Timb0 Geplaatst: 29 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2007 (bewerkt) Hallo, ik ben bezig met SCM scripten voor GTA-VC, maar mij game crasht, Ik zal zeggen waar... Model.Load(#HFYBU) Model.Load(#UZI) Model.Load(#ADMIRAL) 038B: load_requested_models :COUNT2_1525 if or not Model.Available(#HFYBU) not Model.Available(#UZI) not Model.Available(#ADMIRAL) else_jump @BLABP wait 0 jump @COUNT2_1525 :BLABP $4791 = Car.Create(#ADMIRAL, 4.0424, -934.6494, 10.459) 0175: set_car $4791 z_angle_to 0.0 wait 2000 01C8: $4801 = create_actor 9 #HFYBU in_car $4791 passenger_seat 1 01C8: $4802 = create_actor 9 #HFYBU in_car $4791 passenger_seat 0 01C8: $4803 = create_actor 9 #HFYBU in_car $4791 passenger_seat 2 0129: $4804 = create_actor 9 #HFYBU in_car $4791 driverseat wait 500 02C2: car $4791 drive_to_point 450.6761 -1298.1874 11.0712 Car.SetMaxSpeed($4791, 60.0) $15A = Marker.CreateAboveCar($4791) :health_car_01 if not actor.Dead($4804) else_jump @mission_passed_01 wait 0 jump @health_car_01 :mission_passed_01 01E3: text_1number_styled 'M_PASS' 1000 5000 ms 1 // MISSION PASSED! $1000 0394: play_music 1 wait 5000 // NA DIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NA DIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Marker.Disable($15A) Model.Destroy(#ADMIRAL) Model.Destroy(#HFYBU) Model.Destroy(#UZI) Car.Destroy($4791) Actor.DestroyWithFade($4801) Actor.DestroyWithFade($4802) Actor.DestroyWithFade($4803) Actor.DestroyWithFade($4804) Weet iemand waarom mijn game crasht en hoe ik het moet oplossen? Alvast bedankt EDIT: Problem Solved Bewerkt: 29 oktober 2007 door Timb0 Reageren
PatrickW Geplaatst: 29 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2007 De code ziet er op het eerste gezicht goed uit. Maar bij navraag op MSN is de fout duidelijk geworden. Deze code was namelijk gewoon in de mainthread van een stripped SCM file gezet. Aan het eind van deze code, is er dus niet meer te doen voor de main-thread en dat vind VC niet leuk. Je moet in SCM er altijd voor zorgen dat er in ieder geval 1 thread in leven blijft, meestal de main thread. Dit kun je in dit geval doen door aan het eind een simpel stukje code toe te voegen: :LOOP wait 5000 goto @LOOP Hier zal de main-thread dus tot het einde der tijden in rond blijven lopen. Hij heeft nog steeds niets te doen, maar je houd hem wel bezig en in leven. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.