$NeoSyp$ Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Hallo, Wanneer gebeurt het sinds gisteren lijdt mijn computer aan een ernstig probleem. Als ik een spel een tijdje speel, loopt hij soms helemaal vast na een tijdje. DIt gebeurt op willekeurige tijdstippen, met vrijwel elk spel. Ik zit een spel te spelen, en vervolgens loopt de hele pc vast. DIt kan overal in het spel zijn. In het menu, tijdens het rijden, schieten, lopen, het kan altijd voorkomen. Zelfs als de taak niet erg zwaar is vor de pc op dat moment. Wat gebeurt er Opeens blijft het spel zomaar hangen. Behalve dat ik niets, maar dan ook echt niets kan doen, behalve dan de reset knop indrukken (de sleep knop op het toetsenbord, alt+ctrl+del etc werkt dus niet) hoor ik ook nog, uit mijn speakers, een hoge pieptoon. Enig idee wat hier aan de hand is Toevallig heb ik vannacht nog disk clean-up en defragmentatie gedaan. Maar ook dat heeft niet geholpen. Ik ga nu kijken of er een update voor mijn videokaart is, al betijfel ik het... As Melhoras, NeoSyp Reageren
Froop Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Hallo,Wanneer gebeurt het sinds gisteren lijdt mijn computer aan een ernstig probleem. Als ik een spel een tijdje speel, loopt hij soms helemaal vast na een tijdje. DIt gebeurt op willekeurige tijdstippen, met vrijwel elk spel. Ik zit een spel te spelen, en vervolgens loopt de hele pc vast. DIt kan overal in het spel zijn. In het menu, tijdens het rijden, schieten, lopen, het kan altijd voorkomen. Zelfs als de taak niet erg zwaar is vor de pc op dat moment. Wat gebeurt er Opeens blijft het spel zomaar hangen. Behalve dat ik niets, maar dan ook echt niets kan doen, behalve dan de reset knop indrukken (de sleep knop op het toetsenbord, alt+ctrl+del etc werkt dus niet) hoor ik ook nog, uit mijn speakers, een hoge pieptoon. Enig idee wat hier aan de hand is Toevallig heb ik vannacht nog disk clean-up en defragmentatie gedaan. Maar ook dat heeft niet geholpen. Ik ga nu kijken of er een update voor mijn videokaart is, al betijfel ik het... As Melhoras, NeoSyp Misschien gewoon een systeemherstel proberen? Reageren
mike112 Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 heeft er niks mee te maken maar mijn pc was afgelopen maandag gecrasht :S Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Helaas, ik was zelf ook al op het idee van systeem herstel gekomen, en toevallig had ik er eentje van vrijdag 3 uur (toen ik die crashes nog niet kreeg) maar ik krijg nog steeds die crash als ik bijvoorbeeld Age of Empires 3 ga spelen. Het rare is dat ik daarbij vrijwel na 10 seconden in het menu die crash krijg, maar als ik age of empire 2 speel kan ik rustig een scenario spelen... Daarbij gebeurt het maar soms. Ook heeft de ideo kaart update geen resultaat opgeleverd. Reageren
ikt Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Zoek eens naar virussen e.d. Die rotzooien wel eens in je computer. Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 (bewerkt) Na 3 (!) uur te scannen op virussen in safe mode, heeft het helemaal NIETS opgeleverd. Heeft iemand misschien nog enig idee wat het wel kan zijn? Bewerkt: 21 oktober 2007 door $NeoSyp$ Reageren
RonaldVC Geplaatst: 22 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2007 Het kan ook een hardware probleem zijn, omdat het voor komt tijdens het spelen van een game. Wellicht wordt de CPU of videokaart te warm tijdens het spelen en crashed je pc uit veiligheid, zodat de boel niet doorbrand. Heb je alle ventilators al eens bekeken en schoongemaakt? Als die dingen vol met stof zitten kunnen zo nog maar moeilijk koelen. Misschien is er wel een koeler kapot, zodat hij helemaal niet meer koelt.. Maak de kast even open van de pc, en zet daarna de pc aan. Check of alle koelers nog fatsoenlijk draaien, en of ze schoon zijn.. Reageren
$NeoSyp$ Geplaatst: 22 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 oktober 2007 Hij doet het eindelijk weer naar behoeven hoor. Ik weet niet of het komt doordat hij nu gewoon de nacht heeft kunnen 'uitrusten' (hij had namelijk nogal een hele lange tijd achter elkaar aangestaan), of doordat ik dat gigantische stofnest eruit heb gezogen, maar in ieder geval bedankt Ronald! (en iedereen die heeft geprobeerd te helpen ) As Melhoras, NeoSyp Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.