Jump to content

Sudden Lag

Jack Mercer

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb nog eens GTA3 uit m'n kast gehaald en nog eens geïnstalleerd op m'n laptop.

Een paar maanden terug speelde de game volledig soepel zonder lag. Nu heb ik om de 2 seconden lag en dat werkt nogal redelijk veel op m'n zenuwen.

Ik heb geprobeerd GTA3 opnieuw te installeren, schijfopruiming gedaan, schijfdefragmentatie, andere zware games zoals Guild Wars enz. verwijderd, Rockstar's officiële patch zelfs geïnstalleerd... maar niks helpt.

Heeft er nog iemand zo'n probleem gehad en hoe werd dat opgelost?

(geen domme antwoorden als "koopt een nieuwe PC" ofzo AUB)

:N

Geplaatst:

Koop anders een nieuwe.....*geintje*

Anyway: zou je misschien willen vermelden op welk besturingssysteem je laptop draait? Als je XP draait met een dualcore processor: Open taakbeheer en ga naar Processen. Klik met je rechtermuisknop op gta3.exe (Je moet GTAIII dus wel opgestart hebben :7 ) Kies affiniteit instellen (of iets in die richting) en dan krijg een schermpje met selectievakjes met daarachter CPU 1, CPU 2 etc. Als er 2 aangevinkt zijn kan je een willekeurige uitvinken zodat die zich niet meer met GTAIII bemoeit. Het probleem zou nu opgelost kunnen zijn, maar het zou ook iets anders kunnen zijn. Voor Vista heb ik nu helaas geen oplossing maar ik meen ooit gehoord te hebben van een compatibiteits modus o.i.d. maar daar weet ik het fijne niet van. Google kan je natuurlijk verder op weg helpen :)

Greetz :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb dus XP, maar ik ga eens jouw raad opvolgen.

Bedankt :tu:

(ik ga dan ook wel zeggen of het lukt)

EDIT: helaas, nog steeds veel lag...

Bewerkt: door Jack Mercer
Geplaatst:

Heb je misschien programma's aanstaan die veel wisselbestand in beslag nemen?

Sluit die dan af, misschien dat dat wel helpt.

Greetz :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...