Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, ik ben bezig met SCM scripten voor GTA-VC, maar mij game crasht,

Ik zal zeggen waar...

Model.Load(#HFYBU)
Model.Load(#UZI)
Model.Load(#ADMIRAL)
038B: load_requested_models

:COUNT2_1525
if or
  not Model.Available(#HFYBU)
  not Model.Available(#UZI)
  not Model.Available(#ADMIRAL)
else_jump @BLABP 
wait 0 
jump @COUNT2_1525

:BLABP
$4791 = Car.Create(#ADMIRAL, 4.0424, -934.6494, 10.459)
0175: set_car $4791 z_angle_to 0.0
wait 2000
01C8: $4801 = create_actor 9 #HFYBU in_car $4791 passenger_seat 1
01C8: $4802 = create_actor 9 #HFYBU in_car $4791 passenger_seat 0
01C8: $4803 = create_actor 9 #HFYBU in_car $4791 passenger_seat 2
0129: $4804 = create_actor 9 #HFYBU in_car $4791 driverseat
wait 500
02C2: car $4791 drive_to_point 450.6761 -1298.1874 11.0712
Car.SetMaxSpeed($4791, 60.0)
$15A = Marker.CreateAboveCar($4791)

:health_car_01
if
not actor.Dead($4804)
else_jump @mission_passed_01
wait 0
jump @health_car_01

:mission_passed_01
01E3: text_1number_styled 'M_PASS' 1000 5000 ms 1  // MISSION PASSED! $1000
0394: play_music 1
wait 5000 // NA DIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NA DIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marker.Disable($15A)
Model.Destroy(#ADMIRAL)
Model.Destroy(#HFYBU)
Model.Destroy(#UZI)
Car.Destroy($4791)
Actor.DestroyWithFade($4801)
Actor.DestroyWithFade($4802)
Actor.DestroyWithFade($4803)
Actor.DestroyWithFade($4804)

Weet iemand waarom mijn game crasht en hoe ik het moet oplossen?

Alvast bedankt :)

EDIT: Problem Solved

Bewerkt: door Timb0
Geplaatst:

De code ziet er op het eerste gezicht goed uit. Maar bij navraag op MSN is de fout duidelijk geworden.

Deze code was namelijk gewoon in de mainthread van een stripped SCM file gezet.

Aan het eind van deze code, is er dus niet meer te doen voor de main-thread en dat vind VC niet leuk.

Je moet in SCM er altijd voor zorgen dat er in ieder geval 1 thread in leven blijft, meestal de main thread.

Dit kun je in dit geval doen door aan het eind een simpel stukje code toe te voegen:

:LOOP
wait 5000
goto @LOOP

Hier zal de main-thread dus tot het einde der tijden in rond blijven lopen. Hij heeft nog steeds niets te doen, maar je houd hem wel bezig en in leven.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...