Jump to content

Hardeschijf erbij

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Inmiddels is mijn hardeschijfprobleem zover gekomen dat ik niet meer in de veilige modus kan komen of de normale modus. Volgens een computer 'expert' is mijn hardeschijf al na 1 jaar en ongeveer 1 maand door zijn levensduur heen. Erg kort dus. Maar ik heb dus een nieuwe hardeschijf nodig maar ik had nog ff een paar vraagjes; mijn huidige HD zit in zo'n aansluiting waarvan er naast die nog 3 zijn. Moet ik dan die nieuwe in een bepaalde stekker doen of niet? En kan ik tijdens de installatie van Windows probleemloos kiezen op welke hardeschijf ik wil Windows wil hebben? Moet ik de hardeschijf op master of slave zetten in de BIOS? En als laatste: ik heb bij mijn computer een CD met allemaal drivers gekregen voor mijn computer, onderandere van de CPU en videokaart maar werkt de computer ook gewoon probleemloos met alleen die Windows installatie?

Alvast heel erg bedankt!

Greetz :sigaar:

[edit]Omdat ik met aansluitingen niet zo goed ben met namen weet ik de naam niet en ik kan momenteel ook geen foto maken van de aansluiting etc. Het enige aanknopingspunt is dat hij aangesloten is met een rode kabel :7

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Omdat ik met aansluitingen niet zo goed ben met namen weet ik de naam niet en ik kan momenteel ook geen foto maken van de aansluiting etc. Het enige aanknopingspunt is dat hij aangesloten is met een rode kabel :7

Is het een breedte kabel? zo niet dan heb je SATA of SATA2 ik weet alleen niet waar je dat aan kan zien. Bij mij staat het in zwarte lettertjes op de kabel

Geplaatst: (bewerkt)

Bij de installatie van windows kun je inderdaad kiezen op welke partitie je windows wilt hebben, en volgens mij moet die dan inderdaad master zijn, en volgens mij kun je je pc ook gewoon laten draaien zondern drivers, maar die kun je beter wel installeren, anders kan het nogal wat problemen opleveren bij het draaien van spellen bijvoorbeeld

Bewerkt: door Naudin
Geplaatst:

Ik zal zo snel mogelijk ff een fototje plaatsen van de aansluitingen. Gister had ik al een beetje rond gespeurd op Alternate en daar had ik deze harde schijf gevonden. Goede keuze?

Geplaatst:
ik heb zelf nog nooit gehoord van samsung hdd's maar goed, is trouwens wel heel goedkoop!

Die schijven zijn betrouwbaar hoor :) Stiller als de Seagate 7200.10. Je kan ook op azerty kijken en een 320 GB HDD kopen van Seagate. Klik. Weet niet wat je budget is; deze kost €76,10. De 250 GB is €64,74 (Link). Dit zijn echter beide S-ATA II schijven (aansluitingen). Met S-ATA heb je geen master en slave gedoe meer, alleen IDE heeft dit nog.

Moet ik de hardeschijf op master of slave zetten in de BIOS?

Je moet misschien even in je BIOS instellen waarmee je computer opstart (niet op je CD/DVD drive maar je HDD waar windows op staat).

En als laatste: ik heb bij mijn computer een CD met allemaal drivers gekregen voor mijn computer, onderandere van de CPU en videokaart maar werkt de computer ook gewoon probleemloos met alleen die Windows installatie?

Je windows werkt probleem loos als je die drivers niet installeert. Dit is echter wel aan te raden. Gewoon eerst de HDD formatteren, dan windows installeren, dingen instellen, anti virus installeren, drivers installeren / downloaden.

[edit]Omdat ik met aansluitingen niet zo goed ben met namen weet ik de naam niet en ik kan momenteel ook geen foto maken van de aansluiting etc. Het enige aanknopingspunt is dat hij aangesloten is met een rode kabel

Dun kabeltje? (in breedte) Zo ja, heb je een Sata aansluiting. Zo nee, dan is het waarschijnlijk IDE.

Succes :tu:

Geplaatst:

Dan nog een laatste vraag: zit er een verschil in de S-ATA en S-ATA II aansluitingen?

In ieder geval bedankt voor de andere info :D

Geplaatst:
Dan nog een laatste vraag: zit er een verschil in de S-ATA en S-ATA II aansluitingen?

In ieder geval bedankt voor de andere info :D

Volgens mij niet. Voeding iig niet, misschien de verbinding met het moederbord?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...