Follow Geplaatst: 19 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 ik heb zonet een tutorial gelezen van Jarno over het maken van een randombanner, heb het geinstalleerd/aangemaakt, alleen nu wil ik net zoals hier de banners hebben. Nu is mijn vraag, hoe moet ik de code verwerken en waar?! Heb het volgende al geprobeerd: <center> <!-- PHP --> <?php require("advert.php"); ?> <?php Random_Banner(); ?> <!-- ENDPHP --> </center> Dit moest er namelijk in, maar werkt niet. Waar moet het zoals het net als hier op gtaforum staat en Waarom werkt het zoals hierboven niet, en hoe moet het wel dan? Reageren
Follow Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Grote excusses voro de dubbelpost, maar het wordt nu dringend. Ik moet dit probleem zo snel mogelijk hebben opgelost. Als iemand een site weet waar ik het ook kan vragen of het antwoord vinden stuur hem door A.U.B. Want de vraag hierna wordt bij mij steeds groter.. Reageren
SummerBase Geplaatst: 28 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2007 Leer eerst PHP voordat je hier aan begint. Niet onaardig bedoeld hoor, maar je ziet in het script toch staan 'Require', dat staat gelijk aan 'Include' wat weer correspondeert aan Insluiten in het Nederlands. Kortom je moet dus een ander bestand hebben (bij dat script wat jij hier neer zet dan) waar een functie gedefinieerd wordt. Het kan ook simpel zonder die lariekoek en dat kan ik je wel even snel uitleggen. Simpeler kan eigenlijk niet... <?php $random[1] = "Random 1 (zet hier je code neer)."; //Hier definieer je de variabelen... $random[2] = "Random 2..."; $random[3] = "Random 3..."; $randomizer = rand(1, count($random)); // Hier stel je de randomizer (veranderaar) in... Verder niks aan veranderen als je niks van PHP weet. echo "$random[$randomizer]"; // Hiermee schrijf je in een random sessie gegevens naar het scherm. ?> Tevens verzoek ik je om een betere topic titel de verzinnen en om google of de zoekmachine te gebruiken alvorens je dit forum raadpleegt, met dit soort simpele vragen. Niet slecht bedoeld uiteraard, maar dit is op zo veel plekken te vinden. Vul maar op google in : 'PHP random script" en je hebt het antwoord... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.