Jump to content

Dakar 2005


RTS

Recommended Posts

:lol: PeterR de Vries staat nu zonder benzine in de woestijn

Meeste mensen helpen elkaar als ze geen benzine hebben.

Prachtige sfeer!

Trucks en auto's gaan nogal onvoorzichtig met motoren om, niet echt respect. Zo gebeurd het dat er auto's over een duin springen waaronder net en motorrijder ligt. Motorrijders zijn er ook erg boos over.

Ja maar hoe kunnen moterrijders daar liggen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • RTS

    11

  • Tim14

    5

  • Sander

    4

  • Morpheus 83

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het gebeurt niet zelden dat er een motorrijder onderuit gaat wanneer hij over zo'n duin rijdt. Ik snap eigenlijk ook wel dat een truckchauffeur niet bij elke duin kan stoppen en uitstappen om te kijken of er toevallig iemand achter ligt...

Maar ja, ik heb hier totaal geen verstand van, misschien zeg ik wat stoms...

Peter R. de vries staat trouwens met een kaduke wagen in een ravijn. ;) Hij heeft de etappe niet gehaald en mag naar huis...

Link to comment
Delen op andere websites

Vanavond zag ik nog op tv dat een wagen een moterrijder bijna omverreed die stil stond ging er met 60 km per uur vlak langs. Die motorrijder werd om ver geblazen maar zulke dingen zul je altijd wel in wedstrijden houden iedereen wild winnen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dakar 2005, hmmm ik hou er niet zo van, ff lekker met een leuk karretje door een grote zandbak banjeren  , maar toch de organisatie is wel leuk ervan, daar niet van.

En natuurlijk hoop ik dan ook dat de Nederlanders winnen natuurlijk

Ik hou er ook niet zo van , ik was aan het zappen aan k zag het maar dan houd het ook wel op bij mijn (alleen kijken)

Link to comment
Delen op andere websites

:lol: PeterR de Vries staat nu zonder benzine in de woestijn

Meeste mensen helpen elkaar als ze geen benzine hebben.

Prachtige sfeer!

Trucks en auto's gaan nogal onvoorzichtig met motoren om, niet echt respect. Zo gebeurd het dat er auto's over een duin springen waaronder net en motorrijder ligt. Motorrijders zijn er ook erg boos over.

Lijkt me inderdaad niet zo fijn als je overreden word door zo'n vrachtwagen. Het zou je maar gebeuren zit je al te balen dat je gevallen ben word je nog eens omver gereden door een vrachtwagen/auto. Het is een hard wereldje dat Le Dakar.

Link to comment
Delen op andere websites

Peter R. de vries staat trouwens met een kaduke wagen in een ravijn. ;) Hij heeft de etappe niet gehaald en mag naar huis...

Dat is niet helemaal waar. ;)

Hij stond zonder benzine, heeft toen 1 vat gekocht voor 2000 euro en heeft het gehaalt. (natuurlijk wel met een grote achterstand)

Maar hij doet weer mee.

Link to comment
Delen op andere websites

NIEUWS

Motorrijder Perez overleden

Opnieuw een zwarte dag in Dakar. De Spanjaard José Manuel Perez (KTM) is aan de gevolgen van zijn val in de zevende etappe overleden. De amateur-rijder is 41 jaar geworden.

Perez, die voor de vierde maal deelnam, liep in de dramatisch verlopen etappe van donderdag zwaar buikletsel op. Hij onderging een spoedoperatie waarbij de milt, lever een deel van een nier werden verwijderd. Zijn toestand leek stabiel.

In de nacht van zondag op maandag werd Perez naar Alicante gevlogen, waar hij net na de landing overleed.

Inktzwart

Ondanks het Nederlandse succes was het opnieuw een inktzwarte dag in de geschiedenis van de rally. Na de dood van motorrijder Perez stierf Fabrizio Meoni (Ita/KTM) na een valpartij aan een hartstilstand.

Een paar minuten na het tanken bij kilometer 184 kwam Meoni zwaar ten val. David Frétigné (Fra/Yamaha), die de crash zag gebeuren, zond een alarmsignaal uit. Een helikopter was snel ter plaatse. Artsen constateerden dat Meoni een hartstilstand had en probeerden hem vergeefs te reanimeren

2 doden alweer, sneu. Meoni stond trouwens erg goed in het klassement zelfs nog op 1 gestaan

Foto: Fabrizio Meoni

post-50-1105467761.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet er toch wat aan gebeuren, om te proberen deze dingen te voorkomen, de snelheden omlaag denk ik, maar echt veel meer kun je er niet aan doen.

Ja het evenement stoppen, maar dat lijkt me niks

R.I.P ik leef mee met de families van beide rijders

Link to comment
Delen op andere websites

Peter R. de vries staat trouwens met een kaduke wagen in een ravijn. ;) Hij heeft de etappe niet gehaald en mag naar huis...

Dat is niet helemaal waar. ;)

Hij stond zonder benzine, heeft toen 1 vat gekocht voor 2000 euro en heeft het gehaalt. (natuurlijk wel met een grote achterstand)

Maar hij doet weer mee.

Ja, wat jij zegt klopt, maar ik had begrepen dat hij hierna zijn auto in de prak gereden had en uit de race lag (Dit keer echt).

Maar nogmaals; Ik ben een leek op dit gebied. Als ik het fout heb moet je het maar zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

FF over het nieuws nog, elk jaar gebeuren er dodelijke ongelukken. Tis allemaal je eigen risico. Iemand van een Toyota dealer hier is ook paar jaar geleden overleden tijdens dakar.

R.I.P. Meoni en Perez

Link to comment
Delen op andere websites

Erg triest dat dit tijdens een wedstrijd moet gebeuren. :(

R.I.P.

Ach, ik neem aan dat Le Dakar een grote passie voor hem was en hij stierf iig. tijdens het uitoefenen van die passie. Tijdens het oversteken op een zebra geschept worden lijkt me een vervelendere manir van 'gaan'

Dan moet er toch wat aan gebeuren, om te proberen deze dingen te voorkomen, de snelheden omlaag denk ik, maar echt veel meer kun je er niet aan doen.

Ja het evenement stoppen, maar dat lijkt me niks

Iedere deelnemen weet dat het een gevaarlijke sport is. Risico van het vak hoe wrang het ook klinkt en voor de nabestaanden is.

R.I.P. Meoni en Perez

Niets een toe te voegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk nou op de computer. Ik heb ook gezien dat Meoni dodelijk is verongelukt. Het gene wat mij opviel was dat elke geinterviewde ''coureur'' meteen moest huilen. Zo blijkt maar weer wat die gasten van elkaar ''houden''.

R.I.P. Meoni en Perez

Link to comment
Delen op andere websites

Erg triest dat dit tijdens een wedstrijd moet gebeuren. :(

R.I.P.

Ach, ik neem aan dat Le Dakar een grote passie voor hem was en hij stierf iig. tijdens het uitoefenen van die passie. Tijdens het oversteken op een zebra geschept worden lijkt me een vervelendere manir van 'gaan'

Dan moet er toch wat aan gebeuren, om te proberen deze dingen te voorkomen, de snelheden omlaag denk ik, maar echt veel meer kun je er niet aan doen.

Ja het evenement stoppen, maar dat lijkt me niks

Iedere deelnemen weet dat het een gevaarlijke sport is. Risico van het vak hoe wrang het ook klinkt en voor de nabestaanden is.

R.I.P. Meoni en Perez

Niets een toe te voegen.

Ja brokentable daar heb je wel gelijk in, het is toch een risicovolle sport, maar je kan het toch wel proberen om het veiliger te maken

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...