Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ben effe mod aan het maken. Ik wil dus weten hoe je dit doet:

Je krijgt de coordinaten van CJ's positie door middel van een opcode. Dan wordt

er daar automatisch *** aantal Z coordinaat bijgeteld en wordt je naar daar geteleporteerd.

Tom :cya:

EDIT: Nog een klein vraagje, als ik eigen scm's gebruik dan kan ik m'n muis meestal niet gebruiken ingame, na een aantal keer esc te drukken wel maar soms blokkeert hij dan. Is er een manier om dit tegen te gaan ?

-EDIT-: Nog iets :o Wrm werkt deze niet ?

DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 0
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS -1 // Use -1 to not write AAA script
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

// --------------------
// THE STRIPPED MAIN THREAD
// contains initial info
// --------------------
thread 'MAIN'
var
$PLAYER_CHAR: Player
$PLAYER_ACTOR: Actor
$ON_MISSION: Integer
end // var
01F0: set_max_wanted_level_to 6
042C: set_total_missions_to 1
030D: set_total_mission_points_to 1
set_wb_check_to 0
00C0: set_current_time 8 0
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.5601 -1666.84
Camera.SetAtPos(2488.5601, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.5601, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
Camera.SetBehindPlayer
set_weather 0
wait 0
0180: set_on_mission_flag_to $ON_MISSION
$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST", "VEST", Torso)
$PLAYER_CHAR.Build
$PLAYER_CHAR.CanMove = True
fade 1 (out) 0
select_interior 0
0629: change_stat 181 (islands unlocked) to 4
016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0

:MODEL
0247: load_model #BULLET
0247: load_model #SATCHEL 
0247: load_model #WMYBOUN
038B: load_requested_models

:MODEL_LOAD
00D6: if or
8248:   not model #BULLET available
8248:   not model #SATCHEL  available
8248:   not model #WMYBOUN available
004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN											  
0001: wait 0 ms
0002: jump @MODEL_LOAD

:MODEL_SPAWN
00A5: 1@ = create_car #PONY at 2490.5601 -1666.84 13.38 
0224: set_car 1@ health_to 2000 
0186: $marker_car = create_marker_above_car 1@
jump @CAR_MARKER

:CAR_MARKER
if
00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 1@
jf @CAR_MARKER
wait 0 ms
0164: disable_marker $marker_car 

end_thread

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:
Ben effe mod aan het maken. Ik wil dus weten hoe je dit doet:

Je krijgt de coordinaten van CJ's positie door middel van een opcode. Dan wordt

er daar automatisch *** aantal Z coordinaat bijgeteld en wordt je naar daar geteleporteerd.

00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $CJ_XPOS $CJ_YPOS $CJ_ZPOS
0009: $CJ_ZPOS += 100.0 
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at $CJ_XPOS $CJ_YPOS $CJ_ZPOS

EDIT: Nog een klein vraagje, als ik eigen scm's gebruik dan kan ik m'n muis meestal niet gebruiken ingame, na een aantal keer esc te drukken wel maar soms blokkeert hij dan. Is er een manier om dit tegen te gaan ?

Geen idee..

Ik heb dat op m'n laptop ook wel heel vaak, zowel met originele als met een gemodde SCM file.

-EDIT-: Nog iets :o Wrm werkt deze niet ?
Wat me in ieder geval opvalt, is dat je het model van de #PONY niet laad, maar het wel gebruikt.

Dat zal een crash opleveren.

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt PatrickW ! :tu:

Nu nog 1 probleempje ... Heb deze code nu al 100-tal keer gecheckt en veranderd maar hij blijft zwart scherm in het begin en crash dus.

DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 0
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS -1 // Use -1 to not write AAA script
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

// --------------------
// THE STRIPPED MAIN THREAD
// contains initial info
// --------------------
thread 'MAIN'
var
$PLAYER_CHAR: Player
$PLAYER_ACTOR: Actor
$ON_MISSION: Integer
end // var
01F0: set_max_wanted_level_to 6
042C: set_total_missions_to 1
030D: set_total_mission_points_to 1
set_wb_check_to 0
00C0: set_current_time 8 0
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.5601 -1666.84
Camera.SetAtPos(2488.5601, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.5601, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
Camera.SetBehindPlayer
set_weather 0
wait 0
0180: set_on_mission_flag_to $ON_MISSION
$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST", "VEST", Torso)
$PLAYER_CHAR.Build
$PLAYER_CHAR.CanMove = True
fade 1 (out) 0
select_interior 0
0629: change_stat 181 (islands unlocked) to 4
016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0

:FREEFALL_TELE
if and
00E1:   player 0 pressed_key 8 
00E1:   player 0 pressed_key 9
jf @FREEFALL_TELE

:FREEFALL_LOAD
0247: load_model #GUN_PARA
038B: load_requested_models

:FREEFALL_CHECK
00D6: if
8248:   not model #GUN_PARA available
0002: jf @FREEFALL_TELEPORT
0002: jump @FREEFALL_CHECK

:FREEFALL_TELEPORT
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 46 ammo 10  
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $CJ_XPOS $CJ_YPOS $CJ_ZPOS
0009: $CJ_ZPOS += 100.0
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at $CJ_XPOS $CJ_YPOS $CJ_ZPOS

end_thread

Tom :cya:

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:

Je bent een paar cruciale "wait"-s vergeten.

In elke lus, waarin je voor onbepaalde tijd rond moet draaien (omdat je op een of ander event wacht) moet je minimaal 1 wait opnemen. Anders zal dat event nooit optreden..

Dus i.i.g. een wait na de volgende labels:

:FREEFALL_TELE

:FREEFALL_CHECK

Geplaatst:

Heb ik gedaan maar hij werkt nog steeds niet, hij crasht niet maar als ik op G en H tegelijkertijd druk doet ie niks.

:FREEFALL_TELE
wait 0
if and
00E1:   player 0 pressed_key 8 
00E1:   player 0 pressed_key 9
jf @FREEFALL_TELE

:FREEFALL_LOAD
0247: load_model #GUN_PARA
038B: load_requested_models

:FREEFALL_CHECK
wait 0
00D6: if
8248:   not model #GUN_PARA available
0002: jf @FREEFALL_TELEPORT
0002: jump @FREEFALL_CHECK

:FREEFALL_TELEPORT
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 46 ammo 10  
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $CJ_XPOS $CJ_YPOS $CJ_ZPOS
0009: $CJ_ZPOS += 100.0
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at $CJ_XPOS $CJ_YPOS $CJ_ZPOS

end_thread

Geplaatst:
0002: jf @FREEFALL_TELEPORT

0002: jump @FREEFALL_CHECK

Die opcodes horen niet hetzelfde te zijn, dus is het fout. Laat gewoon de 002: weg. ;)

Geplaatst:

Ok, bedankt nu werkt hij. Als CJ dan de lucht ingaat dan heeft hij de gewone vallende animatie hoe krijg ik hem in parachute mode ? Via een animatie dan ?

Tom :cya:

Geplaatst:
Ok, bedankt nu werkt hij. Als CJ dan de lucht ingaat dan heeft hij de gewone vallende animatie hoe krijg ik hem in parachute mode ? Via een animatie dan ?

Tom :cya:

Ik weet eigenlijk geen LUL van SCM coding maar toch, ik denk dat je hem gewoon een parachutte moet geven dan neemt hij automatisch die animatie.

Geplaatst:

Je zou eens naar de code vam "a Home in the Hills" kunnen kijken, daar worden ook triads gespawned, die met een parachute naar beneden vliegen..

Hieronder wat snippets met interessante delen:

Model.Load(#PARACHUTE)
Model.Load(#PARA_PACK)
04ED: load_animation "PARACHUTE" 
08A9: load_external_script 1 (PARACHUTE)

:MANSIO1_980
if or
  not Model.Available(#CARGO_REAR)
  not Model.Available(#D9_RAMP)
  not Model.Available(#CELLPHONE)
  not Model.Available(#PARACHUTE)
  not Model.Available(#PARA_PACK)
84EE:   not animation "PARACHUTE" loaded 
else_jump @MANSIO1_1040 
wait 0 
jump @MANSIO1_980 

:MANSIO1_1040
if 
88AB:   not external_script 1 (PARACHUTE) loaded 
else_jump @MANSIO1_1066 
wait 0 
jump @MANSIO1_1040

99@ = Actor.Create(Mission1, #TRIADA, 1485.536, -818.0389, 130.0)
Actor.Angle(99@) = 90.0
0860: link_actor 99@ to_interior 0 
0913: run_external_script 1 (PARACHUTE) -1 -25.0 10.0 -3.0 -1.0 5.0 6.5 1 99@ 
08A9: load_external_script 1 (PARACHUTE)

Ik heb zelf nog niet met parachutes gewerkt, maar misschien dat je hier wat aan hebt. Een van de leukste dingen van scm modden is toch ook zelf nieuwe dingen uitzoeken en ontdekken.

succes.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...