Jump to content

Wat is er beter aan waterkoeling?

Recommended Posts

Geplaatst:

Kan iemand ff wat dingen over waterkoeling zeggen want ik ga men pc upgraden en wil weten of waterkoeling wel wat is :D

Geplaatst:

Volgens mij is het gebruik van waterkoeling nog in de ontwikkelingsfase. Een beetje Windows Vista zeg maar :D. Het gaat wel hoor, en de processor wordt goed gekoeld maar het schijnt dat andere onderdelen, die dus niet meer door een ventilator gekoeld worden, grote kans lopen te heet te worden en stuk te gaan. Dus zul je weer moeten gaan werken met aparte ventilatoren die de onderliggende onderdelen apart koelen. Hetgeen de stille werking van een watergekoelde PC volledig teniet doet. Ik zou het persoonlijk dus lekker houden op het ouderwetse systeem van koelen..... :Y

Geplaatst:
inderdaad, je pc maakt dan absoluut geen geluid meer behalve dan natuurlijk het draaien van cd/dvd/hdd

mometeel maaktmen pc ook geen geluid maar ik vond het er vett uitzien

Geplaatst:
inderdaad, je pc maakt dan absoluut geen geluid meer behalve dan natuurlijk het draaien van cd/dvd/hdd

mometeel maaktmen pc ook geen geluid maar ik vond het er vett uitzien

dat dacht ik al dat het daarom was. natuurlijk met blauw neon licht en futuristische slangetjes in een fitrine kast. :bier:

Geplaatst:

Waterkoeling is voor de overclockers (mensen die hun pc sneller laten lopen). Je hebt gewoon voldoende aan lucht koeling hoor ;) Als laatste (zoals hierboven genoemd) is er stikstof koeling. Hierdoor laten ze hun pc zo snel mogelijk lopen en dat zorgt voor meer warmte, stikstof koelt dat weer dus kunnen ze hoger. Tevens is waterkoeling een soort 'water'; er zit namelijk een stofje in dat het bij -9Graden pas bevriest. Voor water koeling heb je redelijk goed spul nodig (zalman reserator XT bijvoorbeeld) die is 300 euro maar schijnt goed te zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...