Jump to content

site maken

Recommended Posts

Geplaatst:

Is dat moeilijk zo een site te maken gelijk webpet?

Ik vraag niet de lay-out enzo he , da kan ik maar die scripts en al, die registratie scripts en inlogsysteem..

Geplaatst:

Om dat zelf te maken, is dat voor een beginner zeker niet makkelijk. Je kan het beste beginnen met het leren van HTML en daarna PHP, waarmee je registratiesystemen, gastenboeken en andere dynamische scripts kan maken. Pas daarna ben je toe aan het maken van zo'n site. Zoek op internet na tutorials en eventueel scripts hiervoor, als je zo'n site wilt maken.

Naast dat je kennis moet hebben, is het handig om een host te hebben waar je de PHP kan laten draaien. Die werkt namelijk niet, in tegenstelling tot HTML, gewoon op je eigen computer. Meestal zit er dan ook een MySQL database bij, waarin je dingen zoals gebruikersnaam, wachtwoord en in dit geval huisdier kan opslaan. Ook hier zul je dus wat van moeten weten, voordat je er aan begint.

Kortom, het is lastig, maar zeker niet onmogelijk. Als je het echt wilt, zoek dan op internet naar tutorials of in de bibliotheek naar boeken hierover. Kijk ook of je HTML-editors kan vinden, zoals Dreamweaver. Dat maakt het al een stukje makkelijker. :)

• 2 maanden later...
Geplaatst:
Kijk ook of je HTML-editors kan vinden, zoals Dreamweaver. Dat maakt het al een stukje makkelijker. :)

Dreamwaver is een heel duur programma (om te kopen).

Als je het download, is het illegaal.

Daarom raad ik NVU aan.

Dit is een GRATIS programma, waarmee ik ook mijn site heb ontworpen (http://www.triotools.be.tt).

Grtz,

Trio

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...