Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een poosje geleden een mod voor GTA-vc gedownload, en toen stond er in de Readme dat ik ViceBuilder 1.3 moest openen, nu heb ik die gedownload, alleen snap ik er helemaal niks van en ik weet niet eens of dat de goede wel is, kan iemand misschien een link geven waar die te downloaden is en hoe die werkt?

Geplaatst:

Vice Builder word niet gebruikt voor het openen van een mod ofzo maar het word gebruikt gemaakt voor het coderen van bepaalde dingen oa:de main.scm. Wat voor bestanden heb je van die mod?

Postaldude

Geplaatst:

Het is een mod dat de skimmer verandert in een straaljager v/h US luchtmacht, er zit een readme bij en daar staat in dat je de source_code moet kopiëren en plakken in de Vice Builder 1.3, nu heb ik die source_code, alleen weet ik niet of ik de goede Vice Builder heb en anders welk bestand moet je openen om het in orde te krijgen.

Geplaatst:

de mod was van een straaljager, je kon er ook bommen mee laten vallen en daar zat de volgende readme bij.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        BOMBING CODE
---------------------------------------------------------------------------------------------------

(WARNING) This mod changes your main.scm file so all old saves will not work with this mod, you must start a new game and that save will be the one that works with this mod (to use old saves just use your orignal main.scm file).

This code allows you to shoot "missiles" and drop bombs from the skimmer. It creates a teargas weapon pickup marker near the lawers office, which when you are near, will spawn a skimmer near it. This skimmer is indestructable. It also Parks a skimmer in the empty hangar on the North-East side of Escobar International Airport. 
Controls:

   Bomb : Space/Right Mouse Button    
"Missile": Numpad 0/Left Mouse Button

There is actually no missile model, just its explosion.

WARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!
DO NOT EVER, EVER (another 10 millin nevers here) DROP A BOMB IN WATER, ON LAND, OR AT EXTREMELY 
LOW ALTITUTES AS THIS MIGHT JAM THE BOMBING SCRIPT!!!!!!!!!!!!!!!!!!


---------------------------------------------------------------------------------------------------
                                         INSTALLATION
---------------------------------------------------------------------------------------------------


1.  Open your Vice City 'data' folder located in C:\Program Files\Grand Theft Auto Vice City\ (by
   default)

2.  Find the file called 'MAIN.SCM' and rename it MAINbackup.scm

3.  Copy and paste the MAIN.SCM included in this mod

4.  Bombs Away!!!!!


The bombing source code is included in case you already have a mission mod that you want to keep.
To install source code:

1.  Open "SourceCode.txt" included in this mod.

2.  Select the code and copy.

3.  Open ViceBuilder 1.3

4.  Right-Click, select find and search for "create_thread". This will take you to a list of 
   create_threads. Go to the bottom of the list

5.  Add these to the bottom of the list:

   004F: create_thread ££RemoveThePlane
   004F: create_thread ££IfDrivingSkimmer
   004F: create_thread ££Label009063
   004F: create_thread ££Marker

6.  Right-Click, select find and search for "Mission 0". This will take you to Mission 0.
   paste the source code one line above "Mission 0" 

7.  Compile and play
----------------------------------------------------------------------------------------------------

                         Contact me (W0Mb@t) (e-mail-adres maker)

 BY W0Mb@t

Dat is em volledig, deze readme zat bij de mod om bommen te laten vallen, ik heb de Main.scm al gekopieërt naar de C:\...\...\data

De source code waar ze het ook over hebben ziet er zó uit.

:Marker
02A8: $MakePlane = create marker  27 at 24.74 -837.80 10.46
0001: wait  0 ms
0002: jump ££Label008FC7

:Label008FC7
0001: wait  250 ms
00D6: if  0
8339:   NOT   objects_in_cube   25.03 -835.27  10.46  30.03 -840.27  10.46  0  1  1  0  0
004D: jump_if_false ££Label00900C
0001: wait  0 ms
0002: jump ££Label008FC7

:Label00900C 
00D6: if  0
00DD:   actor $PLAYER_ACTOR driving vehicle type #SKIMMER
004D: jump_if_false ££RequestStuff
0001: wait  0 ms
0002: jump ££Label00900C

:RequestStuff
0164: disable marker $ThePlane
00A6: destroy_car $Skimmer
0247: request_model #SKIMMER
00D6: if  0
8248:   NOT   model #SKIMMER available
004D: jump_if_false ££Label00902C
0001: wait  0 ms
0002: jump ££Label00900C

:Label00902C
0167: $Nachos = create marker at 24.64 -839.14 10.46  3  1
00A5:  $Skimmer = create_car #SKIMMER at  -3.87 -856.28 10.46
0186: $ThePlane = create marker above car $Skimmer
02AC: set_car  $Skimmer immunities  1  1  1  1  1
0249: release_model #SKIMMER
0001: wait  8000 ms
0002: jump ££Label008FC7

:Label009063
00D6: if  0
80DE:   NOT   player $PLAYER_CHAR driving_vehicle_type #SKIMMER
004D: jump_if_false ££Label009081
0001: wait  0 ms
0002: jump ££Label009063

:Label009081
0001: wait  0 ms
04C4: create_coordinate  6@  7@  8@ from_actor $PLAYER_ACTOR offset  0.0  50.0  0.0
04C4: create_coordinate  9@  10@  11@ from_actor $PLAYER_ACTOR offset  0.0  5.0  0.0
0001: wait  0 ms
0002: jump ££Label0090C6

:Label0090C6
00D6: if  0
80E1:   NOT   key_pressed  0  17
004D: jump_if_false ££Label0090E2
0001: wait  0 ms
0002: jump ££Label0090C6

:Label0090E2
020C: create_explosion  8 at  6@  7@  8@
020C: create_explosion  8 at  6@  7@  8@
020C: create_explosion  8 at  6@  7@  8@  
020C: create_explosion  8 at  6@  7@  8@
0503: create_gas_smoke  9@  10@  11@
0503: create_gas_smoke  6@  7@  8@
0001: wait  200 ms
0002: jump ££Label009063
004E: end_thread

:IfDrivingSkimmer
0001: wait  0 ms
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££IfDrivingSkimmer
00D6: if  0
00DE:   player $PLAYER_CHAR driving vehicle type #SKIMMER
004D: jump_if_false ££IfDrivingSkimmer

:GetBomb
03C1: $Skimmer = player $PLAYER_CHAR car

:KeyPressedInFlight
0001: wait  0 ms
00D6: if  0
00E1:   key pressed  0  6
004D: jump_if_false ££KeyPressedInFlight

:PlaceBomb
029B: $Bomb = init_object -184 (RCBOMB) at -1109.615  1330.097  20.372
035C: place_object $Bomb relative_to_car $Skimmer offset  0.0  0.0 -1.5

:Impact
0001: wait  0 ms
0382: unknown_set_object $Bomb collision_detection  1
0392: object $Bomb toggle_in_moving_list  1
01BB: store_object $Bomb position_to $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
02CE: $Ground = ground_z $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
0086: $Limit = $Zcoord2;; floating-point values only
0061: $Limit -= $Ground;; floating-point values
00D6: if  0
8020:   NOT $Limit >  .5;; floating-point values
004D: jump_if_false ££Impact
01C4: remove_references_to_object $Bomb ;; This object will now disappear when the player looks away

:CreateFires
020C: create_explosion_with_radius  7 at  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
020C: create_explosion_with_radius  7 at  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
0565: create_temporary_explosion_fire  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2  2
0565: create_temporary_explosion_fire  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2  1
0565: create_temporary_explosion_fire  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2  1
020C: create_explosion_with_radius  7 at  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
020C: create_explosion_with_radius  7 at  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
0565: create_temporary_explosion_fire  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2  2
0565: create_temporary_explosion_fire  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2  1
0565: create_temporary_explosion_fire  $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2  1
0503: create_gas_smoke $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
0503: create_gas_smoke $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
0503: create_gas_smoke $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2
0108: destroy_object $Bomb
0002: jump ££IfDrivingSkimmer

:RemoveThePlane
00D6: if  0 
80DC:   NOT   player $PLAYER_CHAR driving $Skimmer
004D: jump_if_false ££RemoveMark
0001: wait  0 ms
0002: jump ££RemoveThePlane

:RemoveMark
0164: disable_marker $ThePlane
0001: wait  500 ms
0002: jump ££RemoveThePlane
004E: end_thread

Ok, weet iemand misschien wat ik nu moet doen om het allemaal in orde te krijgen?

Geplaatst:

Als je de main.scm in de data directory gezet hebt ( na eerst een kopie van de originele main.scm gemaakt te hebben), zou het gewoon moeten werken.

De sourcecode (en mission-builder) heb je ( zoals de readme zegt) alleen nodig, wanneer je al een bestaande main.scm mod hebt, die je wilt blijven gebruiken.

In dat geval moet je deze sourcecode d.m.v. missionbuilder combineren met die van de andere mod. Dit is echter niet altijd simpel, en is eigenlijk alleen aan te raden als je al goed main.scm modden kunt.

Geplaatst:

Ok, hartelijk bedankt, het werkte ook wel. Maar ik zag deze readme staan en daarin stond dat je iets wilde behouden, ik dacht zelf dat je nu een missie met deze straaljager zou krijgen, maar dan was dit dus het geval. Echt hartstikke fijn dat jullie me geholpen hebben, die straaljager zag er trouwens zó uit. Bedankt!

post-46-1104773031.jpg

Geplaatst:

Vet ding!! kan je een link geven ofzo waar ik em kan downloaden? of stuur een PB plz dat ding is vet :blink:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...