Pitbull Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Drie Nederlanders genomineerd voor Gouden BalClarence Seedorf, Ruud van Nistelrooy en Robin van Persie zijn opgenomen in een lijst van 50 genomineerden voor de titel Europees Voetballer van het Jaar. De winnaar van de zogeheten Gouden Bal wordt op 2 december bekendgemaakt. Vorig jaar won de Italiaan Fabio Cannavaro de prijs. Hij werd ook verkozen tot Wereldvoetballer van het Jaar. Naast de drie Nederlanders staan ook Cristiano Ronaldo (Manchester United), Thierry Henry (FC Barcelona), Kaka (AC Milan), Lionel Messi (FC Barcelona), Franck Ribéry (Bayern München) en Francesco Totti (AS Roma) op de lijst. De verkiezing wordt georganiseerd door het Franse tijdschrift France Football. Seedorf (AC Milan) werd aan het begin van dit seizoen verkozen tot de beste middenvelder van de afgelopen editie van de Champions League, die door AC Milan werd gewonnen. Van Nistelrooy (Real Madrid) werd afgelopen seizoen met 25 goals topscorer in de Primera Division en had een groot aandeel in de titel van de Madrilenen. Van Persie (Arsenal) kende tot januari een goed seizoen. In 31 wedstrijden scoorde hij dertien keer. In de tweede seizoenshelft kwam hij niet meer in actie vanwege een voetblessure. Vorig jaar werd er met Arjen Robben, toen nog actief voor Chelsea, maar één Nederlander genomineerd. Zeven keer won een Nederlander de Gouden Bal. Die eer viel drie keer te beurt aan Johan Cruyff en Marco van Basten. Ruud Gullit won de prijs één keer. Wat vinden jullie ervan? En, wie moet en/of gaat er winnen? Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Afonso Alves is weer niet genomineerd. Dan ben ik maar voor Younis Mahmoud van Algharafa. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Ik ga voor Zlatan Ibrahimovic, mocht die genomineerd zijn...wat een briljante speler is dat geworden zeg. Als hij niet genomineerd is zie ik Francesco Totti graag winnen, de Europees topscorer van vorig jaar. Beide spelers zijn overigens niet genomineerd voor Wereldvoetballer v/h Jaar, ronduit belachelijk. Reageren
Gijsso Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Afonso Alves is weer niet genomineerd. Dan ben ik maar voor Younis Mahmoud van Algharafa. Ik denk dat het gaat over Europeese voetballers (mensen uit Europa). Alves komt uit Brazilië geen Europa Reageren
Pitbull Geplaatst: 21 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Afonso Alves is weer niet genomineerd. Dan ben ik maar voor Younis Mahmoud van Algharafa. Ik denk dat het gaat over Europeese voetballers (mensen uit Europa). Alves komt uit Brazilië geen Europa Hun afkomst is niet belangrijk, maar wel de club waar ze voor spelen. Bv. Messi komt uit Argentinië (dus een niet-europees land), maar speelt voor Barcelona (een club uit Spanje, dus een europese club). Nog zo'n voorbeeld is Kaka... Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Kaká komt ook uit niet Lutjebroek hoor. Hij zal 'm overigens wel gaan winnen. Reageren
RobertSA Geplaatst: 21 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2007 Messi moet hem winnen. Hij is geweldig. Reageren
TomHagen Geplaatst: 22 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2007 Messi of Totti, die vindt ik de beste. Ruud van Nistelrooy is het net niet, behalve scoren kan hij niet heel veel Reageren
Mister.X Geplaatst: 24 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2007 C.Ronaldo,Ribery en Van Persie hebben wel veel kans op hem te winnen. Reageren
Ben007 Geplaatst: 24 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2007 Messi gaat hem winnen, hij is echt goed bezig volgens mijn bescheiden mening Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.