Ymosky Geplaatst: 28 december 2007 Rapport Geplaatst: 28 december 2007 En dan heb je de client van MTA:SA gedownload van mtavc.com? deze zou moeten werken: http://downloads.game-monitor.com/details.php?file=4 Reageren
opacool6 Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 hoe kan ik wapens gwoon neer zetten? dat je ze op kan pakken Reageren
Donwell Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 Dat is niet zo heel moeilijk. Ik heb een paar voorbeelden uit mijn script hieronder geplaatst, met een kleine toelichting. Dan zou het wel moeten lukken. new Tec9; Plaats dit stukje helemaal bovenaan je script; boven de 'OnGameModeInit', onder de includes. AddStaticPickup(372, 2, X, Y, Z); Tec9 = CreatePickup(372, 2, X, Y, Z); Plaats zo'n stukje code bij je 'OnGameModeInit' callback. Dan zal het wapen zelf al spawnen. Probleem is, dat je nu vrij weinig kogels hebt. De X, Y en Z kun je aanpassen naar je eigen coördinaten. Parameters: CreatePickup(WeaponModel, Type pickup, X, Y, Z); if(pickupid == Tec9) { GivePlayerWeapon(playerid, 32, 100000); return 1; } Dit stukje code bepaald het aantal kogels als je dat model wapen oppakt. Zoals je ziet heb ik in het hele voorbeeld de Tec9 genomen. Dit stukje code plaats je bij de 'OnPlayerPickUppickup' callback. Zorg er voor dat je de wapens benoemd op de manier bij het tweede stukje code. Paramaters: GivePlayerWeapon(playerid, WeaponID, aantal kogels); Zoals je ziet verschilt er één ding bij Code#2 en Code#3. Bij Code#2 moet je het weaponmodel hebben, en bij Code#3 het weaponID. Houdt deze dus goed uit elkaar. Reageren
opacool6 Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 oke bedankt!! weet ik dat ook weer wat is het id van een body armor??? ik kan hem nergens op internet vinden ik heb bestuurbare vliegtuigjes neergezet maar ik kan er niet in wat kan ik daar tegen doen? Reageren
Donwell Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 Allereerst de Body Armour maar eens. Dat is modelnummer 1242. Je hoet hiervoor alleen maar een AddStaticPickup lijn te maken. Voeg voor de rest weer de zelfde gegevens in. Het bestuurbare vliegtuigje klopt; hier kun je nooit in. Dit is veel te klein, en zoals je al zei, alleen maar bestuurbaar. Aangezien dat niet lukt, zal het ook nu niet werken. Wel is er met het Filterscript Xtreme Administrator (XAdmin) een RC Bandit te krijgen die je wél kunt besturen. Reageren
opacool6 Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 ik heb iets gemaakt zodat je je auto kan repareren voor $500 maar er zit een fout in if(strcmp("/fixcar", cmdtext, true) == 0) { GetVehicleHealth(vehicleid,100); GivePlayerMoney(playerid,-500); return 1; } wat is de fout? Reageren
Sandra Geplaatst: 6 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 (bewerkt) maar er zitten een fouten in - Je gebruikt GetVehicleHealth inplaats van SetVehicleHealth - Je hebt 'vehicleid' niet gedefineerd - Je checkt niet of de speler wel 500 dollar heeft - VehicleHealth gaat van 1000 tot 0 niet van 100 tot 0 zoals bij spelers. Ohja, en je code heeft geen goede uitlijning (loose indentation) Bewerkt: 6 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
opacool6 Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 hij doet het nu nog steeds niet: if(strcmp("/fixcar", cmdtext, true) == 0) { SetVehicleHealth(vehicleid,100000); GivePlayerMoney(playerid,-500); GameTextForPlayer(playerid,"je auto is gerepareerd!!!",5000,5); return 1; } en de players krijgen altijd 5000 in het begin dus zit maar niet in over hun geld maar hij doet het nog steeds niet de rook gaat niet weg Reageren
Donwell Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 Inderdaad, dat kan kloppen. Het repareren van een wagen is meer dan alleen die commands, daar ben je als ik me niet vergis een 'float' voor nodig. Dus dan zet je bij dat stukje command het volgende: new Float:Carhealth; Ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar zoiets moest het volgens mij zijn... Ik raad je aan om op het SA-MP Forum ook eventjes rond te kijken, want daar lopen veel meer experts rond. Reageren
Sandra Geplaatst: 7 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 (bewerkt) if(strcmp("/fixcar", cmdtext, true) == 0) { SetVehicleHealth(GetPlayerVehicleID(playerid),1000.0); GivePlayerMoney(playerid,-500); GameTextForPlayer(playerid,"je auto is gerepareerd!!!",5000,5); return 1; } Zullen we vanaf nu dit topic gebruiken voor vragen/problemen met deze Objects Tutorial, en niet voor probleemjes met een /fixcar command? Zet problemen met codes/commands in het >>Het PAWN scripting problemen topic<< Bewerkt: 7 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
opacool6 Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 hoe kom ik nou bij die vragen lijst over je script???? ik kan er niet meer komen Reageren
Azer Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 @opacool6: maak even een apart topic aan, aangezien jouw vragen helemaal niets te maken hebben met Objecten. Reageren
opacool6 Geplaatst: 10 januari 2008 Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 error 010: invalid function or declaration error 010: invalid function or declaration error 010: invalid function or declaration hij zegt opeens nadat ik dat van objecten verplaatsen had toegevoegt dat hier een error in zit: new giveplayerid, Moneys, idx; Reageren
Remcconen Geplaatst: 19 april 2008 Rapport Geplaatst: 19 april 2008 (bewerkt) Ik heb hem ook gebruikt voor een FS van mij. Ik gebruik wel xObjects. Ik heb nu alleen nog 26error's. Opgelost. Nu alleen 1 andere error: ProGear\filterscripts\MajorIsland.pwn(705) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 576) Bewerkt: 19 april 2008 door Remcconen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.