Jump to content

Melbourne Shuffle


DaddyPimp

Recommended Posts

  • 3 weken later...

The Melbourne shuffle

Ik hoorde er iets over op slamfm, en ik ging eens kijken.

Maar volgens mij is het net zo'n rage als jumpstyle, het is dus ook snel weer over.

Over De Melbourne shuffle

Na de jumpstyle hype is er nu een nieuw dansfenomeen dat in de Nederlandse underground explosief aan het groeien is. Volgens de insiders is jumpen namelijk uit en is deze nieuwe dans, die weliswaar elementen gebruikt van jump, maar ook stijlen als bijvoorbeeld hip hop, hét ding voor 2008. Deze dans vond zijn oorsprong in Melbourne al rond het jaar 1990 en is door de populariteit van hardere dance stijlen weer helemaal terug in Australië. De vele filmpjes op YouTube zijn ook aan de rest van de wereld niet onopgemerkt voorbij gegaan en bereikte zo uiteraard ook Nederland.

Drie jaar geleden begonnen Pim en Kevin alle jumpstyle feesten af te gaan en raakte verslaafd aan het ‘jumpen’. Ze leerde steeds meer nieuwe moves en ook de mensen om hun heen vroegen of ze die misschien niet van hun mochten leren. Van het een kwam het ander en al snel organiseerde ze samen workshops een optredens door het hele land. Na verloop van tijd begon jump zich echter steeds meer af te spelen op de schoolpleinen van lagere scholen en de lol ging er voor deze heren langzaam van af. Toen ze op YouTube filmpjes vonden van de Melbourne Shuffle begon het bloed weer te kruipen en ze gingen aan de slag om de nieuwe shuffle moves snel onder de knie te krijgen. Hun ondergrondse danssessies en enthousiasme werkte voor veel mensen aanstekelijk en al snel begonnen zich steeds meer mensen zich bij hun groep aan te sluiten.

Per toeval kwam Pim in contact met platenmaatschappij Cloud 9 Dance die op zoek waren naar gedreven dansers voor een Nederlandse Melbourne Shuffle act en kreeg na een indrukwekkende auditie samen met de anderen direct een contract aangeboden. Ondertussen zijn ze samen met twee nieuwe groepsleden Brian en Yvette uitgegroeid tot een volwaardig team en worden de Melbourne Shufflers inmiddels als een van de beste Melbourne Shuffle acts van Nederland gezien.

Filmpje van De Melbourne shuffle :

mvg,2fast{0}

[EDIT] Samen gevoeg door mod.

Bewerkt: door 2fast{0}
Link to comment
Delen op andere websites

ooh nee he..krijgen we dalijk na Jumpstyle ook dit nog eens over ons heen.. :N

Het lijkt trouwens meer op een voorwaarste Moonwalk.

Ik hoop echt dat dit onder de grond blijft. Maar dat is mijn mening maar.

Link to comment
Delen op andere websites

Weetju hoe chill dat is.

Ik kan Cripwalkin maar dit :O

Hehe ik kan ook een beetje C- walk.

Daar leek dit op in het begin maar toen zag ik die tjappies die dat deden en dat muziek.

Maar met NWA er overheen isie wel gruwelijk =P

Link to comment
Delen op andere websites

Vet afgekeken van MJ's 'moonwalk'

De Moonwalk is ook niet door Jackson bedacht, iedere dans vindt zijn oorsprong in een eerdere variant. De Moonwalk kan wel eeuwen oud zijn..

Kijk bijvoorbeeld eens naar de laatste tien seconde van deze tapdans uit de jaren '50.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...