Jump to content

Netwerkproblemen met nieuwe laptop.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop met Windows Vista Business en ik heb er netwerkproblemen mee. Soms, zomaar uit het niets wordt de wireless netwerkkaart uitgeschakeld. Dit gebuert regelamtig en het komt helemaal nergens door het gebeurt zommar plotseling. Als ik dan de wireless netwerk-switch op de zijkant uit en aan zet gebeurt er niks. Ook als ik kijk in netwerkbeheer staat er dat de netwerkkaart aanstaat. De enige manier om hem weer aan te krijgen is door de laptop af te sluiten en opnieuw op te starten.

Mijn tweede probleem is met een netwerkprinter hier in huis. We hebben een laserjet van HP(HP Color Laserjet 3500) op onze router en die werkt op alle PC's hier in huis prima. Mijn laptop herkent hem niet. Ik heb van alles geprobeerd. Laten scannen, via IP proberen toe te voegen, via poortnaam toevoegen etc. Niks daarvan werkte. Hij ziet de printer gewoon niet.

Iemand die weet wat ik aan deze problemen kan doen?

Alvast heel erg bedankt!

Bewerkt: door Boris H.
Geplaatst:

Kun je wel andere Computers in het netwerk zien? Zo niet moet je zorgen dat je in de zelfde Werkgroep zit. Zit je wel in de zelfde werkgroep klik dan op Printer Toevoegen en dan Stoppen met zoeken en klik op De printer die ik wil gebruikten, staat niet in de lijst, vervolgens bij Een gedeelde printer op naam selecteren op Bladeren kiezen. Dan kies je de computer uit waar de printer op staat aan gesloten. En dan zou hij er bij moeten staan (Kijk trouwens wel of de printer gedeeld is op de computer waar de printer op staat aan gesloten). En heb je voor die wireless netwerkkaart de drivers geïnstalleerd of heeft Windows hem zelf gedetecteerd en geïnstalleerd. Als dat zo is moet je gewoon de bijgeleverde drivers installeren (Of downloaden als je ze er niet bij hebt gekregen). Heb alleen zelf niet echt ervaring met draadloze netwerken dus verder kan ik je ook niet helpen

Geplaatst: (bewerkt)

Hoe voeg ik mijn computer met Vista aan de werkgroep hier toe? Ik kan het namenlijk nergens vinden.

Groet,

Edit:Laat maar, ik heb het al gevonden. Ik moet gewoon nog wennen aan de "logische indeling" van Vista. Nu moet ik alleen nog een oplossing vinden voor het probleem van de wireless netwerkkaart die zichzelf "uitschakelt".

Bewerkt: door Boris H.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...