Jump to content

TV Tunes uit grootmoeders tijd


NilsHolgersson

Recommended Posts

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NilsHolgersson

    6

  • Scarface92

    5

  • Proximitus

    3

  • Preddy

    2

Dat was niet uit grootmoeders tijd, dat was nog uit mijn tijd! :D Dommel en Boes zijn échte klassiekers. Die zijn zelfs nog op de leeftijd van 40 jaar leuk om te bekijken. De tekenfilmpjes van nu zijn eigenlijk alleen maar één en al kinderachtig geknok... Echt jammer dat die tekenfilmpjes van toen niet meer uitgezonden worden. Trouwens, ik mis Dino Babies! :@

Boes

Wie laat zich niet koeieneren? Boes, Boes, Boes, Boes!

Dommel

Kijk daar heb je Semafoor, met zijn vriendje Dommel. [...] Hier is Dommel, gek en rond. Heel dik, wit en rond. Vrolijk, hij heeft een hart van goud...

Ik blijf het prachtig vinden :puh:

Edit:

Och ja, en Nils... die jongen die zo klein als een pink werd (geloof ik) en met dieren kon praten. Daar heb ik ook vaak naar gekeken, was een mooie serie.

Trouwens, Calimero is ook zo'n klassieker.

En de Smurfen:

Ze hebben vroeger wat tekenfilms betreft niet stilgezeten :7 We zijn zéker op de nostalgische toer. :puh:

Edit 2 @ Preddy hieronder: Ach, natuurlijk. Alfred Jodocus Kwak was ook zo'n mooie. :*D

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Bij Mediamarkt heb ik voor weinig geld de complete series van Lucky Luke en Nils Holgersson in een DVD pakket weten te bemachtigen.

Lucky Luke was denk ik écht mijn favoriet, omdat ik daarvan ook alle stripboeken spaarde.

Link to comment
Delen op andere websites

Afred J. Kwak is idd ook erg goed, vol verwijzingen naar op de opkomst van Adolf Hitler en Nazi-Duitsland. Eerst zie je dat niet zo, maar daardoor is het verhaal des te interessanter om later eens terug te kijken. Van Dinobabies heb ik eigenlijk het idee dat het pas op de buis kwam toen ik al op de middelbare school zat? Niet écht een klassieker imo.

Link to comment
Delen op andere websites

Teenage Mutant Ninja Turtles :tu: , daar heb ik nog 2 films van op videoband. Ergens rond groep 3 of 4, als we dan een dag voor een vakantie een film mee mochten nemen, dan waren dat bij mij altijd die twee :7 . 16 jaar oud zijn die dingen nu alweer.

Over oud gesproken:

5, 4, 3, 2 , 1...

Thunderbirds are go!

Link to comment
Delen op andere websites

Aah de nostalgie, de nostalgie :)

Alfred J. Kwak was zeker 1 van m'n favoriete. Leuk om naar te kijken en het programma gaf ook nog eens een kijk op de maatschappelijke en politieke problemen: De 2e Wereldoorlog moet wel de bekende zijn met Dolf (Adolf Hitler) en zijn kraaienpartij (NSDAP), de apartheid, de walvisvaart, armoede in afrika en al die conflicten in het Midden-Oosten

Al die programma's waren leuk om naar te kijken, maar vergeet zeker deze niet:

Bewerkt: door Proximitus
Link to comment
Delen op andere websites

Pieter Post _O_

Het lijkt me ook geweldig om zoiets als werk te doen. Verhaaltjes bedenken en ze dan uitwerken met echte poppetjes en autootjes.

Ik heb een hele tijd geleden al mijn Turtles en Biker Mice videobanden aan een buurjongen omdat ik dacht dat ik er echt wel te groot voor werd en ze toch nooit meer wou zien. Eigenlijk heb ik er nu wel spijt van, ik bedoel.. avonturen met Shredder, Bebop en Rocksteady vergeet je niet zomaar. Misschien ga ik ze terughalen als hij er zelf ook overheen gegroeid is. :$

Over Biker Mice gesproken;

Bewerkt: door NilsHolgersson
Link to comment
Delen op andere websites

Swiebertje.....dat was echt uit mijn jeugd (de eerste serie). Daarnaast keek ik de Fabeltjeskrant, de Snorkels, de Freggles, de Smurfen, Ren-je-Rot, Stuif-es-In, Wicky de Viking, de Berenboot (ofzo iets) etc etc etc......ouwe zooi dus :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...