Jump to content

Apache

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, Ik wou Apache downloaden. Voor PHP enzo, dus ik download het en ik pak het uit en zie nergens een install.exe dus zouden jullie mij een werkende kunnen geven? (link) Ik heb goed gekeken naar Windows enzo maar krijg het niet voor elkaar!!! ik heb alles waaronder het zou moeten werken. Of een uitleg hoe ik hem erop krijg, heb al wel een tut. maar vind nergens dit probleem!

Alvast bedankt,

GtaSlave

Bewerkt: door GtaSlave
Geplaatst:

Ik heb XAMPP zelf geïnstalleerd met behulp van deze tutorial van Computer!Totaal. In XAMPP zitten Apache, MySQL, PHP, Perl en nog wat kleinere zaken. Als ik het zo snel even doorkijk, wordt XAMPP geïnstallerd door het bestand setup_xampp.bat. In de tutorial leer je verder nog hoe je alles moet instellen en beveiligen. Succes! :)

Geplaatst:
Ik heb XAMPP zelf geïnstalleerd met behulp van deze tutorial van Computer!Totaal. In XAMPP zitten Apache, MySQL, PHP, Perl en nog wat kleinere zaken. Als ik het zo snel even doorkijk, wordt XAMPP geïnstallerd door het bestand setup_xampp.bat. In de tutorial leer je verder nog hoe je alles moet instellen en beveiligen. Succes! :)

Oke, en dan kun je ook gewoon via localhost dingen testen, zonder een host te hoeven hebben?

Geplaatst:
Oke, en dan kun je ook gewoon via localhost dingen testen, zonder een host te hoeven hebben?

Ja, want PHP zit erbij. Je moet alleen instellen welke map er wordt gebruikt als je http://localhost/ in je browser typt en dan moet je ook Apache en PHP (en eventueel MySQL) ingeschakeld hebben. In principe is je eigen computer dan je host en zonder poorten open te zetten, kunnen andere mensen er ook niet op komen. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, want PHP zit erbij. Je moet alleen instellen welke map er wordt gebruikt als je <a href="http://localhost/" target="_blank">http://localhost/</a> in je browser typt en dan moet je ook Apache en PHP (en eventueel MySQL) ingeschakeld hebben. In principe is je eigen computer dan je host en zonder poorten open te zetten, kunnen andere mensen er ook niet op komen. :)

Oke bedankt! ik zou het gaan proberen maar als ik hem in C: install kan ik niet gewoon een mapje maken in schrijf C? Zoals Programfiles? maar dan met de naam PHP? dat ik hem daar in installeer?

Bewerkt: door GtaSlave
Geplaatst:
Oke bedankt! ik zou het gaan proberen maar als ik hem in C: install kan ik niet gewoon een mapje maken in schrijf C? Zoals Programfiles? maar dan met de naam PHP? dat ik hem daar in installeer?

Ja hoor, je moet het gedownloade bestand uitpakken in de map waar je XAMPP wilt hebben, dus als jij het wilt hebben in C:\PHP\ dan moet je het in die map uitpakken en vervolgens installeren. Dan zal die gewoon in die map worden geïnstalleerd. :)

Geplaatst:

Ja hoor, je moet het gedownloade bestand uitpakken in de map waar je XAMPP wilt hebben, dus als jij het wilt hebben in C:\PHP\ dan moet je het in die map uitpakken en vervolgens installeren. Dan zal die gewoon in die map worden geïnstalleerd. :)

Oke Dan!!!!! :) zal er binnekort eens naar kijken als ik tijd heb

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...