Visser23 Geplaatst: 28 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2007 Hoe kan je pickups neerzetten in een SA:MP server? Bijv. minigun met 200 kogels. Please help. Mvg, visser23 >>> Door Azer: Moved naar Scripting.<<< Reageren
Argon Geplaatst: 29 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2007 (bewerkt) Dit moet trouwens in het scripting sub-fora van SA:MP en wij zijn geen slaafjes van je die alles voor je gaan maken trouwens Maar ik wil je wel op weg helpen zo leer jij er trouwens het meeste van je zal de functie AddStaticPickup of CreatePickup moeten gebruiken en dan ook nog de CallBack OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) je zal dus iets krijgen als: // De regel hieronder zet je na je DEFINES en includes. weaponPickup = CreatePickup (1242, 2, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191); // 1242 is armor id je public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { switch(pickupid) { case weaponPickup: { GivePlayerWeapon(playerid , 26, 500); } } return 1; } Je kan trouwens GivePlayerWeapon gebruiken om mensen een wapen te geven... Bewerkt: 29 oktober 2007 door Argon Reageren
Sandra Geplaatst: 29 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2007 Daar zitten nog behoorlijk wat fouten in hoor: - je vergeet weaponPickup te defineren - 'case' kan alleen numerieke waarden volgen - je maakt een armour pickup, maar je krijgt een shotgun - CreatePickup moet niet bovenaan het script, maar bij OnGameModeInit() Bovenaan het script: new MinigunPickup; Bij OnGameModeInit() : (Ik gebuik nu als pickup een houten doos (id = 1271) MinigunPickup = CreatePickup (1271, 3, 1503.3359, 1432.3585, 10.1191); En Onderaan: public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == MinigunPickup) { GivePlayerWeapon(playerid , 38, 200); // minigun heeft id 38 } return 1; } Reageren
Argon Geplaatst: 29 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2007 - je vergeet weaponPickup te defineren - 'case' kan alleen numerieke waarden volgen - je maakt een armour pickup, maar je krijgt een shotgun - CreatePickup moet niet bovenaan het script, maar bij OnGameModeInit() weaponPickup ben ik inderdaad vergeten (komt omdat ik laatste tijd weer meer PHP script), een switch kan trouwens wel id's van vehicles, menus, pickups, ... bevatten ik vindt dat hij zelf ook wel de id's kan zoeken... als je hem alles voorgeschoteld geeft is er ook niets aan en leert hij niets. CreatePickup kan trouwens ook bovenaan dat maakt niets uit maar het komt er inderdaad op neer dat de variabele vanboven gedefinieerd word. Reageren
Sandra Geplaatst: 29 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2007 (bewerkt) weaponPickup ben ik inderdaad vergeten (komt omdat ik laatste tijd weer meer PHP script), een switch kan trouwens wel id's van vehicles, menus, pickups, ... bevatten ik vindt dat hij zelf ook wel de id's kan zoeken... als je hem alles voorgeschoteld geeft is er ook niets aan en leert hij niets. CreatePickup kan trouwens ook bovenaan dat maakt niets uit maar het komt er inderdaad op neer dat de variabele vanboven gedefinieerd word. case kan id's volgen ja...niet namen die je zelf aan objecten/voertuigen en pickups hebt toegewezen Maar heb je heb je het geprobeert dan? Ik wel: Dit krijg je met CreatePickup bovenaan: error 010: invalid function or declaration en met dit in het script... public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { switch(pickupid) { case weaponPickup: { GivePlayerWeapon(playerid , 26, 500); } } return 1; } ...dan krijg je: error 008: must be a constant expression; assumed zero Die error gaat over de de regel "case weaponPickup:" Als je hier 'weaponPickup' vervangt door '0' dan krijg je geen errors.... (alleen de warning "symbol is assigned a value that is never used: "weaponPickup"" Bewerkt: 29 oktober 2007 door Sandra18[NL] Reageren
Argon Geplaatst: 29 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2007 Excuses Ik was wat verward met PHP zoals ik al zij aangezien daar niet getilt word aan verschillende data types enzo. Dus daar kan je bijvoorbeeld perfect doen: if('1' == 1) Dat zou dus in PHP true geven en in PAWNO false Maar nogmaal mijn excuses :$ Reageren
Visser23 Geplaatst: 30 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 oktober 2007 Het is gelukt, dankje wel allebei. Ik had idd het topic verkeerd neergezet, had eerst niet gezien. Topic kan closed Reageren
Sandra Geplaatst: 30 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2007 (bewerkt) Topic kan closed Ook de regels zeker niet gelezen? Gedragsregels Ongewenst gedrag: [...] -Vragen om een "slotje" of ander moderator gedrag. [...] Een topic zoals dit sluiten is nergens voor nodig omdat iemand anders misschien nog wel een vraag heeft wat betreft dit onderwerp. Bewerkt: 30 oktober 2007 door Sandra18[NL] Reageren
rob-v-c Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 (bewerkt) hoe vind je een pickup model id dan? ik wil bijvoorbeeld van een "houten doos" een minigun maken ofzo... Bewerkt: 30 januari 2008 door rob-v-c Reageren
NLfighter Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 hoe vind je een pickup model id dan? ik wil bijvoorbeeld van een "houten doos" een minigun maken ofzo... website met alle codes van wapens , skins en autos : http://wikitmp.sa-mp.com/index.php/Weapons Reageren
rob-v-c Geplaatst: 30 januari 2008 Rapport Geplaatst: 30 januari 2008 hoe vind je een pickup model id dan? ik wil bijvoorbeeld van een "houten doos" een minigun maken ofzo... website met alle codes van wapens , skins en autos : http://wikitmp.sa-mp.com/index.php/Weapons heel erg bedankt! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.