Timb0 Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Hallo, Ik ben een profielen site aan het programmeren, en ik ben nu bezig dat je profile.php?id=1 doet. Maar nu moet ik het getal 1 een variable maken. Hoe moet ik dat doen? ik gebruik: if (strtolower($_GET['id'])) { ik ken ook: switch (strtolower($_GET['id'])) Alvast bedankt
Le MrG Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 (bewerkt) Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken.. Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Bewerkt: 21 oktober 2007 door Le MrG
Timb0 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken..Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Wat jij mij net vertelde weet ik al. Maar, het is niet de bedoeling dat ik elk id als een case moet gaan zetten. Hij moet zelf kijken: "Oh het getal is die, en dan moet ik dat getal 'onthoude' " Jij zegt: "kan je beter geen site maken", ik kan redelijk coden alleen dat getal zelf laten checken is nieuw voor mij.
Timb0 Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken..Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Wat jij mij net vertelde weet ik al. Maar, het is niet de bedoeling dat ik elk id als een case moet gaan zetten. Hij moet zelf kijken: "Oh het getal is die, en dan moet ik dat getal 'onthoude' " Jij zegt: "kan je beter geen site maken", ik kan redelijk coden alleen dat getal zelf laten checken is nieuw voor mij. Kheb het al. Opgelost
Recommended Posts