Jump to content

PhpBB instaleren

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo beste

Ik vond IBP 1.3.1 iets te moeilijk om te instaleren dus ga ik maar PHPBB doen!

Maar ik ging eerst een de documentatie doorlezen en toen vond ik dit:

<H2 id=2.2>2.2 MS Access 2000/XP</H2>Voordat je phpBB 2.0 gaat installeren, moet je een Data Source Name maken. De juiste manier om dit te doen is afhankelijk van je hosting provider, om hierover duidelijkheid te krijgen, contacteer hen voordat je verder gaat. Over het algemeen, moet je een System DSN maken die verwijst naar de locatie waar je uitgepakte kopie van het ms.access.primer.mdb bestand staat (ms.access.primer.zip kun je vinden in db/schemas/). De naam die je aan deze DSN geeft wordt gedurende de installatie gebruikt. Ga niet verder voordat deze stap afgewerkt is!

Merk op dat MS Access ondersteuning niet ontwikkeld is voor druk bezochte forums. Als je meer dan een of twee gebruikers tegelijkertijd online verwacht, kun je beter upgraden naar een meer robuuste server oplossing.

Wat betekend dit allemaal?

Wat moet ik doen?

Ik heb nog helemaal niks gedaan alleen PHPBB gedownload :Y.

Wie ow Wie weet het?

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Geplaatst:

Volgens mij geldt dit alleen voor een host die op Windows draait. Maar ik zou het gewoon proberen te installeren zonder dingen te doen, meestal gaat dat ook goed. Ik raad je aan om wel phpBB3 te nemen. RC7 is nu uit en het duurt niet lang meer voor de echte release en het scheelt je weer een heel forum dat je moet omzetten vanaf phpBB2. :)

Geplaatst:
Volgens mij geldt dit alleen voor een host die op Windows draait. Maar ik zou het gewoon proberen te installeren zonder dingen te doen, meestal gaat dat ook goed. Ik raad je aan om wel phpBB3 te nemen. RC7 is nu uit en het duurt niet lang meer voor de echte release en het scheelt je weer een heel forum dat je moet omzetten vanaf phpBB2. :)

Maar die is nog niet helemaal stabiel staat er.

Geplaatst:

Tegen de tijd dat je je forum helemaal hebt gemaakt, opgebouwd en dat er veel bezoekers komen, zal de officiële release er al wel zijn. Daarnaast is dit al RC7 en dus al stabiel, ze waarschuwen je er alleen voor dat het niet stabiel kan zijn. Daarnaast lijkt het me zeker al wel veiliger dan IPB1.3, dus zou ik het gewoon doen. Het scheelt gewoon weer een hoop tijd op het omzetten van het forum. :)

Geplaatst:

Tegen de tijd dat je je forum helemaal hebt gemaakt, opgebouwd en dat er veel bezoekers komen, zal de officiële release er al wel zijn. Daarnaast is dit al RC7 en dus al stabiel, ze waarschuwen je er alleen voor dat het niet stabiel kan zijn. Daarnaast lijkt het me zeker al wel veiliger dan IPB1.3, dus zou ik het gewoon doen. Het scheelt gewoon weer een hoop tijd op het omzetten van het forum. :)

Oke bedankt voor de info weet jij de link naar de nieuwste die jij goed vind?

Geplaatst:

Gewoon op phpbb.com te vinden en wel hier. Ik zou de bovenste download pakken. Deze is ingepakt in een ZIP-bestand en bevat de hele zooi. Daarnaast kun je halverwege deze pagina de Nederlandse vertaling voor het forum vinden, mocht je het forum in het Nederlands in plaats van in het Engels willen hebben. :)

Geplaatst: (bewerkt)
Gewoon op phpbb.com te vinden en wel hier. Ik zou de bovenste download pakken. Deze is ingepakt in een ZIP-bestand en bevat de hele zooi. Daarnaast kun je halverwege deze pagina de Nederlandse vertaling voor het forum vinden, mocht je het forum in het Nederlands in plaats van in het Engels willen hebben. :)

Of als je alleen de Nederlands versie wilt klik.

Edit:

Staat niet meer bij RC7 (phpBB3) dat het onstabiel is. Nu staat er: In ontwikkeling.

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

Ik ben nu bij de installatie en hij is alles aan het testen maar dit is denk ik het probleem:

PHP instelling register_globals is uitgeschakeld:

phpBB zal gewoon werken wanneer deze optie aan staat, maar om veiligheidsredenen raden we je aan - indien mogelijk - register_globals uit te schakelen

namelijk dit hoe kan ik dit verhelpen?

Geplaatst:

Dat kan volgens mij alleen ingesteld worden door je host. Jij kan dat niet zelf inschakelen, dacht ik, dus als je dat wilt, zul je contact moeten opnemen met je host. Eventueel nemen ze inderdaad maatregelen en schakelen het in. Is het echter op een eigen server, dan zou je dat in kunnen schakelen. Ik neem aan dat er ook achter staat Ja of Nee, want dat geef je niet aan. Als het uitgeschakeld is, is dat juist prima. Is het ingeschakeld, dan is het niet zo'n heel groot probleem, phpBB zal immers nog steeds werken. :)

Geplaatst:

AAAAAAAh!!!!!!!!

WIe ow Wieweet een GRATIS host voor PHPBB 3.0?

?

AAAAAAAh!!!!!!!!

WIe ow Wieweet een GRATIS host voor PHPBB 3.0?

?

Ik heb freehostia gedaan maar nu heb ik weer hetzelfde probleem deze dingen:

PHP instelling register_globals is uitgeschakeld:

phpBB zal gewoon werken wanneer deze optie aan staat, maar om veiligheidsredenen raden we je aan - indien mogelijk - register_globals uit te schakelen. Nee

HTTP-teken invoerconversie:

mbstring.http_input moet pass als waarde hebben. Nee

HTTP-teken uitvoerconversie:

mbstring.http_output moet pass als waarde hebben. Nee

De Databases maar daar heb je er maar 1 van nodig en die heb ik de rest niet.

Voor de rest heeft ie alles en de databaes is dit:

Vereist - Je moet minstens 1 door PHP ondersteunde database hebben. Indien er geen enkele compatibele databasemodule als beschikbaar weergegeven is, moet je jouw host contacteren of de bijhorende PHP-documentatie raadplegen.

Firebird: Onbeschikbaar MySQL met MySQLi extensie: Onbeschikbaar MySQL: Beschikbaar MSSQL server 2000+: Onbeschikbaar MSSQL server 2000+ via ODBC: Onbeschikbaar Oracle: Onbeschikbaar PostgreSQL 7.x/8.x: Onbeschikbaar SQLite: Onbeschikbaar

IK kan alleen maar op weer controleren drukken hoe koet ik nu verder?

>>> Door SummerBase: Gelieve niet dubbelposten... Samengevoegd. ;)<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...