Colonel Cortez Geplaatst: 28 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2007 Hallo iedereen, Op dit moment ben ik mij een beetje aan het vervelen in mijn spaarzame vrije tijd en ik zou graag een PSP-spel willen toevoegen aan mijn collectie. Vroeger speelde ik veel voetbalspellen, maar door het GTA-Virus speelde ik bijna geen voetbalspellen meer. Na een tijdje heb ik toch een beetje heimwee gekregen naar voetbalspellen. Ik ga dit keer voor een voetbalspel waar je manager moet zijn. Ik heb heel lang geleden een voetbalsimulation game gespeeld, maar ik ben de ontwikkelingen uit het oog verloren. Ik vraag mij dus af wat de plus en minpunten van Football Manager 2007 en Championship Manager 2007 zijn. De prijs maakt mij in feite niet veel uit, aangezien ik het spel meteen wil spelen. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 28 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2007 Echte min- en pluspunten zijn in mijn ogen moeilijk te geven, want dit verschilt per persoon. Ik kan je wel mijn mening geven over beide games, misschien dat je daar wat aan hebt. Championship Manager en Football Manager zijn eigenlijk twee identieke games (ik meende oorspronkelijk dezelfde ontwikkelaar), maar toch vind ik FM net iets beter als CM. FM oogt voor mij beter, ziet er sowieso beter uit en er zit behoorlijk wat diepgang in. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het alweer een tijdje geleden is dat ik CM gespeeld heb. Vooral in de reeds uitgekomen versie (2008) van FM zorgen de vernieuwingen voor nog meer realisme. Ik vind dat CM altijd al een beetje achtergelopen heeft op FM (vergelijkbaar: Fifa vs. PES), en dat is een grote factor geweest om FM te blijven spelen. Daarnaast heb ik altijd het gevoel gehad dat er in CM véél minder realisme zit; je rolde (toen ik het nog speelde) met gemak een topclub op. Tevens oogt het geheel in CM ook veel rommeliger, ze gaan meer in op details en het is dus wat moeilijker te spelen. Tja, een keuze maken tussen beide versies is best moeilijk, maar ik hoef daar persoonlijk niet echt lang over na te denken. Misschien is het slim als je nog enkele previews leest, om zo wat meningen van anderen te horen en wat meer informatie over de games zelf te krijgen. Succes met je keuze in ieder geval! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.