peter-de-gekste Geplaatst: 26 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2007 Hallo mensen, ik zit met een probleem: mn broertje heeft n nieuwe laptop gekocht en wil daarop kunnen internetten. dat kan alleen als hij nmet een kabel rechtstreeks naar het modem gaat (hij heeft nog geen draadloos netwerk) normaal zou dit hniet zon probleem zijn, maar ik heb nog 2 andere computers die ik van internet moet voorzien, dat gaat dus met een router. mijn vraag was, want als ik de stekker in het router doe, dan kan hij geen ip adres vinden (de laptop) hoe moet ik op een laptop waar windows vista opzit mijn IP adres invoeren?? MvG Peter Reageren
Thundercover Geplaatst: 26 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2007 Een IP krijg je automatisch toegewezen. Als je met de computers in een netwerk zit, hebben ze naar het internet toe hetzelfde IP. Binnen in het netwerk krijgen de computers ook nog een IP-adres toegewezen, meestal begint dat met 10 of 92, in ieder geval beginnen ze allemaal met hetzelfde, maar eindigen ze met een ander getal. Als ik het goed heb, wordt dit door de router gedaan. Sommige routers wijzen elke keer een nieuw IP toe aan een computer als die wordt opgestart, andere wijzen voor elke computer een vast IP-adres aan voor in het netwerk. Als je de laptop aansluit op je router, zou je gewoon een IP-adres moeten krijgen. Heb je verder wel verbinding met internet of niet? Reageren
bramboy Geplaatst: 26 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2007 recht onderin (bij XP =) blauwe balk en daar zie je dan niiet als het goed is 2 computertjes staan, klik, ga naar ondersteuning --> herstellen luk het zo ook niet?? of wel?? :? Reageren
peter-de-gekste Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2007 Een IP krijg je automatisch toegewezen. Als je met de computers in een netwerk zit, hebben ze naar het internet toe hetzelfde IP. Binnen in het netwerk krijgen de computers ook nog een IP-adres toegewezen, meestal begint dat met 10 of 92, in ieder geval beginnen ze allemaal met hetzelfde, maar eindigen ze met een ander getal. Als ik het goed heb, wordt dit door de router gedaan. Sommige routers wijzen elke keer een nieuw IP toe aan een computer als die wordt opgestart, andere wijzen voor elke computer een vast IP-adres aan voor in het netwerk.Als je de laptop aansluit op je router, zou je gewoon een IP-adres moeten krijgen. Heb je verder wel verbinding met internet of niet? ik had verbinding ja, mijn laptop toen in de route geplugd, hij kon geen IP adres vinden zo is mij verteld, toen heb ik de laptop rechtstreeks op eht modem aangesloten, toen wel verbinding, toen laptop uit het modem gehaald, toen de router er wer in gedaan, toen geprobeerd om op mijn normale pc op internet te komen, dat lukte niet meer. heel mn netwerk naar de klote xD. ik kan nu nog alleen met de laptop rechtstreeks in het modem op internet. maandag word t weer gefixt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.