Jump to content

maglite 6d


Donald-Duck

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag een maglite 6d gekocht (voor de mensen die niet weten wat een maglite is www.maglite.com) Alleen nu nog de batterijen ( :duh: aller belangrijkste). Er moeten 6 D-cell batterijen in. Maar in de handleiding staat dat er geen oplaadbare in mogen want dat zou slecht zijn. Mijn vraag: is dat echt wel slecht of laten ze je gewoon telkens weer onnodig 6 batterijen kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oplaadbare batterijen hebben een lastige 'nasmaak'. Als je ze te lang in bijvoorbeeld een zaklamp laat zitten zonder ze te gebruiken komt er een raar spul uit de batterijen en dat spul is redelijk aggressief dus het vreet de contacten helemaal weg. Dat wil zeggen dat als je er nieuwe in doet (die ouwe doen het dan soms maar matig) dat die dan weinig of geen contact maken en dat de lamp het dan niet meer doet. Dan moet je weer de contactjes opschuren en als je dan een beetje pech heb breken ze af en ben je verder van huis.

Maar als je weet of je de zaklamp ff voor lange tijd (zeg maar langer als een maand) niet gebruikt kan je voor de zekerheid gewoon de batterijen eruit halen zodat je geen kans heb dat de contactjes naar de klote gaan :Y

De onoplaadbare Alkaline batterijen hebben dat van dat spul overigens niet maar keerpunt is dat je ze niet kan opladen.

Maar volgens mij gaan volle Alkaline batterijen wél langer mee dan volle oplaadbare maar dat weet ik niet zeker.

Aan jou de keus wat je fijner lijkt dus. Beide hebben voordelen en ook nadelen ;)

Greetz :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Oplaadbare batterijen hebben een lastige 'nasmaak'. Als je ze te lang in bijvoorbeeld een zaklamp laat zitten zonder ze te gebruiken komt er een raar spul uit de batterijen en dat spul is redelijk aggressief dus het vreet de contacten helemaal weg. Dat wil zeggen dat als je er nieuwe in doet (die ouwe doen het dan soms maar matig) dat die dan weinig of geen contact maken en dat de lamp het dan niet meer doet. Dan moet je weer de contactjes opschuren en als je dan een beetje pech heb breken ze af en ben je verder van huis.

Maar als je weet of je de zaklamp ff voor lange tijd (zeg maar langer als een maand) niet gebruikt kan je voor de zekerheid gewoon de batterijen eruit halen zodat je geen kans heb dat de contactjes naar de klote gaan :Y

De onoplaadbare Alkaline batterijen hebben dat van dat spul overigens niet maar keerpunt is dat je ze niet kan opladen.

Maar volgens mij gaan volle Alkaline batterijen wél langer mee dan volle oplaadbare maar dat weet ik niet zeker.

Aan jou de keus wat je fijner lijkt dus. Beide hebben voordelen en ook nadelen ;)

Greetz :sigaar:

Volgens mij is dat pas na een jaar niet gebruiken, ik denk dat als je ze regelmatig oplaad dat alles gewoon goed gaat (ik gebruik al jaren dezelde oplaadbare batterijen voor me mp3, klokjes, afstandsbedieningen enz)

Link to comment
Delen op andere websites

Oplaadbare batterijen hebben een lastige 'nasmaak'. Als je ze te lang in bijvoorbeeld een zaklamp laat zitten zonder ze te gebruiken komt er een raar spul uit de batterijen en dat spul is redelijk aggressief dus het vreet de contacten helemaal weg. Dat wil zeggen dat als je er nieuwe in doet (die ouwe doen het dan soms maar matig) dat die dan weinig of geen contact maken en dat de lamp het dan niet meer doet. Dan moet je weer de contactjes opschuren en als je dan een beetje pech heb breken ze af en ben je verder van huis.

Maar als je weet of je de zaklamp ff voor lange tijd (zeg maar langer als een maand) niet gebruikt kan je voor de zekerheid gewoon de batterijen eruit halen zodat je geen kans heb dat de contactjes naar de klote gaan :Y

De onoplaadbare Alkaline batterijen hebben dat van dat spul overigens niet maar keerpunt is dat je ze niet kan opladen.

Maar volgens mij gaan volle Alkaline batterijen wél langer mee dan volle oplaadbare maar dat weet ik niet zeker.

Aan jou de keus wat je fijner lijkt dus. Beide hebben voordelen en ook nadelen ;)

Greetz :sigaar:

Volgens mij is dat pas na een jaar niet gebruiken, ik denk dat als je ze regelmatig oplaad dat alles gewoon goed gaat (ik gebruik al jaren dezelde oplaadbare batterijen voor me mp3, klokjes, afstandsbedieningen enz)

Probleem met zaklamp is dat die niet dagelijks gebruikt wordt. Zelf heb ik een Maglite 3D heerlijk zaklamp btw en haal elke keer mijn batterije eruit als ik hem opberg. Batterij liggen er naast voor als er is stroomstoring is :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...