Baffie Geplaatst: 3 januari 2005 Rapport Geplaatst: 3 januari 2005 Ik heb een poosje geleden een mod voor GTA-vc gedownload, en toen stond er in de Readme dat ik ViceBuilder 1.3 moest openen, nu heb ik die gedownload, alleen snap ik er helemaal niks van en ik weet niet eens of dat de goede wel is, kan iemand misschien een link geven waar die te downloaden is en hoe die werkt? Reageren
Ken-D Geplaatst: 3 januari 2005 Rapport Geplaatst: 3 januari 2005 Vice Builder word niet gebruikt voor het openen van een mod ofzo maar het word gebruikt gemaakt voor het coderen van bepaalde dingen oa:de main.scm. Wat voor bestanden heb je van die mod? Postaldude Reageren
Baffie Geplaatst: 3 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2005 Het is een mod dat de skimmer verandert in een straaljager v/h US luchtmacht, er zit een readme bij en daar staat in dat je de source_code moet kopiëren en plakken in de Vice Builder 1.3, nu heb ik die source_code, alleen weet ik niet of ik de goede Vice Builder heb en anders welk bestand moet je openen om het in orde te krijgen. Reageren
PatrickW Geplaatst: 3 januari 2005 Rapport Geplaatst: 3 januari 2005 Kun je de readme file eens posten, dan kunnen we je uitleggen wat je moet doen. Reageren
Baffie Geplaatst: 3 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2005 de mod was van een straaljager, je kon er ook bommen mee laten vallen en daar zat de volgende readme bij. --------------------------------------------------------------------------------------------------- BOMBING CODE --------------------------------------------------------------------------------------------------- (WARNING) This mod changes your main.scm file so all old saves will not work with this mod, you must start a new game and that save will be the one that works with this mod (to use old saves just use your orignal main.scm file). This code allows you to shoot "missiles" and drop bombs from the skimmer. It creates a teargas weapon pickup marker near the lawers office, which when you are near, will spawn a skimmer near it. This skimmer is indestructable. It also Parks a skimmer in the empty hangar on the North-East side of Escobar International Airport. Controls: Bomb : Space/Right Mouse Button "Missile": Numpad 0/Left Mouse Button There is actually no missile model, just its explosion. WARNING!!!!!!!!!!!!!!!!! DO NOT EVER, EVER (another 10 millin nevers here) DROP A BOMB IN WATER, ON LAND, OR AT EXTREMELY LOW ALTITUTES AS THIS MIGHT JAM THE BOMBING SCRIPT!!!!!!!!!!!!!!!!!! --------------------------------------------------------------------------------------------------- INSTALLATION --------------------------------------------------------------------------------------------------- 1. Open your Vice City 'data' folder located in C:\Program Files\Grand Theft Auto Vice City\ (by default) 2. Find the file called 'MAIN.SCM' and rename it MAINbackup.scm 3. Copy and paste the MAIN.SCM included in this mod 4. Bombs Away!!!!! The bombing source code is included in case you already have a mission mod that you want to keep. To install source code: 1. Open "SourceCode.txt" included in this mod. 2. Select the code and copy. 3. Open ViceBuilder 1.3 4. Right-Click, select find and search for "create_thread". This will take you to a list of create_threads. Go to the bottom of the list 5. Add these to the bottom of the list: 004F: create_thread ££RemoveThePlane 004F: create_thread ££IfDrivingSkimmer 004F: create_thread ££Label009063 004F: create_thread ££Marker 6. Right-Click, select find and search for "Mission 0". This will take you to Mission 0. paste the source code one line above "Mission 0" 7. Compile and play ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Contact me (W0Mb@t) (e-mail-adres maker) BY W0Mb@t Dat is em volledig, deze readme zat bij de mod om bommen te laten vallen, ik heb de Main.scm al gekopieërt naar de C:\...\...\data De source code waar ze het ook over hebben ziet er zó uit. :Marker 02A8: $MakePlane = create marker 27 at 24.74 -837.80 10.46 0001: wait 0 ms 0002: jump ££Label008FC7 :Label008FC7 0001: wait 250 ms 00D6: if 0 8339: NOT objects_in_cube 25.03 -835.27 10.46 30.03 -840.27 10.46 0 1 1 0 0 004D: jump_if_false ££Label00900C 0001: wait 0 ms 0002: jump ££Label008FC7 :Label00900C 00D6: if 0 00DD: actor $PLAYER_ACTOR driving vehicle type #SKIMMER 004D: jump_if_false ££RequestStuff 0001: wait 0 ms 0002: jump ££Label00900C :RequestStuff 0164: disable marker $ThePlane 00A6: destroy_car $Skimmer 0247: request_model #SKIMMER 00D6: if 0 8248: NOT model #SKIMMER available 004D: jump_if_false ££Label00902C 0001: wait 0 ms 0002: jump ££Label00900C :Label00902C 0167: $Nachos = create marker at 24.64 -839.14 10.46 3 1 00A5: $Skimmer = create_car #SKIMMER at -3.87 -856.28 10.46 0186: $ThePlane = create marker above car $Skimmer 02AC: set_car $Skimmer immunities 1 1 1 1 1 0249: release_model #SKIMMER 0001: wait 8000 ms 0002: jump ££Label008FC7 :Label009063 00D6: if 0 80DE: NOT player $PLAYER_CHAR driving_vehicle_type #SKIMMER 004D: jump_if_false ££Label009081 0001: wait 0 ms 0002: jump ££Label009063 :Label009081 0001: wait 0 ms 04C4: create_coordinate 6@ 7@ 8@ from_actor $PLAYER_ACTOR offset 0.0 50.0 0.0 04C4: create_coordinate 9@ 10@ 11@ from_actor $PLAYER_ACTOR offset 0.0 5.0 0.0 0001: wait 0 ms 0002: jump ££Label0090C6 :Label0090C6 00D6: if 0 80E1: NOT key_pressed 0 17 004D: jump_if_false ££Label0090E2 0001: wait 0 ms 0002: jump ££Label0090C6 :Label0090E2 020C: create_explosion 8 at 6@ 7@ 8@ 020C: create_explosion 8 at 6@ 7@ 8@ 020C: create_explosion 8 at 6@ 7@ 8@ 020C: create_explosion 8 at 6@ 7@ 8@ 0503: create_gas_smoke 9@ 10@ 11@ 0503: create_gas_smoke 6@ 7@ 8@ 0001: wait 200 ms 0002: jump ££Label009063 004E: end_thread :IfDrivingSkimmer 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££IfDrivingSkimmer 00D6: if 0 00DE: player $PLAYER_CHAR driving vehicle type #SKIMMER 004D: jump_if_false ££IfDrivingSkimmer :GetBomb 03C1: $Skimmer = player $PLAYER_CHAR car :KeyPressedInFlight 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key pressed 0 6 004D: jump_if_false ££KeyPressedInFlight :PlaceBomb 029B: $Bomb = init_object -184 (RCBOMB) at -1109.615 1330.097 20.372 035C: place_object $Bomb relative_to_car $Skimmer offset 0.0 0.0 -1.5 :Impact 0001: wait 0 ms 0382: unknown_set_object $Bomb collision_detection 1 0392: object $Bomb toggle_in_moving_list 1 01BB: store_object $Bomb position_to $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 02CE: $Ground = ground_z $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 0086: $Limit = $Zcoord2;; floating-point values only 0061: $Limit -= $Ground;; floating-point values 00D6: if 0 8020: NOT $Limit > .5;; floating-point values 004D: jump_if_false ££Impact 01C4: remove_references_to_object $Bomb ;; This object will now disappear when the player looks away :CreateFires 020C: create_explosion_with_radius 7 at $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 020C: create_explosion_with_radius 7 at $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 0565: create_temporary_explosion_fire $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 2 0565: create_temporary_explosion_fire $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 1 0565: create_temporary_explosion_fire $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 1 020C: create_explosion_with_radius 7 at $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 020C: create_explosion_with_radius 7 at $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 0565: create_temporary_explosion_fire $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 2 0565: create_temporary_explosion_fire $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 1 0565: create_temporary_explosion_fire $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 1 0503: create_gas_smoke $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 0503: create_gas_smoke $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 0503: create_gas_smoke $Xcoord2 $Ycoord2 $Zcoord2 0108: destroy_object $Bomb 0002: jump ££IfDrivingSkimmer :RemoveThePlane 00D6: if 0 80DC: NOT player $PLAYER_CHAR driving $Skimmer 004D: jump_if_false ££RemoveMark 0001: wait 0 ms 0002: jump ££RemoveThePlane :RemoveMark 0164: disable_marker $ThePlane 0001: wait 500 ms 0002: jump ££RemoveThePlane 004E: end_thread Ok, weet iemand misschien wat ik nu moet doen om het allemaal in orde te krijgen? Reageren
PatrickW Geplaatst: 3 januari 2005 Rapport Geplaatst: 3 januari 2005 Als je de main.scm in de data directory gezet hebt ( na eerst een kopie van de originele main.scm gemaakt te hebben), zou het gewoon moeten werken. De sourcecode (en mission-builder) heb je ( zoals de readme zegt) alleen nodig, wanneer je al een bestaande main.scm mod hebt, die je wilt blijven gebruiken. In dat geval moet je deze sourcecode d.m.v. missionbuilder combineren met die van de andere mod. Dit is echter niet altijd simpel, en is eigenlijk alleen aan te raden als je al goed main.scm modden kunt. Reageren
Baffie Geplaatst: 3 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 3 januari 2005 Ok, hartelijk bedankt, het werkte ook wel. Maar ik zag deze readme staan en daarin stond dat je iets wilde behouden, ik dacht zelf dat je nu een missie met deze straaljager zou krijgen, maar dan was dit dus het geval. Echt hartstikke fijn dat jullie me geholpen hebben, die straaljager zag er trouwens zó uit. Bedankt! Reageren
ShadowOps Geplaatst: 9 januari 2005 Rapport Geplaatst: 9 januari 2005 Vet ding!! kan je een link geven ofzo waar ik em kan downloaden? of stuur een PB plz dat ding is vet :blink: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.