Jump to content

nieuwe videokaart slim plan?


gtamaster1

Recommended Posts

weet anders iemand een lijst te vinden met videokaarten en de FPS van bepaalde games?

ik kan er geen vinden

en kan ik met deze game wel crysis,, tdu, etc aan? want hij is goedkoop en redelijk snel en heeft een pixel shader 4.0

http://shopv2.hiq24.de/product_info.php?cP...ccd2d557e61cc2a

Bewerkt: door gtamaster1
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gtamaster1

    12

  • xgaming

    7

  • RonaldVC

    3

  • Naudin

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

weet anders iemand een lijst te vinden met videokaarten en de FPS van bepaalde games?

ik kan er geen vinden

en kan ik met deze game wel crysis,, tdu, etc aan? want hij is goedkoop en redelijk snel en heeft een pixel shader 4.0

<a href="http://shopv2.hiq24.de/product_info.php?cPath=61_182_345&products_id=12700&osCsid=483861f3ba0831b72ccd2d557e61cc2a" target="_blank">http://shopv2.hiq24.de/product_info.php?cP...ccd2d557e61cc2a</a>

kijk eens op www.tomshardware.com voor tests en ja je kan crysis aan met een 8600 GTS maar niet op high detail denk ik. Een 8800 gts is wat dat beterft toch wel wat beter. Bewerkt: door Scorrtty
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik toch sparen voor een 8800 GTS. Ik heb div. tests bekeken en dat is toch wel een aardige kaart. Verschil tussen een 8600 en een 8800 is toch best wel groot dus spaar voor een 8800. Anders wacht je even tot ze goedkoper worden.

Wacht gewoon nog even. Over 5 dagen komt de 8800GT (opvolger 8800GTS) uit. 3de week november de nieuwe kaarten van ati. De 8800GT is van Asus €225,- op azerty. Levertijd 14 dagen; zal echter wel korter worden. De ati HD2950 GT (Eigenlijk foute naam) is $199 (advies prijs). Wat de prijzen worden van de HD 3850 / HD3870 is nog niet bekend voor zover ik weet. Denk rond de €250 en maximaal €300.

Link to comment
Delen op andere websites

of de 8800GTS 320MB die is €250,- ,, wel iets duurder,, maar wel goed

welke is nou beter? de 8800GT of de 8800GTS.. ik wil eigenlijk het liefst een Nvidia met een DX 10 kaart

Wacht dan tot eind oktober; is nog 5 dagen. Dan kan je het verschil ook zien op internet. Volgens mij was de 8800GT beter en had ie dx 10.1 (ene site zegt van wel andere niet) over 5 dagen weten we meer.

Link to comment
Delen op andere websites

In de regel is de 8800GTS beter dan de 8800GT. De GTS heeft een snellere engine.. Maar er zijn wel verschillende 8800GTS kaarten. Je hebt die met 320mb, 640mb, en de factory-overclocked versie met 640mb, met een nog snellere engine. Alle versies overigens met DDR3 geheugen. Prijzen varieren erg, kwestie van de goedkoopste aanbieder nemen..

Daarbij komt ook nog dat alle Geforce 8xxx kaarten Direct X10 kaarten zijn..

Link to comment
Delen op andere websites

ok,, mischien nog 1GB of 2GB werkgeheugen erbij?? of is 1GB goed?

en de processor 1.8 Ghz core 2 duo ,, is ook niet de snelste maar zeker niet de langzaamste,, die kan overigens ook nog even mee heb ik gemerkt. maar het werkgeheugen weet ik neit.

sorry voor de dubbelpost maar ik heb iets gevonden waarvan ik neit weet of dit nu wel gaat lopen,,

de minimum systeemeisen van crysis voor de processor is Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz

en aangeraden is een intel core 2 duo 2.2 Ghz en ik heb een intel core 2 duo 1.8Ghz,, zit dit nu tussen de 2.8Ghz p4 en de 2.2 ghz c2d in of niet?

>>> Door RonaldVC: Bericht samengevoegd. De "Edit" knop zit er niet voor niets ;).<<<

Link to comment
Delen op andere websites

ok,, mischien nog 1GB of 2GB werkgeheugen erbij?? of is 1GB goed?

en de processor 1.8 Ghz core 2 duo ,, is ook niet de snelste maar zeker niet de langzaamste,, die kan overigens ook nog even mee heb ik gemerkt. maar het werkgeheugen weet ik neit.

sorry voor de dubbelpost maar ik heb iets gevonden waarvan ik neit weet of dit nu wel gaat lopen,,

de minimum systeemeisen van crysis voor de processor is Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz

en aangeraden is een intel core 2 duo 2.2 Ghz en ik heb een intel core 2 duo 1.8Ghz,, zit dit nu tussen de 2.8Ghz p4 en de 2.2 ghz c2d in of niet?

>>> Door RonaldVC: Bericht samengevoegd. De "Edit" knop zit er niet voor niets ;).<<<

2 GB werkgeheugen is voor de huidige games meer dan genoeg! :Y Let er wel op dat als je meer dan 2 GB ram neemt je een 64-bits Windows moet hebben. :O Als videokaart zou ik (inderdaad) op de 8800 GT wachten, die qua prestaties tussen de GTS en de GTX in moet komen, voor € 225,-.

En welke processor heb je? Want volgensmij moet Crysis wel draaien op sowieso de E4400+... Anders zul je die óók moeten upgrade of gaan overclocken..

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een E4300 ,, maar gaat dat dan niet? of bedoel jij in plaats van E4400 een E4300?

post-751-1193395198.jpg

en mijn videokaart die ik nu heb is een ONBOARD en die kan er dus onmogelijk vanaf.. moet ik dan gewoon de nieuwe videokaart ''erbij'' inzetten?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een E4300 ,, maar gaat dat dan niet? of bedoel jij in plaats van E4400 een E4300?

[plaatje]

en mijn videokaart die ik nu heb is een ONBOARD en die kan er dus onmogelijk vanaf.. moet ik dan gewoon de nieuwe videokaart ''erbij'' inzetten?

Met een E4300 moet het ook wel lukken hoor. :) En je moet hem er inderdaad 'bij' prikken, de drivers installeren en dan zou hij moeten werken. :O

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een opmerking dat buiten de meeste dingen hier gaat, maar waar je ook voor kunt kiezen, gezien al die prijzen, is er wat extra geld bovenop leggen en een X-box 360 of wat dan ook kopen.

Dit heb ik vroeger ook gedaan alleen dan met de ps2.

Link to comment
Delen op andere websites

In de regel is de 8800GTS beter dan de 8800GT. De GTS heeft een snellere engine..

Klopt niet, waaruit maak je dat dan op?

De GT variant heeft een G92 Chip, die in feite krachtiger is dan de G80 Chip die op de GTS 320MB variant zit. Daarbij heeft de 8800GT 112 shaders aan boord, waar de 320 mb GTS 96 heeft. Maar, de GT wordt vanuit de fabriek op een lagere kloksnelheid gezet, zodat hij onder het GTS segment valt. De 8800 GT zal niet veel langzamer zijn dan de 320 mb GTS, maar sneller is hij zeker niet. Het moge duidelijk zijn dat de 640 mb versie van de 8800GTS met ook de G92 Chip duidelijk sneller is dan de 8800GT..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...