JerrOoenn Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 `maar , hoe zet ik de poort in game en hoe draai ik hem? Reageren
JerrOoenn Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 hoe doe ik in godsnaam een poort erin? Reageren
Nomis3 Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 (bewerkt) Als je het hele tutorial had door gelezen. dan zou je het misscihen weten: Objecten toevoegen:Nu weet je hoe je spawnplaatsen moet maken voor players en voor voertuigen. Nu ga ik proberen je uit te leggen hoe je objecten kan toevoegen aan de map. Je kan 1 simpel object toevoegen, maar je kan ook een uitgebreid eiland maken. Er is genoeg keus, gta-sa heeft namelijk ongeveer 18.000 verschillende objecten!! Let op: Je kan maximaal 150 objecten toevoegen, als je er meer hebt, kan je spel crashen!! Oke, objecten toevoegen gaat bijna volgens hetzelfde principe als voertuigen & players. Je gebruikt de volgende funcie: CreateObject(id, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie); Om achter het id van een bepaald object te komen, kan je het beste een map-editor downloaden. Je weet inmiddels hoe je de coördinaten kan krijgen, dus verdere uitleg heeft deze functie niet nodig. dit is stukje voor object's Bewerkt: 25 oktober 2008 door Nomis3 Reageren
Ymosky Geplaatst: 21 november 2008 Rapport Geplaatst: 21 november 2008 waar Download ik C++ Uhm... correct me if im wrong, maar volgens mij is C++ een programmeertaal en geen programma? Reageren
.Timothy Geplaatst: 22 november 2008 Rapport Geplaatst: 22 november 2008 (bewerkt) Pawn is een versimpelde versie van C++ of in ieder geval een soort afgeleide, vandaar dat hij denkt dat het C++ is Pawno kun je downloaden op de site van SA-mp, het zit gewoon bij het server-bestand inbegrepen. Bewerkt: 22 november 2008 door VWO-er Reageren
Cloud Geplaatst: 4 januari 2009 Rapport Geplaatst: 4 januari 2009 (bewerkt) Ik heb een klein probleempje. Ik heb de tutorial helemaal gevolgd, en ik heb een jail proberen te maken om vervelende mensen in op te sluiten. Nadat ik een open en close functie had gemaakt, en de nieuwe positie had aangegeven en gecompiled had ik geen problemen, maar nadat ik in mijn servertje zat, en de jail opende, ging de deur wel naar de juiste plek, maar eenmaal daar aangekomen verdween hij. Ook als ik de close functie gebruik komt hij niet terug ( Waarschijnlijk omdat de deur op de een of andere manier verwijdert is. Hier zijn de stukken uit het script waar het om gaat: #include <a_samp> new jail; public OnGameModeInit() { CreateObject(980, 2532.701904, 1562.008789, 59.579155, 0.0000, 0.0000, 0.0000); CreateObject(980, 2532.702148, 1567.604980, 59.678333, 0.0000, 0.0000, 0.0000); CreateObject(971, 2538.437012, 1564.597534, 60.489395, 0.0000, 0.0000, 269.7592); CreateObject(971, 2527.009033, 1564.669800, 60.412468, 0.0000, 0.8594, 268.8997); jail = CreateObject(980, 2532.731689, 1564.857666, 56.718033, 91.1002, 0.0000, 359.1406); CreateObject(980, 2532.651123, 1564.852417, 62.458084, 269.7592, 0.8594, 0.0000); } public OnPlayerCommandTest(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/openjail", cmdtext, true, 10) == 0) { MoveObject(jail, 2521.057129, 1565.022461, 56.718033, 3); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "It's Suicide Time."); return 1; } if (strcmp("/closejail", cmdtext, true, 10) == 0) { MoveObject(jail, 2527.009033, 1564.669800, 56.718033, 3); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "Jail is Closed."); return 1; } } Bewerkt: 4 januari 2009 door Cloud Reageren
Melvin980 Geplaatst: 14 januari 2010 Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 Hoe maak je nou precies iets op Clantag? (bijv. [LSP]) Ik had al iets geprobeert van if(!strfind(playername, "[LSP]", true)) en dan had ik er }else{ aan geadd met SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You aren't a part of the Cop Team!"); en nu steeds als ik [LSP] aan men naam add komt dat er steeds te staan :S. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen aub/? Reageren
Wanted Geplaatst: 14 januari 2010 Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 Je kan ook zoiets als dit proberen: if(!strcmp(playername, "[LSP]", true, 5) // 5 zodat hij niet verder kijkt dan de 1e 5 karakters van de string. { // Hij heeft [LSP] voor zijn naam staan. } else { // Hij heeft NIET [LSP] voor zijn naam staan. } Reageren
Melvin980 Geplaatst: 14 januari 2010 Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 Je kan ook zoiets als dit proberen: if(!strcmp(playername, "[LSP]", true, 5) // 5 zodat hij niet verder kijkt dan de 1e 5 karakters van de string. { // Hij heeft [LSP] voor zijn naam staan. } else { // Hij heeft NIET [LSP] voor zijn naam staan. } maar het is tog strfind? Reageren
Melvin980 Geplaatst: 14 januari 2010 Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 het werkt niet ik had het van jou geprobeerd Reageren
Wanted Geplaatst: 14 januari 2010 Rapport Geplaatst: 14 januari 2010 Je kan ook zoiets als dit proberen: if(!strcmp(playername, "[LSP]", true, 5) // 5 zodat hij niet verder kijkt dan de 1e 5 karakters van de string. { // Hij heeft [LSP] voor zijn naam staan. } else { // Hij heeft NIET [LSP] voor zijn naam staan. } maar het is tog strfind? Strcmp vergelijkt (delen) van strings met elkaar. Deze code zorgt ervoor dat hij de eerste 5 karakters met elkaar vergelijkt. Maar dat het niet werkt vind ik vaag. Het werkt bij mij namelijk wel. Kunnen wij de volledige code zien die je voor dat stukje vergelijkt? (Staat er ook GetPlayerName in bijvoorbeeld?) Reageren
Crusher!! Geplaatst: 16 januari 2010 Rapport Geplaatst: 16 januari 2010 Er zit een foutje in de tut er staat -Om de poort te verschuiven langs de X-as, dan verhoog je de 2486.0:MoveObject(Poort, 2495.0, -1667.0, 13.0, 3); -Om de poort te verschuiven langs de Y-as, dan verhoog je de -1667.0: MoveObject(Poort, 2486.0, -1660.0, 13.0, 3); -Om de poort te verschuiven langs de X-as, dan verhoog je de 13.0: MoveObject(Poort, 2486.0, -1667.0, 20.0, 3); maar dat moet zijn -Om de poort te verschuiven langs de X-as, dan verhoog je de 2486.0:MoveObject(Poort, 2495.0, -1667.0, 13.0, 3); -Om de poort te verschuiven langs de Y-as, dan verhoog je de -1667.0: MoveObject(Poort, 2486.0, -1660.0, 13.0, 3); -Om de poort te verschuiven langs de Z-as, dan verhoog je de 13.0: MoveObject(Poort, 2486.0, -1667.0, 20.0, 3); >>> Door Sandra: Thnx, fixed<<< Reageren
Melvin980 Geplaatst: 23 juli 2010 Rapport Geplaatst: 23 juli 2010 (bewerkt) Verwijder dit bericht. Bewerkt: 23 juli 2010 door Melvin980 Reageren
Melvin980 Geplaatst: 23 juli 2010 Rapport Geplaatst: 23 juli 2010 (bewerkt) Ik zet hier ook nog wel even bij hoe je streamed objects moved (in dit geval MidoStream). De functies: /* CreateStreamObject(modelid,Float:xpos,Float:ypos,Float:zpos,Float:xrot,Float:yrot,Float:zrot,Float:viewdist) - Maakt een nieuw stream object aan. DestroyStreamObject(id) - Verwijderd een stream object. GetStreamObjectPos(id,&Float:xpos,&Float:ypos,&Float:zpos) - Vraagt de positie van het streamed object op. GetStreamObjectRot(id,&Float:xrot,&Float:yrot,&Float:zrot) - Vraagt de rotatie van het streamed object op. SetStreamObjectPos(id,Float:xpos,Float:ypos,Float:zpos) - Veranderd de positie van een streamed object. SetStreamObjectRot(id,Float:xrot,Float:yrot,Float:zrot) - Veranderd de rotatie van een streamed object. AttachStreamObjectToPlayer(id,playerid,Float:xoff,Float:yoff,Float:zoff,Float:xrot,Float:yrot,Float:zrot) - Maakt een object vast aan een speler. MoveStreamObject(id,Float:movx,Float:movy,Float:movz,Float:speed) - Verplaatst een streamed object. MidoStreamDisconnect(playerid) - Dit zinnetje moet in je GameMode onder OnPlayerDisconnect. */ CreateStreamObject(modelid,Float:xpos,Float:ypos,Float:zpos,Float:xrot,Float:yrot,Float:zrot,Float:viewdist); Je maps kan je simpel weg converten naar MidoStream objects bijvoorbeeld met deze converter: http://gtamap.delux-host.com/converter/ Je zet de CreateStreamObject gewoon onder OnFilterScriptInit. Voor de rest gaat bijna alles hetzelfde alleen met commands gaat het zo: new poort; poort = CreateStreamObject(974, 2486.0, -1667.0, 13.0, 0.0, 0.0, 0.0, 500); // Dit is dezelfde positie als die Sandra gebruikt maar dan in CreateStreamObject. if(!strcmp("/open", cmdtext, true, 10)) { if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, 10.0, 1577.283081, -1624.715820, 13.421875)) { [b]MoveStreamObject[/b](poort, 1577.283081, -1624.715820, 13.421875, 2); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA,"De poort is geopend."); return 1; } De functies spreken voor de rest voor zich. Download: http://solidfiles.com/d/4x9O/ Hier kan je de MidoStream downloaden je moet alleen nog wel een paar zinnetjes toevoegen. Zoek op: forward Core_CreateStreamObject(modelid2,Float:xpos2,Float:ypos2,Float:zpos2,Float:xrot2,Float:yrot2,Float:zrot2,Float:viewdist2); En zet dit boven dat zinnetje: #define CreateStreamObject Core_CreateStreamObject Zoek op: forward Core_MoveStreamObject(id2,Float:movx2,Float:movy2,Float:movz2,Float:speed2); En zet dit boven dat zinnetje: #define MoveStreamObject Core_MoveStreamObject Bewerkt: 23 juli 2010 door Melvin980 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.