.

Bewerkt: door Dx11
Geplaatst:
Zolang je de 60GB versie haalt is er geen probleem. De 40GB PS3 daarintegen heeft geen Backwards Compitablity waardoor je geen PS2 spellen er op af kan spelen. De 60GB PS3 bevat wel PS2 memory card readers. Dus kan je zo je memory card in de PS3 stoppen en alle spellen op je harde schijf zetten. De meeste PS2 spellen zijn in ieder geval wel te spelen op de PS3. Hier vind je een lijst met alle PS2 en PS1 spellen die je op de PS3 kan spelen. Als ze er niet op staan, dan werken ze niet.

Greetz, WG.

inderdaad White Gold, je maakt een grote fout door te zeggen dat de ps2 memory card in de playstation 3 kan. maar als je geen opgeslagen gegevens nodig hebt van je ps2 games, en je dus opnieuw begint, kun je op de ps3 harde schijf een firtuele memory card aanmaken, hierbij is geen externe ps2 card nodig.

Greetz,

Black Force

Geplaatst:

Bedankt jongens!

Nog een vraagje: Voor hoeveel zou ik mijn ps2 slimline black verkopen?

En de ps2 spellen hou ik dan natuurlijk gewoon want die kunnen ook op de ps3..

Alleen zou ik dus wel een adapter moeten kopen om de savegames te kopieren?

Geplaatst:
Bedankt jongens!

Je PS2 Slimline zou je voor een prijsje als 60-70 euro goed kunnen verkopen :).

Verder is het inderdaad noodzakelijk om de adapter te kopen wil je savegames kopieren :Y

Geplaatst:
Bedankt jongens!

Je PS2 Slimline zou je voor een prijsje als 60-70 euro goed kunnen verkopen :).

Verder is het inderdaad noodzakelijk om de adapter te kopen wil je savegames kopieren :Y

Dan heb je de ps2 verkocht en al je savegams gekopieerd naar de ps3.

Nu heb je toch niks meer aan die adapter?

Ik snap je niet :7. Laat ik het even samenvatten:

Stap 1: Je koopt je PS3 (eerder dan dat je PS2 verkoopt, of je moet je Memory Card apart verkopen later)

Stap 2: Je koopt de PS3 Adapter ook.

Stap 3: Je kopieert je savegames naar de Harde schijf van de PS3

Stap 4: Wat jij dan doet met de Memory Card (PS2) is niet mijn zaak ;), maar je zou hem kunnen verkopen.

Bewerkt: door Steel Dogg
Geplaatst:
Ik snap je niet :7. Laat ik het even samenvatten:

Stap 1: Je koopt je PS3 (eerder dan dat je PS2 verkoopt, of je moet je Memory Card apart verkopen later)

Stap 2: Je koopt de PS3 Adapter ook.

Stap 3: Je kopieert je savegames naar de Harde schijf van de PS3

Stap 4: Wat jij dan doet met de Memory Card (PS2) is niet mijn zaak ;), maar je zou hem kunnen verkopen.

Ik bedoel als je al die stappen hebt voltooid heb je toch niets meer aan de ps3 adapter?

Nee, in principe niet, tenzij je je PS2 houd, nog regelmatig PS2 spellen koopt. Maar dat doe je niet dus is het niet nodig daarna :) (of je leent natuurlijk zo'n PS3 Adapter, makkelijker en gratis :) )

Bewerkt: door Steel Dogg
Geplaatst:
Nee, in principe niet, tenzij je je PS2 houd, nog regelmatig PS2 spellen koopt. Maar dat doe je niet dus is het niet nodig daarna :) (of je leent natuurlijk zo'n PS3 Adapter, makkelijker en gratis :) )

Erg jammer dat je de ps2 memory card niet in de ps3 kunt steken..

En als je de ps3 spellen speelt haal je hem er weer uit.. :Y

Dat had toch een stuk makkelijker geweest.

Geplaatst:

Ja, het is wel jammer, maar helaas zit het zo. Weet je trouwens waar je het kunt kopen? Als je het niet weet kan ik je maar al te graag de site geven :Y

Geplaatst:
Ja, het is wel jammer, maar helaas zit het zo. Weet je trouwens waar je het kunt kopen? Als je het niet weet kan ik je maar al te graag de site geven :Y

Bedankt maar de link van de site is al gepost. ;)

Maar zou jij het doen? Of zou je in mijn geval voor een 360 gaan?

Geplaatst:

Ik zou in die geval voor een PS3 gaan, maar dat is puur je eigen keuze :). Verder kan ik je eigenlijk niet helpen. Jij maakt je keuze, je weet waar je de PS3 Savegame Adapter kan kopen. Ik wens je trouwens veel succes met je keuze :klap:

Steel Dogg ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...